| کد مطلب: ۱۰۳۴۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد

احضار متخلفان بر اساس اصول باشد

معاون اول قوه قضائيه گفت: برنامه جديد مبارزه با فساد، حمايت از توليد شرکت‌هاي دانش بنيان و حمايت از اشتغالزايي است. حجت‌الاسلام والمسلمين مصدق افزود: قوه قضائيه به هيچ وجه راضي نيست که کارخانه‌اي با 400 تا 500 نفر به دليل تخلف يک مدير تعطيل شود. بنابراين هنر دادستان اين است مجرم را شناسايي و تنبيه کند، چه معنايي دارد کارخانه‌اي به دليل تخلف يک نفر تعطيل و کارگران آن کارخانه بيکار شوند؟ وي با بيان اينکه نيروهاي مسلح کشور از سالم‌ترين قشرهاي جامعه هستند، افزود: قضات سازمان قضائي نيروهاي مسلح بايد از ويژگي‌هاي خاصي برخوردار باشند، بايد به جرم فرد نظامي رسيدگي و در عين حال اقتدار نيروهاي مسلح را حفظ کنند لذا احضار متخلفان نظامي و انتظامي بايد بر اساس اصول باشد. نيروهاي مسلح کشور از سالم‌ترين قشرهاي جامعه هستند. حجت‌الاسلام والمسلمين مصدق با بيان اينکه اساس تشکيل دادگاه‌هاي نظامي، حراست از نيروهاي نظامي و انتظامي است، گفت: انجام دقيق ماموريت‌هاي نيروي انتظامي مايه مباهات است.

معاون علمي و فنآوري رئيس‌جمهور با انتقاد از نگاه خارجي در بعضي بخش‌هاي کشور، عنوان کرد: کارهاي ما يک طرفه است، ما يک ارتباط محکمي را ايجاد کرديم با چين و روسيه هيچ‌کس به ما اعتراض نکرد در وزارت علوم اما اگر برويم سمت مثلاً آلمان فوراً وزارت مي‌گويد اينجا حوزه من است‌؛ ما هم مي‌رويم جايي که کاري به ما نداشته باشند. ده‌ها پروژه با روسيه داريم و 60 - 70 پروژه با چين در سال داريم. سورنا ستاري در ادامه اظهار داشت: خانه‌هاي فناوري ايران را در کنيا راه انداختم و اکنون 70 استارتاپ کنيايي در همين خانه داريم، اين خانه در يک ساختماني که قبلاً متعلق به وزارت خارجه بود راه‌اندازي شد و هر ساختماني وزارت خارجه بدهد آماده راه‌اندازي خانه هستيم. ما در شرق آفريقا 100 ايراني نداريم. چرا؟ چون ساختار کشور وارداتچي است، اگر ساختار ما صادراتي بود 10 هزار نفر در کنيا بايد مي‌داشتيم. امروز ايران يک چيزهايي دارد، همه ما زمان تحصيل کتاب‌هاي خارجي خوانديم الان بچه‌ها با تجهيزات ايراني آزمايش مي‌کنند.

سخنگوي شوراي نگهبان با بيان اينکه شوراي نگهبان در بررسي مصوبات، همواره نگاه ويژه‌اي به «حقوق مردم» داشته است، گفت: اين اجحاف در حق شوراي نگهبان است که به صلاحيت و تلاش‌هاي اين شورا در زمينه بررسي دقيق مصوبات پرداخته نشده است لذا بايد تلاش کنيم که اين ماموريت شوراي نگهبان نيز براي مردم بيشتر تبيين شود. هادي طحان با سفر به استان البرز، از دفتر نظارت و بازرسي انتخابات اين استان بازديد و در جريان روند فعاليت‌هاي دفتر نظارت استان قرار گرفت. وي افزود: افتخار شوراي نگهبان اين است که با يک شبکه مردمي و ساختار چابک وظايفش را در انتخابات انجام مي‌دهد؛ در واقع از آنجا که نظام انتخاباتي کشورمان مردمي است، شوراي نگهبان نيز با کمک يک شبکه موثر تحت عنوان شبکه ناظران مردمي که بيش از 300 هزار نفر از مردم عزيز در آن عضويت دارند، فرآيند نظارت بر انتخابات را انجام مي‌دهد. اعضاي شوراي نگهبان نسبت به دفاتر نظارت نگاه مثبتي دارند و اين توقع وجود دارد که دفاتر نظارت نسبت به ساير وظايف شوراي نگهبان ياري کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار