| کد مطلب: ۱۰۳۴۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد

کوتــــاه

تلفات انفجار در «هاوانا» افزايش يافت

مقام‌هاي کوبا اعلام کردند، تلفات انفجار روزجمعه در يک هتل پايتخت اين کشور به 32 کشته افزايش يافت. به گزارش فارس، با گذشت تقريبا چند روز از انفجار بزرگ در مقابل هتل «سارتوگا» در هاوانا پايتخت کوبا، وزارت بهداشت اين کشور از افزايش شمار قربانيان اين انفجار خبر داد. منابع رسانه‌اي از کوبا خبر دادند، تعداد قربانيان انفجار بزرگ در مقابل هتل سارتوگا در هاوانا به 32 نفر رسيده و 18 نفر مجروح شده‌اند که حال 10 نفر از آنهاد وخيم گزارش شده است. روز جمعه انفجاري بزرگ هتل «سارتوگا» در هاوانا، پايتخت کوبا را لرزاند. منابع محلي در ابتدا خبر دادند که اين حادثه به‌دليل انفجار خودروي حامل کپسول‌هاي گاز در برابر اين هتل روي داد و تعدادي کشته و مجروح بر‌جا گذاشت. به گزارش خبرگزاري آناتولي، وزارت بهداشت کوبا از افزايش تعداد کشته‌هاي انفجار در هاوانا به 32 نفر خبر داد. طبق اعلام اين وزارتخانه، عمليات امداد و نجات در هتل سارتوگا همچنان ادامه دارد.

«پادشاه عربستان» به بيمارستان منتقل شد

دفتر پادشاهي سعودي اعلام کرد که پادشاه عربستان به بيمارستان ملک فيصل جده منتقل شده است. به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري رسمي عربستان(واس)، دفتر پادشاهي سعودي بدون توضيحات بيشتر مدعي شد ملک سلمان بن عبدالعزيز، پادشاه عربستان براي معاينه و آزمايشات پزشکي وارد بيمارستان تخصصي ملک فيصل در جده شد. سلمان بن عبد العزيز، پادشاه عربستان چند ماه پيش نيز براي انجام آزمايشات پزشکي و تغيير باتري قلب به بيمارستان تخصصي ملک فيصل در رياض رفت.

برگزاري انتخابات کار آساني نيست

رئيس‌جمهوري لبنان ابراز اميدواري کرد که انتخابات پارلماني اين کشور که قرار است 15 مي جاري برگزار شود، بدون مشکل و اعتراض پايان پذيرد. به گزارش مهر به نقل از المنار، ميشل عون رئيس‌جمهوري لبنان با حضور در وزارت امورخارجه اين کشور ابراز اميدواري کرد که انتخابات پارلماني لبنان بدون مشکل و اعتراض پايان پذيرد. عون همچنين ابراز اميدواري کرد که در انتخابات آتي اوضاع بهتر شود و هر شهروند «کدي» داشته باشد که بتواند از داخل خانه‌اش راي بدهد و انتخابات بدون صندوق و هزينه براي دولت انجام شود. رئيس‌جمهوري لبنان همچنين از بخش انتخابات در وزارت‌خارجه اين کشور بازديد کرد تا از نزديک در جريان روند راي‌گيري از شهروندان لبناني در خارج از کشور قرار بگيرد. وي گفت: برگزاري انتخابات کار آساني نيست و ان‌شاءا... در انتخابات آينده اوضاع بهتر مي‌شود. گفتني است که شهروندان لبناني در دومين مرحله از انتخابات پارلماني لبنان در خارج از کشور در 48 کشور به پاي صندوق‌هاي راي رفتند. نخستين مرحله از انتخابات پارلماني لبنان روزجمعه در 10 کشور برگزار و انتخابات اصلي در داخل لبنان روز 15 مي برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار