| کد مطلب: ۱۰۳۴۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد

بنگــــاه‌ها

اولويت بندي فعال‌سازي معادن کوچک

آرمان ملي: وجيه اله جعفري، رئيس هيات عامل ايميدرو در نشست بررسي عملکرد سال گذشته و برنامه‌هاي سال 1401 طرح احيا، فعال‌سازي و توسعه معادن کوچک مقياس افزود: بايد طرح‌هايي را در اولويت قرار داد که تعداد زيادي معدن فعال و احيا شوند. وي خاطرنشان کرد: به تناسب طرح‌هاي زيربنايي انجام شده ضروري است تا اثربخشي آنها بر فعال‌سازي معادن اندازه‌گيري شود. جعفري تصريح کرد: طي سال گذشته 453 معدن در طرح احيا و فعال‌سازي معادن متوسط و کوچک مقياس فعال شدند که اشتغالزايي 3500 نفر را به همراه داشت. اين در حالي است که از ابتداي طرح تاکنون 852 معدن احيا شده و تعداد 13 هزار 800 شغل ايجاد شده است که اين امر منجر به رشد توليد 33 ميليون تني استخراج خواهد شد. رئيس هيات عامل ايميدرو اظهار کرد: با توجه به پايش کامل اطلاعات معادن راکد و نيمه تعطيل سراسر کشور و شناسايي 850معدن جهت احيا و فعال‌سازي در سال جاري، ارائه 30بسته پيشنهادي سرمايه‌گذاري در 19 استان در دستور کار قرار دارد. وي يادآور شد: همزمان با سير تکميل و اطمينان از صحت اطلاعات بايد بسته‌هاي فعال‌سازي را تدوين و هر ماه حداقل يک بسته را براي جذب سرمايه‌گذار به فراخوان گذاشت. جعفري بر لزوم تقويت رابطه بين سازمان صمت استان‌ها و طرح احيا به منظور کسب اطلاعات دقيق‌تر و نظارت بر فعال‌سازي معادن تاکيد کرد.

از سوي بانک سپه صورت گرفت:

آزادي 168 زنداني جرائم مالي غيرعمد

آرمان ملي: بانک سپه در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود و با حمايت شرکت‌هاي زيرمجموعه اين بانک در ماه مبارک رمضان نسبت به آزادي 168 زنداني جرائم مالي غيرعمد، تهيه 4 هزار بسته معيشتي براي خانواده‌هاي زندانيان نيازمند و ساخت و نوسازي 7 مدرسه و يک خانه بهداشت در مناطق محروم کشور اقدام کرد. بانک سپه در ماه مبارک رمضان با پرداخت بالغ بر 80 ميليارد ريال، شرايط آزادي 168 زنداني جرائم مالي غيرعمد را فراهم کرد. بسياري از زندانيان سرپرست خانوار در طول تحمل دوران محکوميت، خانواده‌هايشان متحمل دشواري‌هاي زيادي مي‌شوند. به همين سبب 4 هزار بسته معيشتي بين خانواده زندانيان نيازمند، همزمان با شب‌هاي ماه مبارک رمضان و با همکاري سازمان زندان‌ها توسط بانک سپه توزيع شده تا خانواده‌ها در نبود سرپرست آسيب نبينند. با توجه به نقش استراتژيک بانک سپه در محروميت‌زدايي، 7 مدرسه در مناطق محروم کشور و يک خانه بهداشت نيز در خوزستان به همت بانک سپه مورد ساخت و نوسازي قرار خواهد گرفت.

با رشد 9 هزار واحدي شاخص؛

بازار سبزپوش باقي ماند

آرمان ملي: بازار سرمايه روز گذشته بازهم به روند صعودي خود ادامه داد به گونه‌اي‌که شاخص کل با رشد بيش از 9 هزار واحدي در کانال يک ميليون و 552 هزار واحدي قرار گرفت موضوعي که اگرچه در خصوص دلايل اين رشد تحليل‌هاي مختلفي وجود دارد و حتي برخي از کارشناسان از دخالت دولت براي سبز ماندن شاخص خبر مي‌دهند اما همچنان بازار سرمايه روزهاي نسبتا خوشي را سپري مي‌کند. بر اساس اين گزارش در معاملات روز گذشته بازار سرمايه بيش از 14 ميليارد و 601 ميليون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش 84 هزار و 46 ميليارد ريال معامله شد و شاخص کل بورس با 9 هزار و 150 ‌واحد افزايش، در ارتفاع يک ‌ميليون و 552 هزار واحدي قرار گرفت همچنين شاخص هم‌وزن با 2 هزار و 692 واحد افزايش به 429 هزار و 11 واحد و شاخص قيمت با يک‌هزار و 673 واحد رشد به 266 ‌هزار و 567 واحد رسيد. علاوه بر اين در معاملات ديروز نمادهاي، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با يک‌هزار و 693 واحد، شرکت سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي (شستا) با يک‌هزار و 521 واحد، پالايش نفت تبريز (شبريز) با 761 واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با 633 واحد، مبين انرژي خليج فارس (مبين) با 630 واحد، بانک ملت (وبملت) با 624 واحد و سايپا (خساپا) با 442 واحد اثر‌گذاري مثبت بر شاخص داشتند و در مقابل نمادهاي، پالايش نفت بندرعباس (شبندر) با 371 واحد، پتروشيمي جم (جم) با 239 واحد، پتروشيمي شيراز (شيراز) با 217 واحد، شرکت سرمايه‌گذاري غدير (وغدير) با 217 واحد، پالايش نفت تهران (شتران) با 213 واحد، گسترش نفت و گاز پارسيان (پارسان) با 162 واحد و نفت سپاهان (شسپا) با 121 واحد بيش‌ترين مقاومت منفي را از خود نشان دادند. همچنين در بازار فرابورس نيز وضعيت مشابهي حاکم بود به طوري‌که در اين بازار بازار سه ميليارد و 190 ميليون برگه سهم و اوراق مالي به ارزش 24 هزار و 662 ميليارد ريال در بيش از 344 هزار و 663 نوبت داد و ستد شد و شاخص کل اين بازار با بيش از 131 واحد افزايش بر روي کانال 21 هزار و 204 واحد قرار گرفت.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار