| کد مطلب: ۱۰۳۴۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس زمینه‌ساز قهرمانی «استقلال» شد!

آرمان‌ملي: هفته بيست‌وششم ليگ‌برتر در حالي روزگذشته برگزار شد که تيم استقلال موفق به پيروزي مقابل شهرخودرو شد تا با توجه به توقف پرسپوليس مقابل ذوب‌آهن اختلاف را به عدد 6 برساند و به قهرماني نزديکتر شود.

برد سپاهان

سپاهان در شرايطي به مصاف پيکان مي‌رفت که با غيبت چند مهره اصلي‌اش مثل گولسياني و کريمي، تغييراتي در ترکيب اين تيم ديده مي‌شد. از سويي غيبت مهدي‌زاده و پورقاز باعث شده بود نورافکن به پست دفاع وسط منتقل شود و فرشاد احمدزاده دفاع چپ سپاهان در اين بازي شود. بازي در حالي آغاز شد که مطابق انتظار سپاهان مالکيت توپ را در اختيار داشت، اما در سوي ديگر پيکان با لايه‌هاي دفاعي فضاها را از سپاهان گرفته بود تا اين تيم به سختي موقعيت گل ايجاد کند؛ در اکثر حملات سپاهان قبل از اينکه توپ به محوطه جريمه پيکان برسد توسط مدافعان اين تيم دور مي‌شد يا به شکلي بازي خراب مي‌شد تا نيمه اول کم موقعيتي از سوي هر دو تيم رقم بخورد. در نيمه‌دوم مانند نيمه‌نخست مالکيت با سپاهان بود و پيکان با يک بازي دفاعي سعي در بسته نگه‌داشتن دروازه خود داشت. با اين وجود با نزديک‌شدن به دقايق پاياني بازي و ادامه حملات سپاهان، بالاخره شاگردان نويدکيا مزد برتري خود را گرفتند و با ضربه حسيني به گل رسيدند. سپاهان در 20 دقيقه‌اي که از حريف پيش بود کمي عقب‌تر بازي کرد تا نتيجه را حفظ کند و در نهايت با کسب سه امتياز در اين ديدار 49 امتيازي شود.

توقف پرسپوليس

تيم فوتبال ذوب‌آهن در هفته بيست‌وششم ليگ‌برتر در ورزشگاه فولادشهر از ساعت 18و30 دقيقه رودرروي پرسپوليس قرار گرفته بود که اين ديدار با تساوي يک بر يک خاتمه يافت. شاگردان تارتار در همان ابتدا مهمان را غافل‌گير کرده و در دومين دقيقه به گل رسيدند. در ادامه پرسپوليسي‌ها براي جبران گل‌خورده جلو کشيدند. با اين وجود ذوبي‌ها هم دست از حمله برنداشتند و نيم‌نگاهي به گل بعدي داشتند. اواسط نيمه‌اول ذوب‌آهن کاملا بر توپ و ميدان مسلط شد و پرسپوليس را مجبور به دفاع کرد. در ادامه نيز توپ ديگري از خط دروازه‌ها نگذشت تا بازي با همين نتيجه در نيمه‌اول خاتمه يافت. نيمه‌دوم را پرسپوليسي‌ها بهتر آغاز و حلقه محاصره را روي دروازه ذوب‌آهن تنگ کردند. حملات سرخ‌پوشان خيلي زود جواب داد و تميروف با ثبت نخستين گل خود، بازي را به تساوي کشاند. بعداز گل عطش شاگردان گل محمدي کاهش نيافت به حملات خود ادامه دادند. در اواخر مسابقه روند بازي رو به کندي رفت تا در نهايت دو تيم به تساوي يک بر يک رضايت دهند.

حاشيه پرسپوليس

ديدار ذوب‌آهن و پرسپوليس به ميزباني اصفهاني‌ها و در ورزشگاه فولادشهر در شرايطي با نتيجه مساوي يک - يک خاتمه يافت که اعضاي تيم مهمان در پايان بازي، به‌شدت به داور مسابقه اعتراض داشتند. بازيکنان پرسپوليس معتقد بودند در وقت‌هاي تلف شده نيز، زمان بازي تلف شده و از همين‌رو اعتراض‌شان به زودتر اعلام‌شدن پايان بازي بود. آن هم در شرايطي که پرسپوليس براي ماندن در کورس قهرماني، نياز مبرم به پيروزي در ديدار با ذوب‌آهن داشت. با اين حال، نکته قابل توجه حضور يحيي گل‌محمدي در زمين مسابقه براي اعتراض به پيام حيدري بود. اين حرکت گل‌محمدي، اقدامي خطرناک از سوي او بود، چرا که سرمربي سرخپوشان به‌دليل رفتاري مشابه از سوي کميته انضباطي محروم شده و پيش از پايان محروميتش، مجدد به داور مسابقه معترض شد. سرمربي پرسپوليس به‌دليل اعتراض شديد به داور مسابقه در دربي، از سوي کميته انضباطي به 4 جلسه محروميت قطعي و 2 جلسه تعليقي محکوم شد. او در شرايطي براي اعتراض به داور مسابقه به زمين مسابقه آمد که به‌دليل محروميت نمي‌توانست در زمين مسابقه حاضر شود و بازي تيمش را هم از روي سکوها دنبال مي‌کرد. از سوي ديگر مطهري مربي تيم پرسپوليس درباره اعتراض رامين رضاييان به تعويض و برخورد کريم باقري با اين بازيکن، گفت: «در آن لحظه رامين مي‌خواست به تيم کمک کند و فکر مي‌کرد روي ضربه ايستگاهي مي‌تواند به تيم کمک کند. اين تصميمي است که کادرفني مي‌گيرد ولي مشکلي نيست و ما در بين خودمان حل مي‌کنيم. موضوع همين بود و مشکلي نيست. در نهايت خودمان تصميم مي‌گيريم چه برخوردي با او داشته باشيم.»

برد استقلال

تيم‌هاي فوتبال استقلال و شهرخودرو در ورزشگاه آزادي رودرروي هم قرار گرفتند. شاگردان فرهاد مجيدي به مرور توپ و ميدان را در اختيار گرفتند. در چند صحنه آبي‌پوشان اعتقاد به پنالتي داشتند ولي داور اعتقادي به اين موضوع نداشت. استقلالي‌ها موقعيت تک‌به‌تک داشتند که گل نشد، داور 3 دقيقه وقت اضافه در نظر گرفت که در نهايت نيمه اول بک نتيجه صفر بر صفر به پايان رسيد. استقلالي‌ها از اول نيمه دوم شروع به موقعيت‌سازي کردند، شهرخودرو هم چشم به ضدحمله داشت. دقيقه 46 بازيکن استقلال با بهزادي در موقعيت تک به تک قرار گرفت که اين دروازه‌بان شهرخودرو با يک خروج به موقع اجازه گلزني به استقلالي‌ها نداد. دقيقه 53 وريا غفوري در محوطه جريمه شهرخودرو موقعيت خوبي داشت، اما تعلل زيادي کرد و باعث شد اين موقعيت از دست برود. دقيقه 64 ضربه سر بازيکن استقلال بهزادي به‌خوبي دفع کرد. دقيقه 81 با ضربه سر بازيکن استقلال توپ در دستان دروازه‌بان شهرخودرو قرارگرفت. دقيقه 82 آرمان رمضاني در محوطه جريمه شهرخودرو چرخشي داشت و شوتي به سمت دروازه بهزادي زد که توپ به تير دروازه برخورد کرد. دقيقه 89 ضربه برگردان بازيکن استقلال به تيرک دروازه شهرخودرو برخورد کرد که آرمان رمضاني توپ برگشتي را وارد دروازه بهزادي کرد. اين ديدار در نهايت با برتري يک بر صفر استقلال به پايان رسيد تا اختلاف تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس در صدرجدول بازهم به عدد 6 برسد و شاگردان فرهاد مجيدي مسير هموارتري براي رسيدن به قهرماني داشته باشند.

ساير ديدارها

در ديگر ديدارهاي اين هفته تراکتور با نتيجه 3 بر 2 هوادار را شکست داد. فجر و نفت مسجدسليمان به تساوي بدون گل رضايت دادند. نساجي با 2 گل از مس شکست خورد. گل‌گهر با همين نتيجه آلومينيوم را از پيش‌رو برداشت. فولاد هم با نتيجه يک بر صفر صنعت‌نفت را شکست داد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار