| کد مطلب: ۱۰۳۵۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد

مگر قرار است «پرسپولیس» تا ابد قهرمان شود؟

سرمربي اسبق تيم‌ملي فوتبال درباره ليگ‌‌برتر و شرايط اين روزهاي فوتبال به صحبت پرداخت. محمد مايلي‌کهن يکي از آن افراد صاف و صادق روزگار است؛ از آنها که حرفشان را مي‌زنند و آنجا که بايد مي‌گويند: «اين حرف‌هاي من است؛ حرف‌هاي خود خودم. هيچ تغييري در آن ندهيد. نه از کسي مي‌ترسم، نه چيزي ولي بعضي‌ها هستند که حرف‌هايم را تغيير مي‌دهند. دوست دارم هر چيزي را که خودم مي‌گويم منتشر شود نه هر چيزي که باب ميل ديگران است.»

پرسپوليس به سپاهان باخت تا استقلال 3 هفته مانده به پايان رقابت‌هاي ليگ قهرمان شود.

مگر قرار است پرسپوليس تا ابد قهرمان شود؟ نمي‌شود که هميشه پرسپوليس قهرمان شود. در اسپانيا مگر هميشه رئال يا بارسا قهرمان مي‌شوند؟

امسال بعداز 5 سال استقلال قهرمان ليگ‌برتر شد اما در فضاي‌مجازي خيلي از هواداران رقيب اين مساله را به وزير و... ربط مي‌دهند.

باز مي‌خواهند نقش يک مربي مثل فرهاد مجيدي را کم‌رنگ کنند. امسال استقلال قهرمان شد چون «تيم‌تر» بود. شک نکنيد اگر مثلا پرسپوليس قهرمان مي‌شد، مي‌گفتند کار برانکو بوده است! اصلا نمي‌دانم چرا اين حرف را مي‌زنند. از تيم زمان برانکو غير از سيدجلال و کاميابي‌نيا کدام بازيکنان باقي مانده‌اند؟

اتفاقا درباره يحيي و قهرماني‌هاي اخير پرسپوليس هم خيلي‌ها مي‌گويند که تيم برانکو بوده و....

سوال من اين است. برانکو چرا در عمان موفق نشد؟ چرا اين تيم را به جام‌جهاني نبرد؟ الان اين حرف‌ها را دارند درباره فرهاد مجيدي هم مي‌زنند. در کل وقتي يک تيم قهرمان مي‌شود عوامل زيادي در آن قهرماني تاثيرگذار هستند.

مجيدي شاگرد شما هم بوده است. چه حسي داريد که شاگردتان حالا در کسوت سرمربي، قهرمان ليگ شده است.

من هرگز از اين عنوان استفاده نمي‌کنم که فرهاد مجيدي يا هرکس ديگري شاگردم بوده است. سال‌ها قبل وقتي مجيدي و موسوي در تيم‌هاي «اميد» و «بهمن» بودند به من که سرمربي تيم‌ملي بودم، گفتند فينال اميدهاست. در استان تهران و بين پاس و بهمن. خلاصه ما رفتيم و پس از پايان بازي فرهاد مجيدي را از بهمن و علي موسوي را از پاس که آن زمان سرباز بود به تيم‌ملي دعوت کردم. دقت کنيد از اميدها. الان کدام مربي چنين کاري را مي‌کند؟ مهدي مهدوي‌کيا، داريوش يزداني، خداداد عزيزي، کريم باقري، سيروس دين‌محمدي و حتي نيما نکيسا. شما دروازه‌بان شماره‌يک خودت احمدرضا عابدزاده باشد چنين کاري را مي‌کني به نيما نکيسا بازي بدهي؟ اما من اين کار را کردم.

خيلي از کارشناسان بر اين عقيده هستند که نمي‌شود در قهرماني استقلال به‌راحتي از نقش «گابريل.پين» عبور کرد. نظر شما در اين باره چيست؟

من نمي‌گويم «گابريل.پين» نقشي نداشته است، اما فرمانده اصلي چه کسي بوده؟ فرهاد مجيدي. حمايت‌هاي مديريت همه بازيکنان، مربيان، حتي تدارکات، در موفقيت همه اين عوامل نقش دارند. به‌نظرم من نقش مربي و سرمربي در موفقيت‌ها 20 يا 30 درصد است. من استراماچوني را مثال مي‌زنم. همه مي‌گويند که «استرا» استقلال را تغيير داد. يکي از تغييرات را براي من يک نفر بگويد. اگر او خيلي مربي خوبي بود چرا تيمش در قطر 8 تا 8 تا گل مي‌خورد؟ باور کنيد اگر پرسپوليس امسال قهرمان مي‌شد همه باز مي‌گفتند که تيم برانکو بوده!»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار