| کد مطلب: ۱۰۳۷۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد

اکبر محمدی:

«مهدوی‌کیا» فقط تجربه نداشت!

اکبر محمدي، سرمربي سابق تيم‌هاي نوجوانان و جوانان و مربي تيم اميد در خصوص عملکرد مهدي مهدوي‌کيا در تيم‌ملي اميد صحبت کرد.

مهدي مهدوي‌کيا استحقاق آن را داشت تا سرمربي «اميد» شود؟

اگر بگوييم مهدوي‌کيا صلاحيت و لياقت رهبري تيم‌ملي اميد را ندارد به‌نظر من بيراهه رفتيم. مهدوي‌کيا به‌جز فاکتور تجربه که البته مي‌تواند به نوعي با حضورش در بوندسليگا با رويدادهاي بين‌المللي سطح بالامثل جام‌جهاني و کارکردن با مربيان بزرگ دنيا درواقع پوشش داده شود، همه فاکتورهاي لازم براي حضور در پست سرمربي تيم‌ملي اميد را دارد. من البته با بعضي از رويکردها و استراتژي‌ها در واقع موافق نيستم، اينکه شما توي اين دوره بايد از تمام ظرفيت موجود فوتبال اين رده سني پايين استفاده مي‌کرديد براي اينکه چنين فشاري را متحمل نشويد. حمايت بخش زيادي از کارشناسان، حمايت کساني‌که در فدراسيون کار مي‌کنند را از دست بدهي، اين انرژي‌بر است و تا حدودي باعث مي‌شود اعتمادبه‌نفس از کادر فني و بازيکن‌ها گرفته شود.

بازهم مي‌توان به مهدوي‌کيا فرصت داد؟

ادامه کار را توأم با شک و ترديد و اما و اگر مي‌بينم. براي همين فکر مي‌کنم بهتر بود در اين مبحث با توجه به اينکه ما اردوهاي زيادي نداشتيم و مثل يک تيم باشگاهي اين تيم را سازماندهي نکرديم از راهکار ديگري استفاده مي‌شد. در واقع اردوهايي براي اين تيم در نظر مي‌گرفتيم آن وقت اشکالي نداشت با يک رده سني پايين‌تر از اميد در اين تورنمنت شرکت مي‌کرديم ولي وقتي کلا فکر مي‌کنم سه تا چهار اردو نداشت براي حضور در اين مسابقات، فکر مي‌کنم بايد از حداکثر تجربه و پتانسيل استفاده مي‌شد. من به‌عنوان کسي که در اين رده‌ها مربيگري کردم و مسئوليت داشتم، در فدراسيون فوتبال اگر از من نظرخواهي مي‌شد قطعا به اين نکته اشاره مي‌کردم که در هر تورنمنتي با ابزار مورد نياز آن تورنمنت شرکت کرد. با اين حال موافق اعتماد دوباره به مهدوي‌کيا هستم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار