| کد مطلب: ۱۰۳۴۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

اجراي آزمايشي تغذيه رايگان دانش‌آموزان

آرمان ملي: وزير آموزش و پرورش از اجراي آزمايشي تغذيه رايگان دانش‌آموزان در مناطق محروم 2 استان خبر داد و گفت: بسته امنيت غذايي به حداکثر 5 ميليون دانش‌آموز مناطق لازم‌التوجه از مهر امسال ارائه مي‌شود. يوسف نوري اظهار کرد. براي اجراي اين طرح، 1150 ميليارد تومان اعتبار پيش‌بيني شد که بتوانيم اين طرح را حداقل براي 3 ميليون و حداکثر 5 ميليون دانش‌آموز اجرا کنيم و اميدواريم کمک‌هاي مالي خيرين به نحوي باشد که بتوانيم تعداد بيشتري از دانش‌آموزان را تحت پوشش اين طرح قرار دهيم.

در انتظار عملکرد
ممنوعيت کشت موادمخدر

آرمان ملي: دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اميدواريم تا پايان سال مشکل کمبود ظرفيت نگهداري معتادان متجاهر نداشته باشيم. اسکندر مؤمني، در خصوص اظهارنظر اخير دولت طالبان در افغانستان مبني بر ممنوعيت کشت مواد مخدر افزود: اين يک واقعيت است که آمريکا و ناتو افغانستان را ويران کردند و رفتند. آنها مواد مخدر را توسعه دادند. البته امروز شرايط تغيير کرده است. طالبان ممنوعيت کشت مواد مخدر را مطرح کرده است و ما هم از اين دستور آنها خوشحاليم و اميدواريم که موضوع تنها در حد حرف و شعار نماند.

رابطه مالک و مستأجر ارباب و رعيتي

آرمان ملي: رئيس کميته عمران شوراي شهر تهران از وضعيت ارباب رعيتي که ميان مستاجر و مالک ساختمان ايجاد شده ابراز نگراني کرد. محمد آقاميري با بيان اينکه براساس آمار سال 1400 تعداد مستاجران در تهران به بيش از 50 درصد رسيده و از تعداد مالکان پيشي گرفته است، اظهار کرد: براساس آمار دولت، 60 درصد از درآمد مردم صرف مسکن مي‌شود و اين در حالي است که در آذرماه سال گذشته هزينه اجاره 50 درصد و در اسفندماه سال گذشته هزينه مسکن 100 درصد افزايش پيدا کرد. الان وضعيت ارباب رعيتي بين مستاجران و مالکان شکل گرفته است و هر عدد و رقمي که مي‌خواهند بدون توجه به وضعيت مستاجران اعلام مي‌کنند. نظارتي بر اين موضوع نمي‌شود.

واکنش به فيلم تنبيه يک دانش آموز

ايسنا: مدير روابط عمومي آموزش و پرورش استان فارس، با تائيد محتواي فيلم منتشر شده از تنبيه بدني يک دانش آموز توسط يک معلم، بر حساسيت بالا در اين موارد و پيگيري جدي چنين موضوعاتي تاکيد کرد. حميدرضا شعباني افزود: حوالي ظهر روز شنبه 17ارديبهشت در کلاس پايه دهم دبيرستان ناصريان شيراز، يکي از معلمان، دانش آموزي را تنبيه کرده که فيلم آن شامگاه شنبه، در فضاي مجازي منتشر و موجب واکنش اجرايي سريع آموزش و پرورش شد. براساس بررسي‌هاي اوليه، معلم مربوطه طي تماسي با دانش آموز، از وي دلجويي کرده و موضوع به صلح و سازش بين معلم و شاگرد انجاميده است.

گيلان و تهران، پيرترين استان‌ها

همشهري آنلاين: سرپرست دبيرخانـــه شوراي ملي سالمندان، درباره اسامي پيرترين و جوان‌ترين استان‌هاي کشور اعلام کرد: از نظر تعدادي، استان تهران با يک ميليون و 705 هزار نفر و از نظر درصد جمعيت سالمندي استان گيلان با 15. 19 درصد، سالمندترين استان‌هاي کشور هستند. حسام‌الدين علامه افزود: از نظر درصد جمعيت سالمندي بعد از استان گيلان، استان‌هاي مازندران با 13. 26 درصد، تهران با 12. 06 درصد و اصفهان با 11. 91 درصد، سالمندترين استان‌هاي کشور به شمار مي‌روند. از نظر درصد جمعيت سالمندي، استان سيستان و بلوچستان با 4. 92 درصد، هرمزگان با 6. 56 درصد، بوشهر با 7. 71 درصد و کهگيلويه و بويراحمد با 7. 86 درصد، کم‌سالمندترين استان‌هاي کشور به شمار مي‌روند. درمجموع 8 ميليون و 863 هزار نفر برابر با 10. 43 درصد کل جمعيت، سالمند داريم.

افزايش فوتي‌ها بر اثر مصرف الکل

تسنيم: سخنگوي دانشگاه علوم پزشکي هرمزگان از افزايش تعداد افراد جان‌باخته بر اثر مسموميت الکلي در استان هرمزگان خبر داد. فاطمه نوروزيان سخنگوي دانشگاه علوم پزشکي هرمزگان اظهار کرد: از زمان آغاز موج جديد مسموميت‌هاي الکلي در بندرعباس تاکنون 75 نفر با علائم اين مسموميت به بيمارستان‌هاي استان مراجعه کردند. از اين تعداد متاسفانه تاکنون 10 نفر شامل 9 مرد و يک زن بر اثر مسموميت الکلي جان خود را از دست دادند. در حال حاضر 19 بيمار مسموم در بيمارستان‌هاي استان بستري هستند که از اين تعداد حال 4 نفر وخيم است. از ابتداي آغاز اين موج مسموميت‌ها تاکنون 45 بيمار ناچار به دياليز شده‌اند و 4 نفر هم دچار تاري ديد هستند اما خوشبختانه هيچ مورد نابينايي نداشتيم.

 

شناسايي 488 بيمار جديد کرونا

آرمان ملي: بنابر اعلام وزارت بهداشت، از شنبه تا يکشنبه (18 ارديبهشت) 488 بيمار کوويد 19 در کشور شناسايي شدند و متاسفانه 12 بيمار نيز در اين بازه زماني جان خود را به دليل اين بيماري از دست دادند. 12 بيمار کوويد19 جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان اين بيماري به 141 هزار و 177 نفر رسيد. تاکنون 7 ميليون و 5 هزار و 420 نفر از بيماران، بهبود يافته و يا از بيمارستان‌ها ترخيص شده‌اند. در حال حاضر صفر شهرستان در وضعيت قرمز، 4 شهرستان در وضعيت نارنجي، 319 شهرستان در وضعيت زرد و 125 شهرستان در وضعيت آبي قرار دارند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار