صبحانه‌های مفید برای کودکان

اینفوگرافیک : آرمان ملی / علی کریمی / تصور خیلی از افراد این است که شاخص رشد قد فقط و فقط در مساله ژنتیک خلاصه می‌شود. اگر می‌خواهید کودک‌تان میانگین رشد قدی سالمی را تجربه کند از این صبحانه‌ها و مکمل‌ها غافل نشوید.

حليم به‌علت داشتن گندم و گوشت حاوي مقادير زيادي از موادمعدني است که هر کدام محرکي براي رشد قد هستند. روي، منيزيم، آهن و نياسين از املاح و موادمعدني هستند که در کمتر غذايي در کنار هم قرار مي‌گيرند. اگر کودک‌تان را به خوردن حليم خانگي عادت بدهيد تا حدود زيادي به بهبود ميزان قد او کمک خواهيد کرد.

 

 

شيرپرچرب با «بادام» به‌راحتي مي‌تواند ميزان مورد نيازي از پروتئين و امگا3 را در بدن کودک تامين کند. شير با موادمعدني خود نقش زيادي در افزايش قد کودکان دارد. بادام خام در کنار آن فيبر، منيزيم و منگنز را تامين مي‌کند و همچنين غني از اسيدفيتيک است.

 

 

تحقيقات نشان مي‌دهد که مصرف مداوم تخم‌مرغ در کودکان آنها را از بازماندگي رشد حفاظت مي‌کند. اين ماده غذايي سرشاز از پروتئين و امگا 3 تاثير انکارنشدني در ميزان رشد قدي کودکان دارد. مصرف تخم‌مرغ همراه آب پرتقال در وعده صبحانه باعث جذب فوق‌العاده ويتامين C مي‌شود.

 

 

فراواني ويتامين A در آب‌هويج مي‌تواند محرکي براي رشد قد در کودکان باشد. هويج داراي ويتامين کمياب K است. اين ويتامين نقش موثري در سلامت و رشد استخوان‌ها دارد. اين نوشيدني کلسيم بدن را تامين مي‌کند و باعث افزايش ايمني و جلوگيري از افزايش‌وزن در کودکان مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه