| کد مطلب: ۱۰۳۴۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد

بیمه رایگان ۳ دهک درآمدی

وزير بهداشـــت درباره جزئــيات برقراري پوشش بيمه رايگان براي سه دهک درآمدي پايين گفت: از روز شنبه 5 ميليون و 400 هزار فرد فاقد پوشش بيمه به بيمه سلامت معرفي شده و تحت پوشش بيمه رايگان قرار گرفتند. بهرام عين‌اللهي افزود: وزارت بهداشت 400 هزار نفر را هم در دي ماه گذشته در حاشيه شهرها به صورت آزمايشي بيمه کرده و روز گذشته (17 ارديبهشت) هم مابقي را بيمه کرديم. حدود 500 هزار نفر خارج از سه دهک درآمدي بعد از خوداظهاري و آزمون ارزيابي وسع تحت پوشش بيمه قرار خواهند گرفت. خدمات بستري اين افراد در مراکز دولتي تا 90 درصد و خدمات سرپايي تا 70 درصد توسط بيمه پرداخت مي‌شود و خدمات براي همه يکسان است. پيامـــک به افراد بيمه شده ارسال و از روز يکشنبه 18 ارديبهشت مي‌توانند از اين بيمه استفاده کنند.

معاون اجتماعي انتظامي تهران بزرگ درباره جزئيات تصاوير منتشر شده زني که در منطقه سد لتيان توسط ماموران کلانتري دستگير شد، گفت: بلافاصله پس از انتشار اين ويدئو، فرمانده انتظامي تهران بزرگ دستور رسيدگي فوري به اين ماجرا را صادر کرد که در جريان بررسي‌هاي انجام شده مشخص شد در اين حادثه عوامل انتظامي مستقر در ايست و بازرسي سد لتيان به لحاظ حرکات مخاطره آميز به سرنشينان خودرو مظنون و دستور ايست صـادر کردند، ولي آنها بدون توجه به فرمان پليس از صحنه متواري شدند.وي ادامه داد: از دو زن سرنشين خودرو، مقاديري مواد مخدر از نوع گراس کشف و پرونده قضائي در اين زمينه تشکيل شد. وي گفت: شيوه دستگيري نامبردگان برخلاف آموزه‌هاي پليس بوده و مورد تأييد نيست و در اين خصوص برابر مقررات و ضوابط موضوع تحت رسيدگي بوده و مراحل قانوني خود را طي مي‌کند.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: مطالبه‌گري قانوني، حق معلمان است و آنها هم مانند همه اقشار مي‌توانند مشکلات‌شان را به‌طور قانوني پيگيري کنند. توده معلمان حق دارند که بخواهند همه ارکان در دولت، مجلس و آموزش و پرورش پيگير مطالبات‌شان و معيشت و پرداختي آنها باشند. فرهاد بشيري با اشاره به نحوه پيگيري قانوني مطالبات فرهنگيان به صورتي که براي آنها نتيجه بخش باشد، توضيح داد: اين موضوع دو بخش دارد؛ مثل هر صنفي مطالبه قانوني حق معلمان است و آنها هم مانند همه اقشار مي‌توانند مشکلاتشان را پيگيري کنند. توده معلمان حق دارند که بخواهند همه ارکان در دولت، مجلس و آموزش و پرورش پيگير مطالبات آنها باشند و معيشت و پرداخت معلمان را در وضعيت مطلوبي قرار بدهند. اين حق معلمان است که پيگيري کنند، اما به نظر مي‌رسد تعدادي دنبال موضوعات ديگري هستند، اما کليت حرکت معلمان اينطور نيست و بايد به آنها توجه شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار