| کد مطلب: ۱۰۳۷۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد

افشین قطبی:

بازی با «الجزایر» یک هشــدار برای ما بود

افشین قطبی؛ سرمربی سابق تیم‌ملی و تیم‌های پرسپولیس و فولادخوزستان در خصوص وضعیت تیم‌ملی کشورمان صحبت کرد.
بازی با الجزایر را چطور ارزیابی می‌کنید؟
مقابل الجزایر خیلی بد بازی کردیم و این عملکرد ضعیف دلایل زیادی دارد؛ این تنها بازی ضعیف تیم ما نبود و در مرحله مقدماتی جام‌جهانی هم بازی‌های ضعیفی داشتیم که البته توانستیم نتیجه بگیریم و دلیلش هم این است که بازیکنان باکیفیتی در تیم داریم که شاید بتوان گفت بهترین نسل تاریخ فوتبال ایران هستند و تیم‌هایی که مقابل آنها بازی کردیم اکثرا تیم‌های ضعیفی بودند که شاید در ضعیف‌ترین فرم 10 سال اخیرشان قرار داشتند و بعضی وقت‌ها نتایج خوب اشتباهات ساختاری یک تیم را پنهان می‌کند و اشکالات شکل بازی تیم را نشان نمی‌دهد. بازی با الجزایر یک هشدار برای ما بود و تمرکز بازیکنان بسیار پایین بود. در سازماندهی دفاعی ضعف‌های آشکاری داشتیم و موقعیت‌های زیادی به تیم نه چندان قدرتمند الجزایر دادیم. من آرزو می‌کنم بتوانیم در فرصت باقی مانده این ضعف‌ها را پوشش دهیم.
چرا بازی‌های تدارکاتی مناسب برای تیم‌ملی فراهم نشده است؟
دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد که ممکن است بعضی از آنها را ما ندانیم ولی فکر می‌کنم تعلیق رئیس فدراسیون فوتبال ایران باعث شد فدراسیون دچار چالش جدی شود و به همین دلیل نتواند به وظایفش به‌خوبی و درستی عمل کند و نوعی وقفه در روند کار فدراسیون ایجاد کرد که آسیب‌هایی در این مقطع برای فوتبال به‌همراه داشت.
این روزها خیلی‌ها عقیده دارند که کادرفنی تیم‌ملی باید تغییر کند و حتی صحبت از رفتن اسکوچیچ مطرح است. با این نظر چقدر موافقید؟
من نمی‌دانم به این سوال چطور پاسخ دهم چرا که هر صحبتی در این خصوص انجام دهم مواردی در کنارش می‌آید که باعث می‌شود برای تیم‌ملی خوب نباشد و ترجیح می‌دهم در این مورد صحبتی نکنم. تنها صحبت من این است که باید به مربیان و کاری که انجام می‌دهند احترام گذاشت. خصوصا مربیان تیم‌ملی که شایسته احترام زیادی هستند چه کسانی‌که در حال حاضر مشغول به‌کار هستند و چه افرادی که قبلا حضور داشتند و همه تلاش خودشان را انجام دادند و شایسته احترام هستند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار