| کد مطلب: ۱۰۳۵۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد

عوارض کمبود B۱۲ برای رشد کودک

طبق يک مطالعه، کمبود ويتامين B12 در نوزادان منجر به رشد ضعيف حرکتي و کم‌خوني مي‌شود. کمبود اين ويتامين همچنين به سيستم عصبي آسيب مي‌زند. «هنريک‌.فريس»، مي‌گويد: «در اين مطالعه ما يک ارتباط قوي بين کمبود ويتامين B12 و رشد ضعيف حرکتي و کم‌خوني پيدا کرديم.» بيش از 1000 کودک در اين مطالعه شرکت کردند. سطح ويتامين B12 کودکان هم قبل و هم بعداز سه‌ماه رژيم غذايي روزانه حاوي محتواي توصيه شده B12 اندازه‌گيري شد. به‌گفته محققان: از آنجا که بدن ما نمي‌تواند به تنهايي B12 توليد کند، بايد آن را از طريق محصولات حيواني و... تامين کرد.

براي ايجاد تناسب اندام، ورزشکاران بايد به بدن استرس وارد کنند و سپس از طريق ريکاوري، بدن خود را با شرايط تطبيق دهند از اين‌رو مي‌توانند استرس بيشتري را در دوربعدي تمرين تحمل کنند. اين تحقيق، در مدت شش هفته‌ انجام شد. صبح روز بعد وضعيت خلق‌وخوي‌شان ثبت شد. محققان استدلال مي‌کنند که تغيير در خلق‌وخو يا HRV، در ورزشکاران روز بعداز تمرين مي‌تواند به‌عنوان شاخصي از شدت تمرين عمل کند و نشان دهد که آيا تمرين کافي بوده يا براي وضعيت فيزيکي ورزشکار بيش‌ازحد شديد بوده است.

يک تحقيق نشان داد افرادي که دائما مضطرب، روزنامه‌نگار يا نويسنده هستند ممکن است در آينده براي انجام وظايف خود کمتر استرس داشته باشند. دکتر جيسون.موزر بيان کرد: نوشتن باعث مي‌شود که ذهن کمتر درگير شود و انسان نيز کمتر استرس‌هاي بي‌خود داشته باشد اين مي‌تواند در تقويت حافظه موثر باشد. با نوشتن خاطرات و تجربياتتان بر روي کاغذ، قادر به درک بهتر آن خواهيد بود. نوشتن مي‌تواند ديد ما از زندگي را تغيير دهد و يک نوع ديد زيبا داشته باشيم و مي‌تواند به‌راحتي در روابط عموم ما نيز تاثير بگذارد و تمرکزمان بيشتر شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار