| کد مطلب: ۱۰۳۴۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد

اوج حساسیت در «تهران» و «اصفهان»!

آرمان‌ملي: هفته‌ بيست‌و‌ششم ليگ‌برتر امروز با انجام 8 ديدار در حالي برگزار مي‌شود که سرخابي‌هاي مدعي کار سختي پيش‌رو دارند. در اين هفته پرسپوليس به مصاف ذوب‌آهن مي‌رود و استقلال از تيم شهرخودرو پذيرايي مي‌کند.

پيش بازي پرسپوليس

مهم‌ترين ديدار اين هفته را تيم‌هاي پرسپوليس و ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر برگزار مي‌کنند. تيم فوتبال ذوب‌آهن هفته گذشته برابر تيم هوادار شکست خورد و با 31 امتياز در جايگاه يازدهم قرار گرفت. شاگردان تارتار قصد دارند با برتري برابر تيم پرسپوليس شکست هفته قبل را جبران کنند. در آن طرف، تيم فوتبال پرسپوليس هفته گذشته با برتري برابر تيم پيکان 53 امتيازي شد و اختلافش را با استقلال صدرنشين به 4 امتياز رساند. سرخپوشان پايتخت قصد دارند با برتري برابر تيم ذوب‌آهن دست پر از اصفهان برگردند. آنها اميدوار هستند تا استقلال دوباره امتياز از دست بدهد تا اختلاف امتيازي‌شان با صدرجدول کاهش يابد و به قهرماني نزديکتر شوند. وحيد اميري مصدوميتش برطرف شده و او مي‌تواند تيم پرسپوليس را در بازي با تيم ذوب‌آهن همراهي کند. مصدوميت حامد پاکدل هم جدي نيست و او هم مشکلي براي بازي روز دوشنبه ندارد. محروميت 4 جلسه‌اي يحيي گل‌محمدي سرمربي پرسپوليس هنوز تمام نشده است. اين مربي در بازي با ذوب‌آهن هم نمي‌تواند روي نيمکت بنشيند و بايد از روي سکو‌ها نظاره‌گر بازي تيم خود باشد. بازي رفت 2 تيم با نتيجه 2 بر صفر به نفع پرسپوليس به پايان رسيد. ذوب‌آهن و پرسپوليس تاکنون 41 بار در تاريخ ليگ‌برتر به مصاف هم رفته‌اند که در اين بين 16 پيروزي سهم پرسپوليس و 12 پيروزي سهم ذوب‌آهن بوده؛ ضمن اينکه 13 ديدار دو تيم نيز با تساوي به پايان رسيده است. در مجموع اين 41 بازي 106 گل داشته که از اين تعداد، سهم پرسپوليس 59 گل و سهم ذوب‌آهن 47 گل بوده است. پيروزي سه بر صفر ذوب‌آهن برابر پرسپوليس در زمستان 84 و پيروزي چهار بر صفر پرسپوليس برابر ذوب‌آهن در پاييز 96 بهترين پيروزي‌هاي دو تيم در اين رويارويي بوده است. تارتار فقط در يکي از 11 رويارويي آخرش برابر پرسپوليس برنده شده که مربوط است به پيروزي بيرون از خانه نفت مسجدسليمان برابر پرسپوليس در روزهاي حضور کالدرون. تيم‌هاي تارتار در 3 رويارويي آخرشان موفق به بازکردن دروازه پرسپوليس نشده‌اند و آمار يک گل‌زده در 4 مصاف اخير را برابر قرمزها ثبت کرده‌اند. 3 برد، 3 مساوي و 8 باخت، آماري است که تارتار در تاريخ ليگ‌برتر در رويارويي با پرسپوليس رقم زده است. البته همين آمار، نسبت به کارنامه رويارويي‌هاي تارتار و استقلال، سنگين‌تر هم هست. تارتار به‌جز پرسپوليس، برابر گل‌محمدي هم ناکامي محض بوده با يک برد، 3 مساوي و 8 باخت در ليگ‌برتر. تيم‌هاي تارتار در هر 4 رويارويي آخرشان با تيم گل‌محمدي، شکست خورده‌اند.

پيش بازي استقلال

تيم استقلال که شانس اول قهرماني است مقابل تيم قعرنشين شهرخودرو قرار مي‌گيرد. صدرنشين جدول که تنها تيم بدون باخت ليگ محسوب مي‌شود، در سه هفته گذشته موفق به کسب برد نشده و حالا فاصله اين تيم با پرسپوليس به 4 امتياز کاهش پيدا کرده است. استقلال اميدوار است طلسم پيروزنشدنش در سه هفته اخير، جلوي شهرخودرو شکسته شود. اين تيم با علم به نتيجه بازي ذوب‌آهن و پرسپوليس مقابل شهرخودرو قرار خواهد گرفت و به‌دنبال اين است که به مانند بازي رفت، يک برد پرگل را مقابل نماينده مشهد تجربه کند. البته شهرخودرو به مانند نيم‌فصل اول، به‌راحتي به حريفانش امتياز نمي‌دهد و در 5 هفته اخير شکست نخورده و اميدوار است از استقلال هم امتياز بگيرد. تيم فوتبال استقلال هفته گذشته با تساوي برابر تيم سپاهان اختلافش با تيم پرسپوليس رقيب ديرينه خود به 4 امتياز کاهش يافت، اما همچنان با 57 امتياز در صدرجدول باقي ماند. شاگردان فرهاد مجيدي قصد دارند که با برتري برابر تيم ته جدولي شهرخودرو صدرنشيني خود را در جدول رده‌بندي تثبيت کنند. در آن طرف، تيم ته جدولي شهرخودرو هفته گذشته با تساوي برابر تيم صنعت‌نفت آبادان 15 امتيازي شد و در انتهاي جدول باقي ماند. تيم شهرخودرو يکي از کانديدا‌هاي سقوط به ليگ دسته يک محسوب مي‌شود و اين تيم به برد برابر تيم استقلال نياز مبرم دارد تا به بقا در ليگ‌برتر فوتبال اميدوار باشد. سيدحسين حسيني دروازه‌بان استقلال به‌علت محروميت قادر به همراهي تيمش در اين بازي نيست. بازي رفت 2 تيم با نتيجه 3 بر صفر به نفع استقلال به پايان رسيد.

پيش بازي سپاهان

در ديگر ديدار مهم اين هفته تيم‌هاي سپاهان و پيکان مقابل هم صف‌آرايي مي‌کنند. تيم‌هاي سپاهان و پيکان در تاريخ ليگ‌برتر، 33 بار به مصاف هم رفته‌اند که در اين بين 19 بار سپاهان پيروز شده و هفت بار پيکان طعم پيروزي برابر سپاهان را چشيده است؛ ضمن اينکه هفت ديدار نيز با نتيجه تساوي به پايان رسيده است. همچنين در 33 ديدار اين دو تيم 88 گل به ثمر رسيده است که 55 گل سهم سپاهان و 33 گل نيز سهم پيکان بوده است. سپاهان در حالي به مصاف پيکان مي‌رود که مي‌تواند تعداد بردهاي خود مقابل پيکان را به عدد 20 برساند؛ اتفاقي که در دو رويارويي قبلي دو تيم براي سپاهان با ناکامي همراه بوده است. در بازي نخست سپاهان بعداز برد نيم‌فصل نخست فصل گذشته، در نيم فصل دوم مقابل پيکان متوقف شد تا در آن مقطع ضربه سنگيني در کورس قهرماني با پرسپوليس بخورد و در بازي دوم نيز در نيم‌فصل نخست فصل جاري شکست مقابل پيکان آن هم در ورزشگاه نقش جهان سپاهان را از کورس قهرماني دور کرد.

برنامه ديدار‌هاي هفته 26:

فجرشهيدسپاسي - نفت مسجدسليمان ساعت 18و30

تراکتور- هوادار ساعت 16و30

ذوب‌آهن اصفهان- پرسپوليس ساعت 18و30

نساجي مازندران - مس‌رفسنجان ساعت 19و30

گل‌گهرسيرجان- آلومينيوم اراک ساعت 20

استقلال- شهرخودرو ساعت 20و40

صنعت‌نفت آبادان- فولادخوزستان ساعت 21

پيکان تهران- سپاهان اصفهان ساعت 21

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار