| کد مطلب: ۱۰۳۷۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به نام سطوتی؛ به کام احمدی‌نژادی‌ها

آرمان ملي - مطهره شفيعي: پس از تغيير در مديريت سازمان اطلاعات سپاه موضوعاتي منتشر شد که تا پيش از اين به‌صورت کامل تاييد نشده بود. در 13 سال حضور حسين طائب در سازمان اطلاعات سپاه پرونده‌هاي زيادي بررسي و افرادي به عنوان متهم و مجرم شناخته شدند. پرونده اسفنديار رحيم مشايي از جمله اين پرونده‌ها است. 21 شهريور سال 97 بود که رئيس وقت کل دادگستري استان تهران بيان کرد: در سه فقره عنوان اتهامي رحيم‌مشايي در اتهام اول داير بر اجتماع و تباني براي ارتکاب جرم عليه امنيت ملي به 5 سال حبس و در رابطه با تبليغ عليه نظام به تحمل يک سال حبس و به اتهام توهين به مقامات قضائي به سبب انجام وظيفه به 6 ماه حبس محکوم شد و دو تن از مقامات قضائي از وي شکايت کرده‌اند. وي جمع حکم مشايي را 6 سال و 6 ماه عنوان کرد.

دستاورد اتهام به سطوتي؟

اکنون برخي سايت‌ها مدعي انتشار اخبار ديگري از پرونده مشايي و اتهام زني به مرحوم پريوش سطوتي در قالب «مصاديقي از دستاوردهاي اطلاعات سپاه در 13 سال گذشته» شده‌اند. جهان نيوز روز گذشته نوشت: «يکي از مهم‌ترين و پيچيده‌ترين اقدامات اطلاعات سپاه، دستگيري فردي به نام پريوش سطوتي، همسر دکتر حسين فاطمي است، به‌گونه‌اي که با پيگيري‌هاي صورت گرفته از سوي دولت و توسط سفارت ايران در انگليس، پاي اين شخص به دولت احمدي‌نژاد باز مي‌شود و با اين استدلال که من ايران را دوست دارم و احمدي‌نژاد و مشايي فرزندان من هستند، ارتباطات نزديکي ميان خانواده مشايي و پريوش سطوتي ايجاد مي‌شود، به‌گونه‌اي که پريوش سطوتي با اتصال بسياري از جاسوس‌ها و افراد در شبکه نفوذ به اسفنديار رحيم مشايي، مقدمات اهداف MI6 ÏÑ ÏÇÎá ÇíÑÇä ÑÇ ÊÓåíá æ ÝÑÇåã ãí˜äÏ. í˜í ÇÒ ãæÇÑÏí ˜å ÓØæÊí ÏÑ Âä äÞÔ ãåãí ÏÇÔÊå ÇÓÊ¡ ÈÑÒÇÑí åãÇíÔ ÇíÑÇäíÇä ÎÇÑÌ ÇÒ ˜ÔæÑ ÇÓÊ ˜å Èå Çíä ÈåÇäå¡ Çí ÓáØäÊØáÈÇä ÏÑ ˜ÔæÑ ÈÇÒ ãíÔæÏ æ ˜ÇÑ ÈåÌÇíí ãíÑÓÏ ˜å Çíä ÇÝÑÇÏ ãÏÚí æ ØáȘÇÑ ÇãæÇá æ ÍÞæÞ ÇÒÏÓÊÑÝÊå ÎæÏ ÏÑ ÇíÑÇä ãíÔæäÏ. ÈÇ ÊæÌå Èå ÇÓäÇÏ ãäÊÔÑÔÏå¡ ÑíæÔ ÓØæÊí ÇÒ ÞÈá ÇÒ ÇäÞáÇÈ¡ ÈÇ ÓÇæǘ ÇÑÊÈÇØ ÚãíÞ æ ÎÇÕí ÏÇÔÊå ÇÓÊ æ ÈáÇÝÇÕáå ÈÚÏ ÇÒ ˜ÔÊå ÔÏä åãÓÑÔ ÊæÓØ ÚæÇãá ÔÇå¡ ÈÇ ÈÚÖí ÇÒ ãÓÆæáÇä ÇÑÔÏ ÏÑÈÇÑ æ ÍÊí ÔÇå åáæí ÇÑÊÈÇØ äÒÏí˜ ãííÑÏ ˜å ÈÚÖí ÇÒ ÇÓäÇÏ Âä ãäÊÔÑÔÏå ÇÓÊ æ ÇÒ åãÇä ÒãÇä Èå ˜ÔæÑ ÇäáíÓ äÞá ã˜Çä ãí˜äÏ æ ÊÍÊ ÂãæÒÔåÇí ÎÇÕ ÇãäíÊí ÞÑÇÑ ãííÑÏ. í˜í ÇÒ ä˜ÇÊí ˜å ÏÑÈÇÑå ÑíæÔ ÓØæÊí ÈÇíÏ Èå Âä ÇÔÇÑå ÔæÏ¡ æÙíÝå ÇÊÕÇá ÇÝÑÇÏ ÔȘå äÝæÐ Èå ÏæáÊ ÇÍãÏíäŽÇÏ æ ÔÎÕ ãÔÇíí ÈæÏå ÇÓÊ.»

پريوش سطوتي مجرم بود؟

کمي بعد حقيقت مشخص شد و در اسفند 96 سفير ايران در انگليس از آزردگي همسر دکتر فاطمي، وزير خارجه‌ دولت دکتر مصدق، از خبر غيرواقعي که برخي رسانه‌هاي اصولگرا درباره‌ نوع رابطه‌ او و رحيم مشايي منتشر کرده‌اند، خبر داد. حميد بعيدي نوشت: «با استقرار اينجانب به‌عنوان سفير ايران در لندن، در موقعيتي به مناسبت لزوم تقديم هديه‌اي که براي ايشان از سوي وزارت امور خارجه جهت بزرگداشت مقام دکتر فاطمي وزير خارجه دولت ملي ايران به سفارت ارسال شده بود، از ايشان به سفارت دعوت به‌عمل آمد. در ذيل سخنان خود، به سفري هم که در دوران رياست‌جمهوري آقاي احمدي‌نژاد و به دعوت آقاي مشايي به تهران داشت نيز اشاراتي نمود و از مشکلات غير قابل پيش بيني خود در اين سفر نيز مطالبي نقل نمود. اتفاقا از ناراحتي‌هاي بسيار ايشان از آثار اين سفر، يکي نشر اخبار غيرواقعي در آن‌زمان نسبت به تلاش او براي آزادساختن اموال و املاک توقيف شده او بود که کاملا غيرواقعي بود، چون اصلا وي اموال و املاکي نداشت و ندارد و ديگري تقديم دفترچه ارزشمند خاطرات مرحوم دکتر فاطمي به آقاي احمدي‌نژاد بود که با گذشت زمان هيچ‌گاه ديگر نتوانست از آن خبري بگيرد که در دست چه کسي قرار دارد و از اين بابت بسيار ناراحت بود و مي‌گفت کاش اين دعوت را قبول نمي‌کردم و به اين سفر نمي‌رفتم.» او در اول اسفندسال گذشته درگذشت.

هدف اصلي دلواپسان چيست؟

بدون شک يکي از اقدامات اطلاعات سپاه رصد شرايط و جلوگيري از برنامه‌ريزي گروه‌هاي معاند براي ضربه به بخش‌هاي مختلف کشور است و تحقيق از مرحومه سطوتي از سوي اين نهاد موضوع عجيب و غريبي‌ نيست اما برخي رسانه‌ها و افراد دلواپس منافع خود را در ماهي‌گيري از آب گل‌آلود تعريف کرده‌اند. اين جريان هنوز هم در حال سوءاستفاده از شايعات دروغي است که در زمان حضور همسر دکتر فاطمي در ايران مطرح کرده بودند. اما آنچه بيش از همه در مطالب اخير سايت‌هاي دلواپس به ذهن خطور مي‌کند، هشدار به جريان احمدي‌نژاد است. به هر حال پريوش سطوتي درگذشت و پرونده اتهام زني به او هم بسته شد اما تاکيد بر اينکه «پريوش سطوتي با اتصال بسياري از جاسوس‌ها و افراد در شبکه نفوذ به اسفنديار رحيم مشايي، مقدمات اهداف MI6 ÏÑ ÏÇÎá ÇíÑÇä ÑÇ ÊÓåíá æ ÝÑÇåã ãí˜äÏ.» ãíÊæÇäÏ í˜ ÇãÊíÇÒ ÈÑÇí ÌÑíÇä ÇÍãÏíäŽÇÏ ÈÇÔÏ ˜å ÏÑ ÏæÑå ÍÖæÑÔÇä ÏÑ ÏæáÊ ÊæÇäÓÊäÏ Òãíäå ÑÇ ÈÑÇí ÍÖæÑ åãÓÑ Ï˜ÊÑ ÝÇØãí ÝÑÇåã ˜ääÏ.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار