| کد مطلب: ۱۰۳۶۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

نزاع جمعي منجر به قتل شد

فرمانده انتظامي تويسرکان گفت: وقوع نزاعي دسته‌جمعي در يکي از روستاهاي اين شهرستان منجر به مرگ يک نفر از طرفين دعوا شد که با جديت و تلاش پليس، فرد قاتل در کمترين زمانن ممکن پس از حادثه شناسايي و دستگير شد. سرهنگ رضا نوري در گفت‌وگو با ايرنا افزود: وقوع اين درگيري جمعي منجر به قتل به مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام و ماموران انتظامي شهرستان به فوريت به محل درگيري اعزام شدند. وي اظهارداشت: اين درگيري ناشي از مشکلات و اختلافات کشاورزي ميان 2 برادر و 3 نفر ديگر از اهالي روستا شکل گرفته که در جريان دعوا يکي از برادران(39 ساله) به قتل رسيد. فرمانده انتظامي تويسرکان تصريح کرد: نامبرده که از ناحيه شکم مجروح شده بود به‌رغم حضور عوامل اورژانس و انتقال به بيمارستان، براثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد .سرهنگ نوري گفت: نيروهاي پليس با انجام کار اطلاعاتي و تخصصي موفق شدند حدود يکساعت پس از واقعه، فرد قاتل را شناسايي و دستگير کنند. وي با اشاره به اينکه استفاده از سلاح سرد(چاقو) منجر به وقوع قتل در اين درگيري شده است، افزود: فرد متهم با اعتراف به بزه‌ارتکابي، تحويل مرجع قضايي شد.

توقيف ماشين‌آلات ساختماني

فرمانده انتظامي استان بوشهر از کشف محموله ماشين‌آلات ساختماني به ارزش 15 ميليارد ريال در دشتستان خبر داد. سردار حيدر سوسني بيان داشت: ماموران ايستگاه بازرسي شهيد صلاحي دشتستان در راستاي اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حين کنترل خودروهاي عبوري در محور مواصلاتي بوشهر به شيراز يکدستگاه خودرو کاميون را به ظن حمل کالاي قاچاق متوقف کردند. وي عنوان داشت: ماموران پليس در بازرسي از اين خودرو يکدستگاه پمپ بتن که فاقد اسناد و مدارک گمرکي بود را توقيف کردند. سردار سوسني با بيان اينکه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را 15ميليارد ريال برآورد کرده‌اند، تصريح کرد: در همين ارتباط يک متهم دستگير و پس از تکميل تحقيقات تحويل مراجع قضائي شد.

کشف 6 ميليارد لوازم برقي قاچاق

جانشين فرمانده انتظامي تهران بزرگ از کشف بيش از 3 هزار دستگاه انواع لوازم خانگي برقي قاچاق به ارزش 60 ميليارد ريال خبر داد. سردار حميد هداوند گفت: با رصدهاي اطلاعاتي توسط کارآگاهان پليس امنيت اقتصادي اين فرماندهي، يک انبار دپوي کالاي خانگي قاچاق در محدوده خيابان شوش تهران شناسايي شد. وي عنوان داشت: طي بازرسي‌هاي اوليه مشاهده شد کالاهاي دپوشده از مبادي غيررسمي و به‌صورت قاچاق وارد انبار کالا شده است و در سامانه جامع تجارت و انبارها شناسه اين اموال ثبت نشده و فاقد هرگونه اسناد و مدارک مثبته گمرکي هستند. جانشين فرمانده انتظامي تهران بزرگ به هماهنگي‌هاي قضائي براي بازديد از انبار کالا اشاره کرد و افزود: دراين عمليات 174 دستگاه آبميوه‌گيري ، 16 دستگاه چرخ‌گوشت، 1714 دستگاه لوازم برقي آشپزخانه، 24 دستگاه چاي‌ساز، 170 دستگاه اتو بخار، 966 دستگاه ريش‌تراش کشف شد. اين مقام ارشد پليسي با بيان اينکه کارشناسان ارزش اموال کشف شده را بيش از 60 ميليارد اعلام کرده‌اند، اضافه کرد: در اين رابطه يک متهم دستگير و براي سير مراحل قانوني در اختيار مرجع قضائي قرار گرفت. سردار هداوند در پايان از شهروندان درخواست کرد، در صورت مشاهده هر گونه قاچاق و يا احتکار کالا با شماره تلفن 110 تماس بگيرند.

سقوط از ارتفاع موجب مرگ کارگر

مديرکل پزشکي قانوني استان همدان گفت: کارگر جواني که هنگام بتن‌ريزي ساختماني در شهر همدان به‌علت سقوط از طبقه سوم دچار مصدوميت شده بود به‌رغم انتقال به بيمارستان و انجام کارهاي مرتبط براي درمان، جان خود را از دست داد. ارتين کمالي با اشاره به اينکه اين مرد جوان هفته گذشته و هنگام کار در ساختماني نيمه‌کار دچار سانحه و سقوط از ارتفاع شده بود، افزود: نامبرده در زمان حادثه با حضور عوامل امدادي به بيمارستان منتقل و بستري شده بود که به‌رغم تلاش کادردرمان و انجام اقدامات پزشکي، درگذشت. وي اظهارداشت: با وقوع اين حادثه و اعلام آن به اورژانس و آتش‌نشاني، عوامل امداد و نجات در محل حاضر و فرد حادثه ديده را به بيمارستان منتقل مي‌کنند اما وي به‌رغم تلاش‌هاي کادردرمان در طول يک هفته گذشته، به‌دليل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد. مديرکل پزشکي قانوني استان همدان افزود: سقوط از ارتفاع در جريان انجام فعاليت‌هاي ساخت‌وساز به‌دليل بي‌توجهي افراد به مسائل ايمني و استانداردهاي مربوط به کار در طبقات، يشترين ميزان حوادث کار در فصول گرم سال است. به گفته وي، استفاده از کابل‌هاي خودنگهدار، نصب حفاظ‌هاي موقت و داربست‌هاي محکم و استاندارد از جمله نکات مهم و موارد لازم در جريان ساخت‌وساز انجام کار و فعاليت در طبقات فوقاني ساختمان است. سال گذشته 473 نفر براثر بروز حوادث حين کار در استان همدان مجروح و 50 نفر نيز جان خود را از دست دادند.

کشف 20 دستگاه ماينر

رئيس پليس پيشگيري پايتخت از دستگيري يک قاچاقچي و کشف 20 دستگاه ماينر خبر داد. سرهنگ جليل موقوفه‌اي اظهارداشت: عوامل عمليات کلانتري 209 پايانه غرب در محدوده استحفاظي خود به فردي که بسته‌هايي مشکوک را به وسيله چرخ‌دستي حمل مي‌کرد مشکوک مي‌شوند. وي با بيان اينکه ماموران در بررسي اوليه متوجه مي‌شوند که متهم قصد فرار از صحنه را دارد، رفتار وي را تحت کنترل در آوردند، افزود: پس از بازرسي از داخل بسته‌ها تعداد 20 عدد دستگاه استخراج رمز ارز (ماينر) کشف شد. رئيس پليس پيشگيري تهران ادامه داد: متهم 30 ساله در تحقيقات اوليه به جرم خود مبني بر خريدوفروش دستگاه رمزارز اعتراف کرد و اظهارداشت: «قصد انتقال اين دستگاه‌ها را به يکي از شهرهاي شمال شرقي کشور داشتم که با هوشياري ماموران دستگير شد.» سرهنگ موقوفه‌اي با بيان اينکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را حدود هشت ميليارد ريال اعلام کردند، خاطرنشان کرد: متهم براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار