| کد مطلب: ۱۰۳۵۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد

تقصیرها را بر گردن دولت قبل نیندازید

هر دولتي که بر سر کار مي‌آيد برخي تقصيرها را متوجه دولت قبل مي‌کند. نماينده مردم مشکين‌شهر مي‌گويد: نامزد انتخابات رياست جمهوري وقتي وارد عرصه رقابت مي‌شود، با مطالعه و علم به شرايط حاکم بر کشور خود را در معرض ديد و انتخاب مردم مي‌گذارد. يعني شرايط مملکت را مي‌بيند و با منابع و ظرفيت‌هاي موجود يا درآمد‌هايي که در آينده مي‌تواند ايجاد کند، وعده مي‌دهد. متاسفانه اينکه تقصير‌ها توسط دولت‌هاي وقت بر گردن دولت قبلي انداخته شود، در کشور ما رسم شده است؛ هرچند معتقدم اين کار به صورت غلوآميز در هشت سال دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم صورت گرفت. محمودعباس‌زاده تصريح کرد: بنده جزو معدود نمايندگاني بودم که زمان بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي دولت سيزدهم، هم در نقد برنامه‌هاي اقتصادي آن‌ها و هم در نقد تيم اقتصادي، صحبت‌هايي داشتم. آن ايام برخي همکاران به من خرده گرفتند که چرا اين اظهارات را بيان مي‌کني. به آن‌ها مي‌گفتم هشت ماه بعد متوجه دغدغه‌هاي من مي‌شويد که همين‌طور هم شد.

آشنايي جامعه به قوانين امر مهمي است .چرا که مردم با حق خود آشنا مي‌شوند. يک وکيل دادگستري گفت: اطلاع از همه قوانين امکان‌پذير نيست. با اين پيش فرض بايد تلقي کرد که اغلب افراد نسبت به قوانين و مقررات وضع شده در مجلس ناآگاهند اقداماتي را انجام مي دهند که برخلاف قوانين تلقي مي‌شود و قوه قضاييه را مجبور مي‌کند که با آن برخورد کند. هوشنگ پوربابايي تصريح کرد: علاوه بر روزنامه رسمي، رسانه‌هاي ارتباط جمعي موظفند حداقل قوانيني که مبتلابه جامعه‌اند و قوانين مهم تلقي مي‌شوند را از طريق فضاي مجازي به اطلاع مردم برسانند و رسانه‌ها هم از کارشناس‌هاي حقوقي استفاده کرده و اين موضوعات را تبيين کنند. اگر قوه قضاييه يا مجلس يا رسانه‌ها مطلع مي شوند که يک موضوعي در جامعه بشدت در حال انتشار است و مردم از آن اطلاع ندارند و امکان دارد به علت عدم اطلاع مرتکب عمل مجرمانه‌اي شوند؛ بايد نسبت به آگاهي بيشتر مردم اقدام کنند.

مشکلات معيشتي موضوعي نيست که به‌راحتي بتوان از آن عبور کرد. يک نماينده مجلس گفت: اصلاح ساختار اقتصادي يک ضرورت تاريخي است؛ اما مگر قرار نبود بر اساس مصوبه مجلس سبد غذايي مورد نياز خانوارها از طريق کالابرگ با قيمت شهريور 1400 قرار داده شود؟ اين شوک تورمي را چگونه توجيه مي‌کنيد؟ مبادا صندلي سبز باعث شود يادمان رود هر چه داريم از مردمي است که امروز سفره‌هايشان کوچک و کوچک‌تر شده‌اند .معين‌ا... سعيدي از ساختار نظام بانکي کشور انتقاد کرد و گفت: نظام بانکي ما ربا اندر ربا اندر ربا است. از دولت سيزدهم انتظار داشته و داريم که برنامه مشخصي جهت اصلاح ساختار بانکي کشور ارائه کند. اين عضو کميسيون کشاورزي مجلس با اشاره به مشکلات حوزه راه در استان چابهار، از رسيدگي نکردن به مشکلات معلمان خريد خدمات انتقاد کرد و گفت: شان حقوقي و انساني اين عزيزان خدشه‌دار شده است. براي ارتقاي شرايط معيشتي‌شان تدبير کنيد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار