راهکارهایی برای مدیریت فشارخون بالا

فشارخون بالا زمانی روی می‌دهد که فشارخون تا سطح خطرناکی افزایش یابد. فشارخون بالا معمولا بدون علامت است که می‌تواند به عروق خونی؛ اندام‌ها و... آسیب بزند.

کاهش‌وزن یکی از موثرترین تغییرات سبک زندگی برای کنترل فشارخون به‌شمار می‌رود. البته علاوه بر کاهش‌وزن، باید به سایز دورکمر خود نیز توجه داشته باشید.  

پیروی از یک رژیم غذایی سالم سرشار از غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات، محصولات لبنی کم‌چرب و همچنین محدودیت مصرف چربی‌های اشباع شده می‌تواند فشارخون را تا 11 میلی‌متر جیوه کاهش دهد. 


فعالیت‌بدنی منظم مانند ورزش روزانه می‌تواند فشارخون را کاهش دهد. اگر فشارخون بالا دارید، ورزش می‌تواند به شما در جلوگیری از ایجاد فشارخون کمک کند.  

سعی کنید تا جایی‌که می‌توانید از محرک‌های عصبی اجتناب کنید. به‌عنوان مثال اگر ترافیک مسیر کار باعث استرس شما می‌شود، سعی کنید صبح زودتر خانه را ترک کنید. 

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه