| کد مطلب: ۱۰۳۷۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد

حسین طائب رفت، محمدکاظمی آمد

آرمان ملی: حجت‌الاسلام طائب پس از 13 سال فعالیت به‌عنوان رئیس سازمان اطلاعات سپاه جای خود را به سردار محمد کاظمی داد. طبق اعلام سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه سردار سرتیپ پاسدار محمد کاظمی با حکم سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه به سمت رئیس سازمان اطلاعات سپاه منصوب شد. همچنین، حجت‌الاسلام حسین طائب رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه نیز با حکم سرلشکر سلامی به سمت مشاور فرمانده کل سپاه منصوب شد. حجت‌الاسلام طائب در طول 13 سال ریاست خود بر سازمان اطلاعات سپاه خدمات بسیاری انجام داده که دستگیری روح‌ا... زم سرکرده شبکه «آمدنیوز» تنها یکی از اقدامات او در این نهاد اطلاعاتی و امنیتی است.
بررسی رویکرد طائب
او در اسفند 98 با اشاره به موضوع قتل‌های زنجیره‌ای در اواخر دهه 70 تصریح کرد: «برای ضربه زدن به هر نظامی ابتدا سازمان اطلاعات آن را از کار می‌اندازند و در قتل‌های زنجیره‌ای دشمنان می‌خواستند به سازمان اطلاعات ما ضربه بزنند که در این موضوع اطلاعات سپاه وارد شد و در یک عملیات و در یک روز 40 خانه عملیاتی یکی از گروه‌های مربوط به این قضیه را شناسایی و عوامل آنها را دستگیر کرد.» مهر 98 بود که سپاه در بیانیه‌ای از دستگیری روح‌ا... زم سرشبکه سایت معاند و ضدانقلاب آمدنیوز در یک عملیات اطلاعاتی هوشمندانه توسط سازمان اطلاعات سپاه خبر داد. اقدام دیگر نهاد تحت مدیریت طائب بازداشت زاغری بود. رسانه‌ها نوشتند: نازنین زاغری تبعه ایرانی - انگلیسی است که توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه در فرودگاه امام خمینی(ره) دستگیر و به کرمان منتقل شده است. یکی از موضوعات دیگری که طائب درباره آن اظهارات زیادی داشت به حوزه نفوذ باز می‌گردد چنانکه در سال 98 گفته بود «جریان نفوذ به‌دنبال وارد‌کردن عناصر خود به مجلس است.» وی سازمان تحت ریاست خود را در کنار شورای نگهبان قرار داده و گفته بود: «شورای نگهبان و اطلاعات سپاه مراقب هستند و نمی‌گذارند جریان نفوذ عناصر خود را به مجلس بفرستد.» رئیس سازمان اطلاعات سپاه‌ در سخنرانی خود گفته است: «هم‌اکنون یکی از اقدامات جدی دشمن، شبکه‌سازی در حوزه سیاسی و نفوذ در بدنه نظام است، از این‌رو شورای نگهبان مسئول جلوگیری از ورود شبکه نفوذ به درون نظام است.» وی خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند که مشارکت را از طریق ناامیدی مردم، کاهش دهد تا نتیجتا، مجلسی در تراز انقلاب اسلامی شکل نگیرد، ولی قطعا موفق نخواهند شد، اما باید مراقبت‌های لازم هم انجام شود تا ضدانقلاب و عوامل نفوذی وارد مجلس نشوند و این هم به همت شورای نگهبان ان‌شاءا... محقق خواهد شد البته حتما باید دقت لازم هم صورت گیرد که حق‌الناس ضایع نشود. همشهری آنلاین در بهمن 99 هم نوشت: «رئیس سازمان اطلاعات سپاه گفت: دستگاه اطلاعاتی نظام در مقابله با شبکه‌ها و عناصر نفوذی، شدت عمل به خرج داده و همکاری خوبی با سرویس‌های همراه منطقه‌ای و بین‌المللی برای تأمین امنیت داخلی و منطقه‌ای دارد. در مقابله با فتنه‌ها و فسادهای داخلی و در برابر خباثت‌های منطقه‌ای ورزیده شده‌ایم. ما در یک جنگ اطلاعاتی و امنیتی چند لایه هستیم و دستگاه‌های اطلاعاتی به پشتیبانی و حمایت این مردم عزیز دلگرمند. در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی، هسته‌های اطلاعات مردمی تهدیدها را پس زده‌اند و به پشتوانه همین تکیه‌گاه، انشاا... سیطره اطلاعاتی خود را بر دشمن گسترش می‌دهیم و راه نفوذ آنها را خواهیم بست.» برخورد با مفاسد اقتصادی هم از جمله موضوعاتی بود که طائب بارها به آن اشاره کرد.
خدا قوت‌ها به طائب
پس از اعلام رسمی خداحافظی حجت‌الاسلام حسین طائب بود که کاربران اصولگرای فضای مجازی با انتشار متن‌های کوتاه از رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه تشکر کردند. برخی توئیت‌ها که جهان نیوز منتشر کرد، چنین است: «بابت شکار روح‌ا... زم خدا قوت»، «خدا قوت بابت افشای باند نفوذی نازنین زاغری»، «بابت متلاشی کردن شبکه جاسوسی محیط زیستی‌ها، خدا قوت»، «بابت اشراف کامل امنیتی مرزهای شرق کشور، خدا قوت» و...
بازداشت چند متهـــــم مرتبط با تــرور شهید صیاد خدایی
در روز گذشته دادیار دادسرای دیوان عالی کشور و رئیس دفتر دادستان کل کشور درباره پرونده ترور شهید صیاد خدایی توضیح داد . علی‌اکبر بختیاری درباره پرونده ترور شهید صیادی گفت: در ابتدا شهادت این عزیز را به خانواده محترمشان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم ما نیز آرزو می‌کنیم مشمول این شهادت‌ها شویم، بی‌شهادت مرگ با خسران چه فرقی می‌کند؟ او گفت: در این پرونده‌ها معذوریت‌هایی وجود دارد؛ زیرا دستگاه‌های امنیتی بتوانند اقداماتی در تعقیب پرونده را به خوبی پیگیری کنند. قطعاً نیروهای امنیتی به وظایف خود با جدیت ادامه می‌دهند. تا کنون چند نفر در خصوص این پرونده دستگیر شده‌اند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار