| کد مطلب: ۱۰۳۷۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد

بنر شهرداري مقابل منزل «روحاني»

استفاده از بيت‌المال براي تسويه حساب سياسي با رقبا

بنر شهرداري مقابل منزل «روحاني»

سازمان زيباسازي شهرداري تهران مدتي است در سطح پايتخت مشغول نصيحت مسئولان فعلي و پيشين کشور است. ايسنا نوشت: اين سازمان با تهيه بنرهايي به مناسبت‌هاي مختلف در سطح تهران، توصيه‌هايي به مسئولان مي‌کند. گاهي اين توصيه‌ها به افرادي است که ديگر مسئوليتي ندارند. البته جنس اين توصيه‌ها بيشتر نقد به مسئولان است. اين بنرها بيشتر در ايام رحلت امام‌خميني(ره) در شهر خودنمايي کرد. در اين بنرها توصيه‌هايي به مسئولان از زبان امام‌راحل درباره ساده‌زيستي، تقوا، دوري از تکبر و دنياپرستي بود. سازمان زيباسازي شهرداري اين بنرها را در مقابل منزل برخي مسئولان فعلي و پيشين کشور از جمله حسن روحاني نصب کرده بود. بنري که براي روحاني انتخاب شده بود درباره مذمت کاخ‌نشيني بود. نکته اينجاست که حسن روحاني از سوي منتقدان خود هميشه به‌عنوان فردي معرفي شد که به‌خاطر سکونت در ولنجک فردي اعيان‌نشين بوده و از جنس مردم نيست. بنر ديگري که اين روزها به‌چشم آمده، درباره اظهارات شهيد چمران است با اين مضمون که «کسي که تخصصي ندارد و کاري را مي‌پذيرد، تقوا ندارد.» اين بنر اين روزها در خيابان آزادي و در مقابل وزارت تعاون نصب شده است. همان وزارتخانه‌اي که وزيرش چند روز پيش استعفا داد. وزيري که در اين 9 ماه مورد انتقاد بود که تخصص کافي براي پذيرش مسئوليت مهم وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعي را ندارد.

توضيح سازمان زيباسازي چه بود؟

رضا صيادي، مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران درباره نصب اين بنرها اعلام کرد که پويشي با عنوان «اين ميز بگذرد» راه‌اندازي شده است. محمدجواد زمان‌آبادي؛ مدير روابط عمومي سازمان زيباسازي نيز در توئيتر خود با انتشار برخي از تصاوير اين پويش نوشت: «اين تصاوير را جلوي «در» خانه مسئولان و دفاتر سازماني و وزارتخانه‌ها زديم. از اصولگرا تا اصلاح‌طلب از مديران گذشته تا حال حاضر.» اما اين پرسش مطرح است که آيا نصيحت مسئولان وظيفه سازمان زيباسازي شهرداري تهران است؟ بودجه شهرداري و سازمان زيباسازي نبايد صرف اموري شود که موجب بهبود شاخص‌هاي زندگي در پايتخت شود؟ غير از شهرداري تريبوني ديگر وجود ندارد که مسئولان را نصيحت کند؟ اصلا چرا بايد مسئولاني انتخاب شوند که مدام لازم باشد به آنها تذکر داده شود؟ البته سايت سازمان زيباسازي وظايف اين سازمان را برشمرده و آنها را شامل پروژه‌هاي سيما و منظر شهري (مبلمان شهري، گرافيک محيطي، نقاشي ديواري، آثار حجمي، تزئينات و نورپردازي شهري، حجم و نماي ساختمان‌هاي شهر، تابلوها و علائم راهنماي شهري)، تبليغات محيطي شامل: تابلو تبليغات شهري، تابلوهاي کسبه و اصناف، پلاکارد، بوم و تبليغات خاص، توليد و اکران محصولات فرهنگي و هنري در مقياس شهري، مرمت، حفظ و نگهداري از عناصر و فضاهاي ارزشمند و تاريخي که برعهده شهرداري‌ گذارده شده، عنوان کرده است. از سوي ديگر وقتي مردم اين بنرها را مي‌بينند ممکن است برايشان اين سوال پيش بيايد که چرا اصلا از همان ابتدا چنين وزيري انتخاب شود که کارش در پايان اينگونه به استعفا برسد و شهرداري هم او را عبرت ساير مسئولان قرار دهد؟ شايد وقتي اين سوالات مردم بدون پاسخ مي‌ماند، سازمان زيباسازي به خود حق مي‌دهد که به مسئولان کنايه بزند، اما اگر سازمان زيباسازي، شهر را زيباتر کند خدمت بهتري به مردم کرده است تا اينکه به مردم گوشزد کند که مسئولاني دارند که بايد مرتب نصيحت شوند تا از مسير صحيح خارج نشوند. نصيحت مسئولان را هم به نمازجمعه، رسانه‌ها و تشکل‌هاي دانشجويي و سياسي و احزاب واگذار کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار