| کد مطلب: ۱۰۳۰۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد

تیم‌ملی به‌دنبال بلیت «قطر»

آرمان‌ملی: تیم‌ملی فوتبال کشورمان امروز در هفتمین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام‌جهانی در تهران میزبان تیم‌ملی عراق است. دیداری که با حضور تماشاگران همراه خواهد بود و البته می‌تواند جشن صعود را به‌دنبال داشته باشد.
نظر اسکوچیچ
دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم‌ملی ایران در نشست خبری پیش از بازی با عراق اظهارداشت: این بازی برای ما ارزش بالایی دارد چون صعود ما به جام‌جهانی را قطعی می‌کند. مشکل زیادی داریم. برای عراق هم احترام زیادی قائل هستم و بازیکنان باید صددرصد توان‌شان را بگذارند تا این بازی را بتوانیم با موفقیت پشت‌سر بگذاریم. وی افزود: همان‌طور که می‌دانید بازی پنجشنبه اهمیت زیادی دارد چون صعود ما را مسجل می‌کند. بازی عراق را در عرب‌کاپ دیدم و تیم جوان و پرانرژی هستند. شرایط ایده‌آل نیست. 4 بازیکن را به‌دلیل کرونا در اختیار نداریم و «طارمی» هم به تیم ملحق نشده است. اطمینان دارم اگر با تمام وجود در زمین حاضر شویم می‌توانیم برنده باشیم. وی در مورد اینکه چرا «کنعانی‌زادگان» به‌خاطر بی‌انضباطی با برخوردی مشابه با «طارمی» نداشت، گفت: اول باید بگویم که اصول اخلاقی برای تیم و من اهمیت زیادی دارد. اگر یک چیزی باشد که در زندگی اولویت باشد برای من مسائل اخلاقی است ما باید خیلی مراقب باشیم، چون نماینده یک کشور هستیم. این رفتار کنعانی‌زادگان دور از‌ شأن بوده اما مدرک موثقی به‌دست ما نرسیده و کمیته اخلاق در این مورد تصمیم‌گیری خواهد کرد. نمی‌خواهم به‌دلیل فضای‌مجازی کسی را قضاوت کنم و قصاص پیش از گناه داشته باشم؛ اما این موضوع نشان داد که باید مسئولیت‌پذیر باشیم و بقیه باید مراقب باشند که چنین اتقاقاتی برای آنها نیفتد.
صحبت کاپیتان
علیرضا جهانبخش در نشست خبری پیش از بازی با عراق اظهارداشت: شرایط ما مثبت است و می‌دانیم پنجشنبه بازی فوق‌العاده سختی داریم. چند بازیکن‌مان را به‌خاطر کرونا در اختیار نداریم اما نفرات حاضر در اردو، به‌دنبال موفقیت تیم‌ملی هستند. هرچند صعود ما تا حد زیادی قطعی شده اما دیدار با عراق برای ما خیلی مهم است. وی افزود: عراق تغییراتی داشته و با تمام قوا در بازی پنجشنبه حاضر می‌شود. اما متاسفانه برخی بازیکنان‌مان را به‌دلیل کرونا در اختیار نداریم. برخی نفرات دیر به جمع ما اضافه شدند و مهدی طارمی هم هنوز به اردو اضافه نشده است. اما بازیکنانی که اکنون در اردو هستند از کیفیت و پتانسیل لازم برخوردار هستند تا با تمام قوا به مصاف عراق بروند. جهانبخش اضافه کرد: می‌خواهیم با قدرت مسیر خود را به جلو ببریم. خیلی‌ها در مورد صعود زودهنگام صحبت می‌کنند اما بازی پنجشنبه در این مسیر فوق‌العاده اهمیت دارد و دیدار خیلی سختی خواهد شد. هافبک تیم‌ملی فوتبال کشورمان اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم در دیدار پنجشنبه با قدرت به زمین برویم شرایط مناسبی داشته باشیم تا راه صعودمان همواره‌تر شود و این مسیر سخت به شکل خوبی به اتمام برسد. دنبال این هستیم دل مردم ایران را شاد کنیم.
صحبت سرمربی عراق
ژلیکو پتروویچ در نشست خبری پیش از دیدار با تیم‌ملی ایران اظهارداشت: بابت اقامت خوبی که در تهران داشتم تشکر می‌کنم. یک بازی مهم در آسیا برگزار می‌شود. احساس خوبی داریم از اینکه مقابل یک تیم قدرتمند بازی داریم. ایران بازیکنان خوبی در زنیت، پورتو و... دارد. وی افزود: باید خودمان را آماده این بازی کنیم. وضعیت چمن و... خوب است. اطلاعات بیشتر را «رسن» می‌تواند بدهد که سال‌ها در ایران بازی کرده و مردم ایران او را می‌شناسند. پتروویچ در خصوص اینکه سال 1998 بازیکن تیم‌ملی یوگسلاوی بود و مقابل ایران بازی کرد، ادامه داد: خیلی خوشحالم که این بازی در خاطر شما بود. خاطرات خوبی از آن بازی دارم. گروه سختی همراه آلمان و آمریکا داشتیم. ایران تیم قدرتمندی در آن زمان بود. درست است که یک بر صفر بردیم ولی خاطرم هست که ایران آن موقع تیم خیلی خوبی بود و من روبه‌روی مهدی مهدوی‌کیا بازی کردیم.
نظر رسن
بشار رسن در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌ملی فوتبال عراق مقابل ایران در بازی‌های انتخابی جام‌جهانی 2022 قطر، اظهارداشت: خیلی خوشحالم که دوباره به ایران آمدم و اینجا با هواداران ایرانی روبه‌رو می‌شوم. از اینکه دوباره در استادیوم آزادی پا به توپ می‌شوم، خوشحالم. ما باید تلاش کنیم تا بتوانیم در جایگاه سوم جدول گروه‌مان قرار بگیریم و این هدفی است که برای آن تلاش می‌کنیم. هافبک تیم‌ملی فوتبال عراق در واکنش به این سوال که بازی با ایران به نوعی آخرین فرصت عراق برای صعود خواهد بود و چگونه در این بازی حاضر خواهند شد، افزود: باید مسئولیت‌پذیری را در بازی داشته باشیم. همچنین کار خودمان را انجام بدهیم، صبور باشیم و تمرکزمان را از دست ندهیم. اگر گل اول را بزنیم یا گلی دریافت کنیم، نباید تمرکزمان را از دست داده و به کارمان ادامه بدهیم. ما بازیکنان عراق مثل برادر هستیم و این رمز موفقیت ما خواهد بود.
تیم داوری
قضاوت این دیدار بر عهده داوران استرالیایی خواهد بود. «کریستوفر.جیمز.بیث»، داوراول به‌همراه «آنتون‌.شتینین» و «اشلی‌.وارویک‌.بیکام» کمک داوران اول و دوم و «شاون‌.رابرت‌.ایوانس» کمک چهارم قضاوت این بازی را برعهده خواهند داشت. همچنین ناظر داوری این بازی «عبدالکریم.حسون» از اردن است.
تماشاگران و جشن صعود
حسین شریفی سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره قطعی‌شدن حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی برای دیدار با عراق و نحوه بلیت‌فروشی اظهارداشت: حضور تماشاگران قطعی و نهایی است که در این خصوص از رئیس‌جمهوری بسیار سپاسگزاریم. مجموعه دولت و شخص رئیس‌جمهور در این مورد برای فوتبال ملی ایستادند و حمایت کردند. وی ادامه داد: هم در بحث پاداش ملی‌پوشان که معوق شده بود رئیس‌جمهور دستور ویژه داد و معاون اول نیز دستور پرداخت را صادر کرد و هم درباره تیم‌ملی بانوان، حمایت خوبی را از سمت شخص رئیس‌جمهور داشتیم. در مورد فوتبال بانوان فدراسیون فوتبال از ابتدا گفته بود که نگاهش نتیجه‌گرا نیست و صحبت‌های رئیس‌جمهور هم تاکیدی به همین ماجرا بود، از نگاه ویژه ایشان به فوتبال بانوان سپاسگزاریم. سخنگوی فدراسیون فوتبال با اشاره به حضور تماشاگران در دیدار با عراق و نهایی‌شدن آن، گفت: با مساعدت‌های صورت‌گرفته از سمت دولت، به‌سمتی حرکتی می‌کنیم که جشن صعود به جام‌جهانی را به‌شکل ملی با حضور تماشاگران و همه علاقه‌مندان انجام دهیم. برنامه‌ریزی‌هایی در ساختار وزارتخانه صورت گرفته است و با پیگیری شخص وزیر ورزش‌وجوانان که خود از بدنه ورزش هستند، درباره نحوه حضور تماشاگران اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، نگاه شخص وزیرورزش هم در این زمینه بسیار اثرگذار بود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار