| کد مطلب: ۱۰۳۵۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد

بنگــــاه‌ها

آمادگي بانک توسعه صادرات براي اعطاي تسهيلات صنايع پليمري دانش بنيان

آرمان ملي: مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران گفت: اين بانک به عنوان حامي اقتصاد دانش بنيان، آماده است از صنعت پليمري کشور به عنوان صنعتي دانش بنيان، بالغ و توسعه يافته حمايت کند. سيدعلي حسيني در سومين همايش ملي اقتصاد صنايع پلاستيک در ايران افزود: اواخر سال گذشته طي قرارداد مشترکي که بانک توسعه صادرات ايران با صندوق پژوهش و نوآوري نفت امضا کرد، مقرر شد بالغ بر 20 هزار ميليارد ريال تسهيلات به شرکت­هاي دانش بنيان و نوآور حوزه نفت اختصاص يابد که اين امر فرصت مناسبي براي بهره‌مندي شرکت‌هاي پليمري است. وي بر لزوم توسعه دانش و فناوري در حوزه پليمر تاکيد کرد و اظهار داشت: کماکان براي ارتقا صنعت پليمر، نيازمند دانش فني خارجي هستيم اما اين ظرفيت وجود دارد که تمرکز حمايت و تامين مالي صنايع دانش بنيان در راستاي شکوفايي شرکت‌هايي باشد که در اين حوزه فعاليت مي‌کنند. وي، کيفيت بالا، تنوع و حجم توليد محصولات پليمري کشور را از امتيازات صادراتي مهم صنعت پليمر خواند و گفت: بي‌ترديد پس از ايجاد گشايش‌هاي بين‌المللي شاهد جهش صادراتي چشمگير در اين صنعت خواهيم بود. مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران اظهار داشت: اين بانک خدمات مختلفي اعم از تسهيل گشايش LC ÏÇÎáí¡ ÎÑíÏ Ïíä ÇÚÊÈÇÑ ÇÓäÇÏí ÏÇÎáí æ ÊÇãíä ÓÑãÇíå ÏÑ ÑÏÔ ÑÇ Èå ÔјÊåÇí áíãÑí ÕÇÏÑÇÊ ãÍæÑ ÇÑÇÆå ãíÏåÏ. æí ÈÇ ÇÚáÇã ÂãÇÏí ÈÇä˜ ÊæÓÚå ÕÇÏÑÇÊ ÇíÑÇä ÈÑÇí ÍãÇíÊ ãÇáí ÇÒ ÝÚÇáÇä ÕäÇíÚ áÇÓÊí˜ ÌåÊ æÑæÏ Èå ÈÇÒÇÑåÇí ÕÇÏÑÇÊí ÌÏíÏ ÊÕÑíÍ ˜ÑÏ: Çíä ÈÇä˜ åãäíä ÎÏãÇÊí æä ÕÏæÑ ÖãÇäÊäÇãå¡ ÇÑÇÆå ÎÏãÇÊ ÕÑÇÝí Èå ÕÇÏјääÏÇä ÕäÚÊ áÇÓÊ혡 ÊÇãíä ãÇáí ÇÒ ØÑíÞ ÇæÑÇÞ Çã æ ÍãÇíÊ ÇÒ ÒäÌíÑå ÕÇÏÑÇÊ ãÍÕæáÇÊ áÇÓÊí˜í ÑÇ Èå ãÔÊÑíÇä ÝÚÇá ÏÑ Çíä ÈÎÔ ÇÑÇÆå ãíÏåÏ.

در فروردين ماه محقق شد؛

صادرات866 ميليون دلار محصولات معدني

آرمان ملي: ايميدرو اعلام‌ کرد: صادرات معدن و صنايع معدني در ماه نخست امسال با رشد 16درصدي همراه شد. در اين مدت 866.2 ميليون دلار از توليدات معدن و صنايع معدني روانه بازارهاي صادراتي شد. بر اساس اين گزارش، در حالي که تناژ صادرات در فروردين 1401 با کاهش 14درصدي همراه شد، بيشترين ارزش صادرات به زنجيره فولاد اختصاص داشت؛ به طوري که صادرات اين بخش از 506 ميليون دلار عبور کرد. پس از آن، زنجيره مس با ارزش صادرات 110 ميليون دلاري در جايگاه دوم قرار گرفت. رتبه بعدي صادرات به زنجيره آلومينيوم اختصاص يافت، به طوري که ارزش صادرات اين حوزه به بيش از 41 ميليون دلار رسيد. از سوي ديگر، ارزش واردات بخش معدن و صنايع معدني در فروردين‌ماه به 247 ميليون رسيد. اين رقم يک درصد بيشتر از واردات مدت مشابه سال گذشته است در حالي که تناژ واردات نيز با کاهش 2 درصدي مواجه شد. در اين مدت زنجيره فولاد با بيش از 63 ميليون دلار بيشترين سهم از واردات را در اختيار گرفت. پس از آن زغال‌سنگ و کک با 44 ميليون دلار، پودر آلومينا با 38 ميليون دلار و انواع فرو با 34 ميليون دلار در جايگاه بعدي واردات ايستادند.

تداوم سقوط شاخص

آرمان ملي: روز گذشته بازار سرمايه همچنان به روند نزولي خود ادامه داد، به گونه‌اي‌که شاخص کل با افت بيش از 1500 واحدي در کانال يک ميليون و 555 هزار واحدي قرار گرفت. در بازار روز گذشته اگرچه افت شاخص نسبت به روز قبل ناچيز بود اما بازهم خروج پول حقيقي‌ها مهم‌ترين دليل اين سقوط به شمار مي‌رفت. بر اساس اين گزارش روز گذشته در بازار سرمايه بيش از هفت ميليارد و 982 ميليون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش 47 هزار و 695 ميليارد ريال و در 493 هزار و 33 نوبت معامله شد و شاخص کل با يک هزار و 521 ‌واحد کاهش، در ارتفاع يک ‌ميليون و 555 هزار واحدي قرار گرفت، همچنين شاخص هموزن با يک هزار و 544 واحد کاهش به 431 هزار و 228 واحد و شاخص قيمت با سه هزار و 720 واحد کاهش به 380 ‌هزار و 436 واحد رسيد. بر اساس در معاملات ديروز نمادهاي، گروه مپنا (رمپنا) با 816 واحد، کشتيراني جمهوري اسلامي ايران (حکشتي) با 538 واحد و صنايع پتروشيمي خليج فارس (فارس) با 246 واحد اثر‌گذاري مثبت داشتند و در مقابل نمادهاي، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با يک هزار و 34 واحد، فولاد خراسان (فخاس) با 345 واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با 332 واحد و ملي صنايع مس ايران (فملي) با 302 واحد اثر‌گذاري منفي داشتند. از سوي ديگر در بازار فرابورس نيز روز گذشته وضعيت مکتفاوت بود، به طوري‌که در اين بازار سه ميليارد و 825 ميليون برگه سهم و اوراق مالي به ارزش 35 هزار و چهار ميليارد ريال در بيش از 333 هزار و 313 نوبت داد و ستد شد و شاخص کل اين بازار با بيش از هفت واحد افزايش به کانال 21 هزار و 321 واحد رسيد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار