| کد مطلب: ۱۰۳۰۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد

استانی که رکورددار فساد اداری و تخلفات مالی است

آرمان ملی: یکی از ارگان‌هایی که در این چند ساله با حواشی زیادی همراه بوده، شهرداری‌ها هستند. فساد مالی، رشوه و رانت‌خواری طی سال‌های اخیر در بعضی از شهرداری‌ها کشور که گاهی با همدستی برخی اعضای شورا همراه بوده چنان دیوار بی‌اعتمادی را میان مردم و این دو نهاد مدیریت شهری بالا برده که کمتر حرفی درباره راه برون‌رفت از این معضل بنیان‌ بر انداز شنیده می‌شود. آن‌طور که باشگاه خبرنگاران گزارش داده، علیرضا احمدی رئیس شورای‌عالی استان‌ها گفته است: «در سه سال گذشته ۴۳۳ نفر در حوزه شوراهای شهر و روستا شهرداران و کارمندان شهرداری‌ها بازداشت شده‌اند. اما در استان بوشهر شرایط به‌طوری رقم خورد که در نیمی از شهرستان‌های استان بوشهر شاهد تخلف، فساد مالی و رانت‌خواری بودیم.» مدیرکل جدید بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر در همایش شهرداران ۴۰ گانه استان بوشهر که در ۲۴ دی‌ سال جاری برگزار شد، گفته است: ـدکتر طالبی، مدیرکل بازرسی و هماهنگی امور استان‌های وزیر کشور در نامه‌ای اعلام کرده که استان بوشهر بیشترین جذب نیروی غیرقانونی در شهرداری‌های کشور را دارد.»
آغاز دستگیری‌ها از زمستان ۹۸
علی حسن‌پور دادستان عمومی و انقلاب بوشهر در مصاحبه‌ای در تاریخ چهار دی ۱۳۹۸ گفت: روز سوم دی‌ حسب دستور قضایی تعداد هشت نفر از کارمندان شاغل در شهرداری بوشهر به اتهام اختلاس و تخلفات مالی دستگیر و پس از تفهیم اتهام از حیث اختلاس با صدور قرار بازداشت موقت در بازداشت به سر می‌برند. او گفت: احتمال دارد افراد دیگری نیز در ارتباط با این موضوع شناسایی شده و تحت تعقیب قرار بگیرند. مرداد سال ۹۹ نیز در تداوم رسیدگی به پرونده سوء استفاده مالی در شهرداری بوشهر پنج نفر دیگر از کارکنان شهرداری و افراد مرتبط به اتهام اختلاس و ارتشاء دستگیر شده بودند و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین کیفری برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره اطلاعات استان قرار گرفتند و پرونده در شعبه هفتم بازپرسی این دادسرا در جریان رسیدگی قرار گرفت. علی حسن‌پور دادستان عمومی انقلاب بوشهر در جمع خبرنگاران خبر از دستگیری عضوهای دیگر شورا می‌دهد: سومین و چهارمین عضو شورای شهر بوشهر و یکی از پیمانکاران شهرداری بوشهر نیز در روز جاری - شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹- تحت تعقیب کیفری قرار گرفته و حسب دستور قضایی بازداشت شدند. وی در تاریخ ۸ مهر ۱۳۹۹ از بازداشت پنجمین و ششمین عضو شورای شهر بوشهر خبر داد و گفت: در روز جاری پنجمین و ششمین عضو شورای شهر بوشهر با دستور قضایی بازداشت و تحقیقات از آن‌ها توسط اداره اطلاعات در حال انجام است.
شهرداری بوشهر و کارمندان اضافی
بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا در سال ۱۴۰۰ افرادی با شعارهای شفافیت و فسادستیزی که مبتنی بر رویدادهایی که در سال‌های قبل اتفاق افتاده بود سرکار آمدند. رئیس جدید شورای شهر بوشهر در مهر سال جاری گفت: در حالی‌ که شهرداری درجه ۱۰ هستیم و باید ۵۰۰ تا ۶۰۰ نیرو طبق چارت داشته باشیم، اما با دو هزار نیرو مواجه هستیم که خیلی از آنها کارایی و تخصص لازم ندارند. اما در ادامه این روند دادستان عمومی انقلاب بوشهر در تاریخ چهار مرداد سال جاری در جمع خبرنگاران گفت: در پی تشکیل پرونده شهرداری شهر شنبه و دستگیری و بازداشت شهردار این شهر دو نفر از اعضای شورای شهر شنبه و یک پیمانکار مرتبط با آن‌ها به اتهام تخلفات مالی و حسب دستور قضایی توسط اداره کل اطلاعات استان بوشهر دستگیر و بازداشت شدند. علی حسن‌پور در تاریخ ۶ مرداد ۱۴۰۰ اعلام می‌کند: در راستای رسیدگی به پرونده تخلفات مالی در شورای شهر کنگان، دومین عضو دیگر از اعضای این شورا حسب دستور قضایی توسط اداره کل اطلاعات استان بوشهر دستگیر و بازداشت شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار