| کد مطلب: ۱۰۳۴۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

مسعود ستايشي
سخنگوي قوه قضائيه شد

مسعود ستايشي به عنوان سخنگوي قوه قضائيه منصوب شد. مسعود ستايشي داديار دادسراي ديوان عالي کشور با حکم حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي رئيس قوه قضائيه با حفظ سمت به عنوان سخنگوي دستگاه قضا منصوب شد. در متن حکم رئيس قوه قضائيه آمده است: اميد است با استعانت از خداوند متعال و همفکري و همدلي همکاران در انجام امر خطير اطلاع‌رساني و برقراري تعامل مناسب ميان جامعه و دستگاه قضائي و پاسخگويي به افکار عمومي، موفق و مويد باشيد. بديهي است کليه مراجع قضائي و سازمان‌هاي تابعه موظف به همکاري با جنابعالي مي‌باشند.

هر دو مسير خنثي‌سازي و رفع تحريم‌ها پيگيري مي‌شود

وزير خارجه با اشاره ضمني به سفر انريکه مورا، هماهنگ کننده گفت‌وگوهاي وين به تهران و همچنين اجراي طرح اصلاح نظام پرداخت يارانه‌ها در کشور گفت : هر دو مسير خنثي‌سازي و رفع تحريم‌ها پيگيري مي‌شود. حسين اميرعبداللهيان در صفحه توييتر خود گفت: ‏«هر دو مسير خنثي‌سازي و رفع تحريم‌ها پيگيري مي‌شود. مصون‌سازي کشور از مسير ‎تحول اقتصادي و توزيع عادلانه نظام پرداخت ‎يارانه يک راهبرد اصلي است. مذاکره براي لغو تحريم‌ها، با رعايت خطوط قرمز ايران در رسيدن به توافقي خوب، قوي و پايدار در مسير درست خود پيگيري مي‌شود.»

امير قطر امروز به تهران سفر مي‌کند

شيخ تميم بن حمد آل ثاني، امير قطر امروز در راس يک هيات بلندپايه سياسي- اقتصادي به دعوت رسمي آيت‌ا... سيدابراهيم رئيسي، به تهران سفر مي‌کند. گفت‌وگوي دوجانبه روسا و رايزني هيات‌هاي عالي دو کشور و مصاحبه مطبوعاتي رئيس‌جمهوري اسلامي ايران و اميرقطر از برنامه‌هاي اين سفر يک روزه است. گفتني است رئيسي دوم اسفند 1400 به دعوت رسمي امير قطر و نيز به منظور شرکت در اجلاس سران کشورهاي صادرکننده گاز به دوحه سفر کرد که در جريان آن سفر 14 سند همکاري بين ايران و قطر به امضاي مقامات 2 کشور رسيد.

مورا با باقري ديدار کرد

انريکه مورا، معاون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وين با علي باقري، رئيس تيم مذاکره کننده هسته‌اي ايران ديدار کرد. انريکه مورا، معاون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و نماينده آن در مذاکرات وين در صفحه توييتر خود درباره سفرش‌ به تهران نوشته بود: «دوباره به تهران مي‌روم تا با علي باقري‌کني و ديگر مقامات درباره مذاکرات وين و ديگر مسائل ديدار کنم. کار در زمينه حل کردن اختلافات باقي مانده در اين مذاکرات ادامه دارد». پيشتر نورنيوز اعلام کرده بود، مورا سه‌شنبه هفته جاري براي ادامه گفت‌وگو با مسئولين جمهوري اسلامي ايران به تهران سفر خواهد کرد. با توجه به نقش اتحاديه اروپا در زمينه مبادله ديدگاه‌هاي تهران و واشنگتن، سفر انريکه مورا به تهران مي‌تواند گام جديدي براي رايزني‌هاي سازنده پيرامون موضوعات اندک ولي مهمِ باقي‌مانده تلقي شود. «جوزپ بورل» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز در گفت‌وگويي با روزنامه فايننشال تايمز مطرح کرد به دنبال «يک راه حل ميانه» براي شکستن بن‌بست مذاکرات وين است که خطر بي‌نتيجه گذاشتن تلاش‌هاي بيش از يک ساله اتحاديه اروپا را براي انجام دادن يک توافق در بر دارد.

حمايت عمان از تلاش‌ها براي موفقيت مذاکرات هسته‌اي

وزير خارجه عمان با اشاره به اينکه کشورش هيچ طرفي را در تعليق مذاکرات وين مقصر نمي‌داند گفت: مسقط از تمام تلاش‌هاي بين‌المللي براي موفقيت مذاکرات هسته‌اي ايران حمايت مي‌کند. بدر بن حمد البوسعيدي تاکيد کرد: ما هيچ طرفي را در تعليق مذاکرات مقصر نمي‌دانيم اما از گفت‌وگوي مستقيم حمايت مي‌کنيم. سعيد خطيب‌زاده، سخنگوي وزارت خارجه ايران اخيرا در نشست خبري خود در خصوص بدعهدي‌هاي آمريکا در اجراي تعهداتش و اتخاذ تصميم سياسي لازم گفت: سفر آقاي مورا نشان مي‌دهد که ما گفت‌وگوها را در مسيري که بايد انجام شود همچنان پيگيري کرديم و به رغم اقدامات ضد ديپلماسي که بعضا توسط سنا و کنگره آمريکا انجام شده ايران و گروه 1+4 به مسير ديپلماتيک و دستيابي به توافق خوب، پايدار و قابل اتکا متعهد بوده‌اند. خطيب‌زاده تأکيد کرد: ‌اگر همين امروز آمريکا تصميم لازم را بگيرد و آنچه که از حقوق و جيب ملت ايران برداشته برگرداند، حقوق ضايع شده ملت ايران را بپذيرد و به آن احترام بگذارد مي‌توانيم فرداي بعد از بازگشت مورا به وين بازگرديم و توافق را جلو ببريم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار