| کد مطلب: ۱۰۳۷۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

شهادت آيت‌ا... بهشتي و يارانش موجب آبياري درخت تنومند انقلاب شد

دبير شوراي نگهبان گفت: شهادت آيت‌ا... بهشتي و يارانش توسط منافقين تروريست اگرچه مايه تاسف بود، اما موجب آبياري درخت تنومند انقلاب اسلامي شد. آيت‌ا... جنتي دبير شوراي نگهبان در جلسه اين نهاد ضمن تسليت به مناسبت فرارسيدن ايام شهادت امام‌جواد(ع) گفت: از خداوند بزرگ مي‌خواهيم توفيق پيروي از ائمه بزرگوار را به ما عنايت فرمايد تا بتوانيم در شرايط مختلف، وظيفه خود را در جبهه حق که همان راه و روش ائمه است، به درستي انجام دهيم. وي در ادامه به تبيين گوشه‌اي از فضائل و ويژگي‌هاي امام جواد(ع) اشاره و تصريح کرد: امامت حضرت امام جواد(ع) در دوران کودکي آزمون بزرگي براي جامعه اسلامي بود که برخي از خواص از اين آزمون سربلند بيرون نيامدند و برخي ديگر بصيرت‌شان در اين آزمون آشکار شد و عاقبت به خير شدند. جنتي با بيان اينکه مبارزه با انحرافات اعتقادي و فرقه‌اي که در زمان آن حضرت به وجود آمده بود، از ويژگي‌هاي بارز امام جواد(ع) است، تاکيد کرد: ايشان همچنين به ما آموختند راه خنثي‌کردن ترفندهاي رياکارانه دشمناني مانند مامون عباسي، ايجاد بصيرت و هوشياري در مردم است.

مذاکرات دوحه ادامه گفت‌وگوهاي وين است

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: نبايد اين تحليل غلط شکل بگيرد که مذاکرات در دوحه چيزي جز مذاکرات ايران و 4+1 است، يعني همان‌طور که به صورت رسمي هم اعلام شده اين مذاکرات صرفاً ادامه مذاکره ميان ايران و 4+1 در وين است و فقط از اين جهت که مکان دسترسي براي هيات‌هاي مذاکره‌کننده نزديک‌تر باشد و کشور ديگري براي ميزباني اعلام آمادگي کرده اين گزينه ميزباني پس از ابراز تمايل طرف‌هاي قطري انتخاب شد. ابوالفصل عمويي خاطرنشان کرد: يکي از موضوعاتي که هميشه مطرح بوده اين بود که چرا بايد محل مذاکرات بين‌المللي در دنيا ثابت و در چند کشور خاص باشد، بلکه بايد اين فرصت به همه کشورهايي که تمايل دارند در صلح و امنيت بين‌المللي مشارکت داشته و در موضوعات بين‌المللي نقش‌آفريني کنند، داده شود.

ترور شخصيت هادر دستور کار دشمن است

دادستان‌کل کشور گفت: بايد مراقب باشيم که ترور شخصيت‌ها در دستور کار دشمن است. ترور شخصيت امر جديدي نيست و حتي در زمان ائمه معصومين (ع) نيز وجود داشته است. حجت‌الاسلام منتظري افزود: دشمنان تلاش مي‌کردند چهره‌هاي محبوب را در نظر مردم بد جلوه دهند و براي اين کار از شخص امام خميني(ره) شروع کردند. از آنجا که ايشان ويژگي‌هاي منحصر به فردي داشتند، در اين راه توفيقي کسب نکردند و به همين دليل به ترور ديگر شخصيت‌هاي تاثيرگذار انقلاب پرداختند. منتظري با بيان اينکه گروهک فرقان مسئول ترور شخصيت‌هاي برجسته و شناخته شده انقلاب از جمله شهيد مطهري بود، ابراز کرد: اين گروه خيلي زود شناخته شدند و عوامل آن به مجازات رسيدند. بعد از آن سردمداران اين گروه که همان منافقين بودند، به ميدان آمدند و شروع به ترور عناصر تاثيرگذار انقلاب همانند آيت‌ا... دکتر بهشتي و ساير اعضاي حزب جمهوري اسلامي کردند.

برنامه‌ريزي دور دوم سفرهاي استاني

معاون اجرايي رئيس‌جمهوري گفت: دور دوم سفرهاي استاني در حال برنامه‌ريزي است و با دستور رئيس‌جمهور انجام خواهد شد. صولت مرتضوي در رابطه با سفر استاني بعدي رئيس‌جمهور اظهارکرد: بيست و شش سفر استاني انجام شده و بقيه سفرهاي استاني هفته‌هاي آينده انجام خواهد شد. وي عنوان کرد: کارگروهي براي بررسي مصوبات سفر شکل گرفته و گزارشي از سفرها تقديم رئيس‌جمهور مي‌شود. دور دوم سفرهاي استاني در حال برنامه‌ريزي است و با دستور رئيس‌جمهور انجام خواهد شد. معاون اجرايي رئيس‌جمهور تصريح کرد: دور اول سفرها مصوبات بود و دور دوم پيگيري و اجراي مصوبات و ارزيابي دستگاه‌هاي اجرايي و اجراي طرح‌ها مورد بررسي قرار خواهد گرفت و مجدد نيازهاي استان‌ها احصاء و در صورت نياز بر اساس توان دولت تصميم گيري خواهد شد.

تمايل کشورهاي عربي به رابطه با ايران

وزير خارجه اردن ضمن رد کردن مساله تشکيل ائتلاف نظامي منطقه‌اي با مشارکت رژيم صهيونيستي تاکيد کرد که تمام کشورهاي عربي خواهان روابط خوب با ايران هستند. ايمن الصفدي در گفت‌وگو با شبکه الجزيره تاکيد کرد که هيچ گونه بحث و گفت‌وگويي درخصوص تشکيل ائتلاف نظامي منطقه‌اي با مشارکت اسرائيل مطرح نشده است و اين مساله جزو برنامه‌هاي سفر جو بايدن، رئيس‌جمهور آمريکا به منطقه نيست. چيزي که در اين راستا مطرح شده است اين بود که يک رسانه از عبدا... دوم، پادشاه اردن سوالي مبني بر اينکه آيا شما از تاسيس يک ائتلاف دفاعي عربي حمايت مي‌کنيد و طبيعي است که اردن از هرگونه اقدام عربي مشترک چه دفاعي باشد چه امنيتي و چه اقتصادي حمايت مي‌کند.

فقدان نظام ايمني شيميايي همچنان محسوس است

رئيس سازمان پدافند غيرعامل کشور با بيان اينکه صنايع شيميايي و هسته‌اي با وجود مزيت‌هاي فراوان، جزو صنايع پرخطر محسوب مي‌شوند، گفت: در فرآيند پرخطر، ايمني شرط اول است اين درحاليست که در برخي موارد شاهديم حداقل ايمني نيز رعايت نمي‌شود. سردار جلالي با بيان اينکه راهبرد رژيم صهيونيستي و آمريکا عليه کشور ما يک جنگ ترکيبي است، يعني جنگ ترکيبي عليه فناوري زيرساختي سايبري در حوزه صنايعي که خدمت ارائه مي‌کنند که طبيعتا صنايع شيميايي هم يکي از آنهاست، توضيح داد: حمله سايبري به زيرساخت هسته‌اي حتما خطر نشت هسته‌اي را به دنبال دارد که مي‌تواند هم براي کساني که در تاسيسات کار مي‌کنند و هم براي جمعيت شهري و محيط خطرناک است. اين درحاليست که وقتي به حوزه هسته‌اي ما با ويروس اکستاکس‌نت، حمله سايبري مي‌شود، دشمن با وقاحت به اين اقدام خود افتخار مي‌کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار