| کد مطلب: ۱۰۳۷۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد

هومن افاضلی:

بستــر مناسب نباشد موفق نخواهید شد

هومن افاضلي مربي سابق تيم‌ملي فوتبال کشورمان و سر مربي اسبق تيم‌ملي اميد در خصوص دلايل ناکامي شاگردان مهدوي‌کيا صحبت کرد.

مهم‌ترين عامل در ناکامي تيم‌هاي المپيک ايران چيست؟

به‌عنوان شخصي که تجربه کار در تيم اميد را دارم عرض مي‌کنم که شما در يک بستر نامناسب هر برنامه‌اي هم داشته باشيد موفق نخواهيد شد. در اين فدراسيوني که الان در حال کارکردن است همه‌چيز موقتي خواهد بود. برنامه‌ها، ديدگاه‌ها و آدم‌هايي که حضور دارند موقتي خواهند بود. اين يکطرف قضيه است و طرف ديگر قضيه آنکه افراد موقتي با هم کنار نمي‌آيند. وقتي در فوتبال با همه وجودت در کاري دخالت نمي‌کنيد هيچ شانسي نداريد. حالا تيم اميد مسائل ديگري هم داشت که سال‌هاست بعضي را دارد و برخي نيز اخيرا متعلق به اين تيم خاص شده است. ولي اصل داستان اين است وقتي بستر مناسب نيست هر کاري بکنيد موفق نمي‌شويد مگر اينکه معجزه عجيب و غريبي به‌وجود بياد تا موفقيت رقم بخورد. روال موفقيت چنين چيزي را نمي‌گويد.

راه رهايي فوتبال کجاست؟

سال‌هاست که در ساخت بازيکنان مشکل داريم. يادم مي‌آيد که سال 2002 هنوز صفايي‌فراهاني رئيس فدراسيون بود. برانکو ايوانکوويچ از من خواست گزارشي بنويسم راجع به پروسه توليد بازيکن و به انگليسي آن گزارش نوشته شد و در جاهايي چاپ شد. اين گزارش را خود آقاي صفايي هم خيلي تاثير گذاشت. اکبر محمدي در کميته جوانان با فريدون معيني پروژه‌اي را درست کردند خروجي آن بخش عمده‌اي از تيم‌ملي بزرگسالان کنوني است. در سه تا تيم المپيک کار کردم بهترين تيم المپيک که در اختيار من قرار گرفت تيمي بود که از تيم جوانان اکبر محمدي به من رسيد. حاصل همان پروژه گلخانه‌اي بود که از قبل تشکيل شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار