| کد مطلب: ۱۰۳۴۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد

ابهام در وجاهت کمیته حسابرسی فدراسیون فوتبال!

آرمان‌ملي: برگزاري جلسه کميته اخلاق در خصوص «عزيزي‌خادم » که به‌صورت موقت از رياست فدراسيون فوتبال از 28 بهمن‌ماه سال گذشته عزل شده و البته کميته حسابرسي که مدير آن راي مجمع را ندارد بر ابهامات فدراسيون فوتبال افزوده است.

جلسه کميته

جلسه کميته اخلاق فدراسيون فوتبال پيرامون بررسي اتهامات منصوب به شهاب‌الدين عزيزي‌خادم برگزار شد. در اين جلسه که چندين‌بار دچار تشنج شد عزيزي‌خادم در صحبت‌هاي خود به‌شدت عليه کميته اخلاق موضع‌گيري کرد. وي گفت: حتي اگر تيم‌ملي را قهرمان جهان هم مي‌کردم حذف مي‌شدم و کميته اخلاق در حال حاضر ادامه جريان‌سازي‌هاي هيات‌رئيسه که از بهمن سال گذشته عليه او ايجاد شده را پيش مي‌برد. هيات‌رئيسه به‌صورت کاملا غيرقانوني من را برکنار کرد و شما هم با حمايت از اين جريان‌سازي به‌دنبال تعليق فوتبال ايران هستيد. عزيزي‌خادم در خصوص حسابرسي‌ صورت‌گرفته پيرامون فعاليت‌هاي مالي فدراسيون فوتبال در دوره رياست او تاکيدکرد: حسابرس اين صلاحيت را ندارد که گزارش‌هاي مالي فدراسيون را بررسي کند چرا که کسي که اين روند را شروع کرده خودش محکوميت کميته اخلاق را دارد. اعضاي هيات‌رئيسه و اعضاي مجمع در نامه‌هاي جداگانه اعلام کردند کميته حسابرسي غيرقانوني است و بارها طي نامه‌هاي جداگانه از کميته اخلاق خواسته شده به قانون احترام بگذارد؛ اما روندي که شما شروع کرديد نشان مي‌دهد حکم دستوري در راه است. در جلسه کميته اخلاق اتهاماتي عليه عزيزي‌خادم مطرح شد که اولين اتهام مربوط به هزينه سفر مالک يک شرکت هواپيمايي به ليتواني با تيم‌ملي فوتسال بوده که در جواب اين سوال عزيزي‌خادم اظهارداشت: با رايزني‌هايي که با او انجام دادم توانستم ده‌ها ميليارد تومان هزينه پرواز تيم‌ملي براي او بگيرم و اين پروازها همگي به شکل رايگان انجام شد و حالا براي رقمي حدود 1600 دلار بايد محاکمه شوم و اگر موسوي چنين اقدامي نمي‌کرد، هزينه پروازهاي تيم‌ملي از کجا قرار بود تامين شود؟ اين بخشي از آورده من به فدراسيون و تعهدي که براي واردکردن پول به فوتبال داشتم بود. موضوع ديگر که در جلسه کميته اخلاق مطرح شد در خصوص کمک 10 ميلياردي به پرسپوليس بود. عزيزي‌خادم در واکنش به اين موضوع اظهارکرد: هميشه چنين پرداخت‌هايي انجام مي‌شد؛ بوده؛ چرا که دولت قادر به کمک مستقيم به باشگاه‌ها نيست؛ نه فقط پرسپوليس بلکه اگر مي‌توانستيم با افتخار به استقلال و هر باشگاه ديگري که نياز به کمک داشت کمک مي‌کرديم. اين موضوع هم با هماهنگي اتفاق افتاده و در قبال اين پرداخت هم قرارداد بسته شده و هم سفته‌هاي تضميني اخذ شده است. من به شکل غيرقانوني عزل شدم و اين موضوع را به کميته اخلاق اعلام و شکايت رسمي کردم. سوال اينجاست که اگر شما در پي حکم دستوري نيستيد چرا پرونده عزل غيرقانوني من را که پيش از شکايت هيات‌رئيسه ثبت شده بود رسيدگي نکرده‌ايد؟ چرا اينقدر شتاب‌زده و عجولانه رفتار مي‌کنيد؟ تيم‌ملي شرايط و امکانات براي صعود به جام‌جهاني نداشت؛ اما با لطف خدا و همت همکارانم در تيم‌ملي و فدراسيون فوتبال اين تيم به‌عنوان نخستين تيم آسيا به جام‌جهاني صعود کرد؛ اما شما اعتبار من را خدشه‌دار کرديد و با اين حکم دستوري به‌صورت فوتبال چنگ مي‌اندازيد؛ در حالي‌که نتايج تيم‌‌ملي سرمايه اجتماعي کشور است و حتي پرداخت مستقيم درآمد نفتي و گازي کشور مردم را آنقدر خوشحال نمي‌کرد. عزيزي‌خادم در پايان جلسه آبي پاکي را روي دست اعضاي کميته اخلاق ريخت و افزود: من قطعا در مجمع شرکت خواهم کرد و از حق قانوني‌ام استقاده مي‌کنم. اگر نمايندگان فيفا و کنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام کنند که حق حضور در مجمع را ندارم تمکين خواهم کرد؛ در غير اين صورت در مجمع دهم خرداد شرکت مي‌کنم.

کميته حسابرسي

روز 8 آذرماه 1399 که مجمع عمومي فدراسيون فوتبال اساسنامه جديد فدراسيون را تصويب کرد، هيچ‌کس فکر نمي‌کرد يکي از کميته‌هاي تازه اين اساسنامه محل مناقشه‌اي جدي در آينده فدراسيون باشد. «ايلنا» در ادامه نوشت: هنوز دقيقا مشخص نيست انتصاب سرپرست و اعضاي کميته حسابرسي در چه تاريخي اتفاق افتاده و البته چگونگي انتخاب کريم بهرامي، رئيس سابق هيات فوتبال قم هم در هاله‌اي از ابهام قرار دارد. مردي که تنها تصوير ماندگار از او در اذهان نشنيدن تعمدي صدا و سوال عادل فردوسي‌پور در برنامه 90 بود که از او درباره انتقال سند خودروي هيات فوتبال استان به‌خود بهرامي مي‌پرسيد و او طفره مي‌رفت و در آخر هم سرنوشت آن خودرو مشخص نشد. در اين مدت نامه‌هايي با امضاي بهرامي به اصطلاح افشا شد که تاريخ آن 29 فروردين قيد شده بود و باتوجه به بازي‌هاي ملي فروردين‌ماه و قرعه‌کشي جام‌جهاني و مواردي از اين دست، سوال بزرگ اين است که هيات‌رئيسه چه وقتي فرصت کرد اين انتصابات را بررسي کند و انجام دهد و آنها که اين مدت نشان داده‌اند دست به افشاگري‌شان بي‌نظير است، چرا اين انتصاب را از همه مخفي کرده‌اند و حتي مصوبات آخرين جلسه خود در مشهد را به هيچ وجه اطلاع‌رساني نکرده‌اند و نمي‌کنند؟ طبق بند 1 ماده 60 اساسنامه اين کميته بايد صورت‌هاي مالي، تلفيقي و گزارش حسابرس بيروني را مورد بازبيني قرار داده و از کامل‌بودن و اعتبارحسابداري مالي، اطمينان حاصل نمايد. در بند 2 همين ماده آمده: کميته حسابرسي بايد هيات‌رئيسه را در نظارت بر مسائل مالي و رعايت دقيق مقررات مالي مربوطه مساعدت نموده و به آنها مشورت دهد. اين دو بخش آشکارا اعلام مي‌کند که کميته حسابرسي نقش مشورتي دارد. براساس آگهي روزنامه رسمي فدراسيون فوتبال به تاريخ 16 فروردين 1401 موسسه حسابرسي رازدار توسط مجمع عمومي فدراسيون به‌عنوان حسابرس مستقل بيروني انتخاب شد. حال پرسش اينجاست که آيا گزارش اين موسسه براي ارائه در مجمع به فدراسيون فوتبال رسيده که کميته حسابرسي آن را مورد بازبيني قرار دهد؟ از سويي طبق بند ه ماده 23 اساسنامه انتخاب يا عزل رئيس، معاون و اعضاي ارکان مستقل (کميته حسابرسي، کميته‌هاي انتخاباتي و ارکان قضائي) با پيشنهاد هيات‌رئيسه، از اختيارات مجمع عمومي است و افراد منتخب که به اين کميته آمده‌اند، توسط مجمع انتخاب نشده‌اند. باتوجه به همين مساله سوال بعدي آن است که آيا کميته‌اي که اعضاي آن بايد توسط مجمع انتخاب شوند و اين انتخاب انجام نشده، اصلا وجاهت قانوني دارد؟

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار