| کد مطلب: ۱۰۳۵۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

تمام جهان تحت تأثير کمبود مواد غذايي

سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل متحد با بيان اينکه تمام جهان تحت تأثير کمبود مواد غذايي قرار گرفته است، گفت: ما از تلاش‌ها و رهبري سازمان ملل در رسيدگي به مشکلات مربوط به ناامني غذايي حمايت مي‌کنيــم و آماده کمک به اين تلاش‌ها هستيم. مجيد تخت‌روانچي گفت: ناامني غذايــــي، تغييرات آب و هوايي، همه‌گيري کوويد 19 و اثرات منفي مخاصمات بين‌المللي مختلف، همگي بر بسياري از کشورها از جمله ايرآنکه بيش از چهار دهه از تحريم‌هاي آمريکا رنج مي‌برد، تأثير گذاشته است. وي تصريح کرد: علاوه بر اين، ميزباني چندين ميليون آواره از افغانستان بر اقتصاد ايران از جمله تامين مواد غذايي فشار وارد کرده است. وي تاکيد کرد که سازمان ملل متحد، جامعه بين‌المللي و کمک کنندگان بين‌المللي موظفند به تعهدات خود عمل کرده و کمک‌هاي فني و مالي مورد نياز را به اتباع خارجي مستقر در ايران ارائه دهند. تخت‌روانچي اثرات تحريم‌ها بر ناامني غذايي را يادآور شد و اظهار داشت اقدامات قهري يکجانبه حقوق اساسي بشر از جمله حق دسترسي غذا را نقض مي‌کند و منجر به ناامني غذايي مي‌شود.

تلاش همه جانبه دولت
براي حل مشکلات

خطيب اين هفته جمعه قم بر تلاش همه جانبه دولت مستقر بر لزوم حل مشکلات کشور و حل مشکل رانت‌خواري و قاچاق در کشور به عنوان يکي از شعارهاي مهم انتخاباتي رئيس‌جمهور، تاکيد کرد. آيت‌ا... سيد محمد سعيدي با اشاره به مسائل و مشکلات کشور افزود: در حل مشکلات بايد از کساني استفاده شود که از تجربيات مديريتي استفاده شود. تجربه مديريتي در سطح کلان، همراه با تعهد و دلسوزي براي نظام وکشور و داشتن برنامه صحيحي و اطلاع‌رساني درست و به موقع مي‌تواند وضع کشور را بهبود ببخشد. وي گفت: مشکلات کشور يک شبه به وجود نيامده که يک‌شبه به پايان برسد. براي بهبود وضع اقتصادي و قرارگرفتن اقتصاد کشور در مسير صحيح بايد با توجه به رهنمودهاي دلسوزانه و راهگشاي رهبر معظم انقلاب در اين مسير حرکت کرد. يکي از گام‌هاي اساسي و قاطع آن است که دولت محترم، با کمک ساير قوا بايد رانت خواري را در کشور از بين ببرند.

اقدامات سازمان اطلاعات سپاه در برخورد با محتکران

در پي اجراي طرح مردمي سازي و توزيع عادلانه يارانه‌ها، روابط عمومي کل سپاه در اطلاعيه‌اي اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در مقابله با محتکران و قاچاقچيآنکه به کشف ده‌ها هزار تن کالاي اساسي قاچاق و احتکار شده و دستگيري متهمان انجاميده است را تشريح کرد. متن اطلاعيه به اين شرح است : به استحضار ملت شريف و فهيم ايران اسلامي مي‌رساند: در پي اقدامات اطلاعاتي صورت گرفته پس از اجراي طرح مردمي‌سازي و توزيع عادلانه يارانه‌ها توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه در سراسر کشور، بيش از 35410 تن کالاهاي اساسي به ارزش تقريبي 1500 ميليارد تومان از محتکران و قاچاقچيان کشف گرديد. اين اقلام که شامل 12200 تن روغن خوراکي، 4800 تن برنج، 4000 تن نهاده‌هاي دامي، 2500 تن قند و شکر، 1500 تن ماکاروني، 1900 تن آرد و ساير کالاهاي اساسي مورد نياز مردم است، با توجه به ضرورت تنظيم بازار کشور، با هماهنگي مراجع قضائي و قانوني به سرعت در بازار عرضه شده است. همچنين تاکيد مي‌شود رسيدگي به تخلفات سودجويان در دستور کار سازمان تعزيرات حکومتي و قوه قضائيه قرار دارد.

ميزباني ايران از مجمع پارلماني اکو در سال 1402

يک نماينده مجلس شوراي اسلامي از برگزاري مجمع پارلماني سازمان همکاري اقتصادي اکو در سال 1402 به ميزباني ايران خبر داد. فاطمه محمد بيگي نماينده مردم قزوين، آبيک و البرز و عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي در حساب کاربري خود در توئيتر به ارائه گزارشي از سفر خود به کشور آذربايجان جهت شرکت در مجمع پارلماني سازمان همکاري اقتصادي اکو پرداخت و نوشت: «‏در مجمع پارلماني سازمان همکاري اقتصادي اکو(PAECO)در کشور آذربايجان، به‌عنوان نماينده ايران در کميته زنان، جوانان و امور فرهنگي، ضمن اشاره به موفقيت‌هاي بانوان ايراني و نقش بي‌بديل جوانان درعرصه‌هاي مختلف، آمادگي ايران براي گسترش همکاري‌هاي فرهنگي در منطقه را اعلام کردم.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار