| کد مطلب: ۱۰۳۰۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد

کوتــــاه

سودان مرزهایش را با آفریقای مرکزی بست
نیروهای پشتیبانی سریع سودان در بیانیه‌ای اعلام کردند، به‌خاطر مسائل امنیتی مرزهای این کشور با آفریقای‌مرکزی بسته می‌شوند. ابشر بلایل، فرمانده نیروهای مشترک تامین امنیت نوار مرزی سودان و آفریقای‌مرکزی در صفحه رسمی نیروهای پشتیبانی سریع سودان در فیسبوک، گفت: مرزهای سودان با آفریقای مرکزی به‌دلایل مسائل امنیتی بسته می‌شوند. وی به ماهیت این تهدیدات امنیتی اشاره‌ای نکرد. این مقام سودانی افزود: نیروهایی که مرزها را می‌بندند، نیروهای مشترکی هستند که شامل سودانی (نیروهای مسلح و نیروهای پشتیبانی سریع)، همراه با نیروهای جمهوری آفریقای مرکزی و چاد می‌شود.
از سرگیری درگیری‌ها در تیگرای
در پی اعلام آمادگی ارتش اتیوپی برای آغاز مرحله دوم جنگ علیه تیگرای، این جبهه از درگیری مجدد در منطقه عفر خبر دادند. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، شورشیان اقلیم تیگرای اعلام کردند که در معرض اقدامات تحریک‌آمیز برای آغاز عملیات نظامی بازدارنده در منطقه «عفر» قرار گرفته‌اند و امید است که آتش‌بس برقرار شود. جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از صبح دوشنبه (۲۴ ژانویه) مجبور به انجام اقدامات بازدارنده برای دفع و خنثی‌کردن تهدیدات نیروهای وابسته به دولت در «عفر» هستیم. هفته گذشته نایب‌رئیس ستاد نیروهای دفاعی اتیوپی از آمادگی ارتش برای مرحله دوم جنگ با جبهه مردمی برای آزادسازی تیگرای خبر داد.
پلوسی به‌دنبال شرکت در انتخابات کنگره
هم‌زمان با اینکه دموکرات‌ها با خطر از دست‌دادن کنترل کنگره در انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ آمریکا مواجه هستند، نانسی پلوسی اعلام کرد که به‌دنبال ریاست مجدد است که این موضوع خود به گمانه‌زنی‌ها مبنی بر بازنشستگی وی پایان می‌دهد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در یک ویدئو اظهارکرد: در حالی‌که ما پیشرفت کرده‌ایم اما بیش از اینها نیاز است تا زندگی مردم را بهبود ببخشیم. وی افزود: این انتخابات برای ما بسیار مهم و حیاتی است. هیچ چیزی به اندازه دموکراسی ما در خطر نیست. پلوسی با اعلام اینکه برای نوزدهین مرتبه به‌دنبال شرکت در انتخابات کنگره است، قصد دارد در سالی که دموکرات‌ها اکثریتی شکننده در مجلس نمایندگان آمریکا دارند و حزبشان برای جمع‌آوری مبالغ هنگفت به منظور دفاع از کنترل کنگره تحت فشار است، به صاحب منصب رفتنی تبدیل نشود. تصمیم نانسی پلوسی ۸۱ ساله برای ماندن در مجلس نمایندگان آمریکا به‌دنبال اعلامیه‌ای منتشر می‌شود که می‌گوید ۲۹ دموکرات این مجلس امسال دوباره نامزد نمی‌شوند و در مقابل تنها ۱۳ جمهوری‌خواه قصد ندارند دوباره نامزد شوند و این در شرایطی است که جمهوری‌خواهان به‌دنبال پس گرفتن کنترل مجلس نمایندگان هستند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار