| کد مطلب: ۱۰۳۷۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد

کوچکي‌نژاد: وزارت کار محل آزمايش و کارآموزي نيست

لابي وزير و مدير احمدي‌نژاد براي تصاحب کرسي رياست وزارت کار

کوچکي‌نژاد: وزارت کار محل آزمايش و کارآموزي نيست

آرمان ملي: از همان روزهاي معرفــي کابينه ابراهيم رئيسي به مجلس، همواره بحث و حاشيه درباره کابينه پيشنهادي زياد بود. کابينه در نهايت تشکيل شد اما انتقادات به عملکرد برخي وزرا در طول اين 10 ماه گذشته آنچنان زياد شد که حجت‌ا... عبدالملکي، وزيرکار پيش از يک‌سالگي دولت از سمت خود استعفا داد و استيضاح سيدرضا فاطمي‌امين، وزير صمت اعلام وصول شد. هر چند که برخي نمايندگان مجلس از بازپس‌گيري امضاهاي استيضاح و از حدنصاب‌افتادن آن خبر داده‌اند.

وزير کار استعفا داد، زيرا...

حجت‌ا... عبدالملکــــي، را مي‌توان پرحاشيه‌ترين وزير دولت دانست. او که روزي مجري برنامه ميدان بود. همچنين، انتصابات فاميلي، افزايش غيرکارشناسانه حقوق بازنشستگان و ايده‌هاي بسته‌هاي معيشتي از ديگر اقدامات جنجالي وزير جوان بود که انتقادات از او را آنقدر بالا برد که در نهايت او را به‌ سوي استعفا سوق داد تا در ساعات اوليه بامداد سه‌شنبه 24 خرداد متن استعفايش را منتشر کرده و از پشت‌ميز وزارت بلند شود. استعفايي که با موافقت رئيسي نيز مواجه شد و سپس زاهدي‌وفا به‌عنوان سرپرست وزارت کار معرفي شد. علي بهادري جهرمي، سخنگوي دولت در واکنش به استعفاي وزير کار گفت: «آقاي عبدالملکي، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي براي دومين مرتبه استعفاي خود را تقديم رئيس‌جمهور کردند. استعفاي ايشان مورد پذيرش رئيس‌جمهور قرار گرفت. براي ايشان آرزوي موفقيت و از تلاش جهادي ايشان تقدير مي‌کنيم. آقاي دکتر عبدالملکي البته به‌عنوان مشاور رئيس‌جمهور همکاري‌شان را با دولت ادامه مي‌دهند.» او همچنين درباره اختلاف عبدالملکي با مخبر اظهارکرد: «به‌عنوان شاهد عيني، چنين چيزي را نديدم اما اينکه بگويم اختلاف‌نظر کارشناسي وجود نداشته، خير. طبيعتا اختلاف‌نظر وجود داشته است. هر بخش از دولت از نگاه بخش خودش به موضوعات نگاه مي‌کند و تحليل‌ها تفاوت‌هاي مشخص دارد.»

رقابت وزيـــر و مديـــر دولت احمدي‌نژاد

با استعفاي عبدالملکي، حال نگاه‌ها خيره به پاستور است تا ببينند وزير پيشنهادي رئيسي براي وزارت‌کار چه کسي است. هر چند که دولت تاکنون شخصي را معرفي نکرده است اما حميدرضا حاجي‌بابايي، نماينده ادوار مجلس و وزير سابق وزارت آموزش و پرورش دولت دهم، مهرداد بذرپاش، رئيس ديوان محاسبات، محمدحسين فروزان‌مهر، سرپرست بانک ملي و محمدهادي زاهدي‌وفا، سرپرست وزارت کار و عضو تيم مذاکرات هسته‌اي در دوره سعيد جليلي به‌عنوان گزينه‌هاي رئيسي براي وزارت کار مطرح مي‌شوند. همچنين روز دوشنبه، علي خضريان، نماينده مردم تهران در توئيتي نوشت: «در حالي‌که رهبر معظم انقلاب نسبت به عدم دخالت نمايندگان مجلس در انتصابات دولت تاکيد کردند، برخي با بي‌پروايي از رايزني‌هاي پشت صحنه نيز جلوتر رفته و رو به بازاريابي رسانه‌اي خود و دوستانشان براي وزارت کار آورده‌اند!»

وزارت کــار محل آزمــايش و کارآموزي نيست

با اين حال، جبار کوچکي‌نژاد، نماينده مردم گيلان در مجلس يازدهم، درباره انتخاب وزرا به دولت توصيه کرد: وزارت کار يکي از وزارتخانه‌هايي است که هم در حوزه درمان، خدمات، اشتغال و اقتصادي فعال است براي همين دولت فردي را که به‌عنوان وزير به مجلس معرفي مي‌کند بايد اشتباه‌هاي قبلي را تکرار نکند، انقلابي و باتجربه و مسلط بر وزارتخانه باشد. وزيرکار بايد فردي قدرتمند و اقتصادي باشد که بتوان در حوزه بانک و تامين اجتماعي تحولي ايجاد کند. وزارت کار محل آزمايش و کارآموزي نيست. نماينده مردم گيلان، درباره اسامي مطرح شده براي تصدي وزارت کار گفت: دولت با مجلس رايزني نداشته است اما، بايد از صاحب‌نظران در وزارت کار يک نظرسنجي کند. آنچه باعث شد عبدالملکي کم آورد، بحث عدم رضايت اعضاي وزارتخانه با او بود که عبدالملکي از بيرون نيروهايي را آورد اما نتوانستند کار کنند. دولت اگر به مشورت اعضاي وزارتخانه گوش کند، موفق‌تر است. وي همچنين بيان کرد که نمي‌تواند درباره وزير پيشنهادي دولت حدس بزند چرا که ممکن است نظر دولت تغيير کند. کوچکي‌نژاد با اشاره به توئيت خضريان بيان کرد: هميشه اين موضوع وجود داشته و وعده‌دادن عرف بوده و در انتخابات وجود دارد اما، بعيد مي‌دانم آقاي بذرپاش و آقاي حاجي‌بابايي لابي کرده باشند. افراد بايد با وزارتخانه آشنايي داشته باشند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار