خوراکی‌های مفید برای «رفلاکس»

يک متخصص تغذيه گفت: مبتلايان به رفلاکس معده معمولا با مصرف موادغذايي مناسب مشکل خود را بيشتر کنترل خواهند کرد. نرگس جوزداني اظهارکرد: شيرهاي کم‌چرب حس بهتري در معده ايجاد مي‌کنند و باعث کاهش رفلاکس‌معده خواهند شد. زنجبيل هم مي‌تواند التهاب را در قسمت پايين مري کاهش دهد، توصيه مي‌شود همراه چند تکه ليمو و آب مصرف شود. استفاده از يک قاشق سرکه‌سيب در يک ليوان آب همراه وعده‌هاي غذايي نيز مي‌تواند در پيشگيري از رفلاکس معده کنترل‌کننده باشد.


مصرف ويتامين‌ها براي افرادي که بايد مکمل رژيم غذايي داشته باشند مفيد اما برخي از ويتامين‌ها ممکن است عوارض جانبي ناخوشايندي ايجاد کنند. به‌عنوان‌ مثال، ويتامين C باعث مي‌شود بسياري از افراد بعداز مصرف آن احساس ناراحتي کنند و علت اين است زماني‌که اسيداسکوربيک به تنهايي يا در دوزهاي بالا مصرف شود به خوبي توسط بدن جذب نمي‌شود. ترفند براي کاهش يا از بين‌بردن حالت تهوع پس از مصرف ويتامين C، يافتن مکملي باکيفيت بالاست. از مصرف اين مکمل با معده خالي خودداري کنيد، ويتامين C بيشتر به‌دليل فوايد آن بر سيستم ايمني شناخته شده است.


شرکت فايزر اعلام کرد که داروي کوويد19 موسوم به «پاکسلوويد» در پيشگيري از ابتلاي اعضاي خانواده بيمار آلوده به کروناويروس اثربخش نبوده است. در اين بررسي 3000 بزرگسال شرکت کردند. بررسي‌ها نشان داد در افرادي که دوره پنج روزه مصرف دارو را گذرانده بودند احتمال ابتلا به عفونت نسبت به گروه دريافت‌کننده دارونما، 32 درصد کمتر بوده است. اين ميزان همچنين با 10 روز مصرف پاکسلوويد به 37 درصد افزايش يافت. آلبرت بورلا، گفت: نتايج به‌دست آمده بر داده‌هاي مربوط به اثربخشي و ايمن‌بودن دارو براي بيماران که در آزمايش قبلي مشاهده کرده‌ايم، تاثيري نمي‌گذارد.

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه