| کد مطلب: ۱۰۳۰۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

تجمع کارکنان سازمان زندان‌ها
جمعی از کارکنان سازمان زندان‌ها دیروز شنبه ۲ به‌همن ماه اقدام به تجمع اعتراضی کردند. تجمع کارکنان سازمان زندان‌ها مقابل مجلس بابت پرداخت نشدن قانون تسری سازمان زندان‌ها و عدم درج در احکام کارگزینی بوده است.
انصراف از بازی با حریف اسرائیلی
دست رد ورزشکار کویتی به طرح عادی‌سازی روابط اعراب با صهیونیست‌ها بازتاب بین‌المللی داشت. «محمد العوضی» تنیسور نوجوان کویتی به نیمه‌نهایی مسابقات جهانی تنیس زیر ۱۴ سال صعود کرده بود ولی در حمایت از مردم فلسطین از بازی کردن مقابل نماینده صهیونیست‌ها انصراف داد.
تغییر نام کشور ترکیه
دولت ترکیه در حال برنامه‌ریزی برای تغییر نام به رسمیت شناخته شده بین‌المللی آن کشور به انگلیسی به Türkiye و ثبت نام تازه در سازمان ملل متحد در هفته‌های آتی است. دولت ترکیه می‌تواند با یک اطلاعیه ساده نسبت به تغییر نام در سازمان ملل متحد اقدام کند. با این وجود، حرف Ü در این نام که در الفبای لاتین وجود ندارد می‌تواند مشکل ساز باشد. تلاش برای تغییر نام ترکیه از ماه دسامبر پس از آن آغاز شد.
ملک سلمان زنده است
برخی رسانه‌ها صبح دیروز به نقل از تلویزیون سعودی، از مرگ پادشاه عربستان خبر داده‌اند، اما این خبر تا چه اندازه صحت دارد؟ آیا خبر فوت ملک سلمان، پادشاه عربستان حقیقت دارد؟ پیگیری‌ها از رسانه‌های رسمی عربستان (خبرگزاری واس و شبکه‌های الاخباریه و العربیه) نشان می‌دهد، چنین خبری صحت ندارد.
استخدام زهره کودایی در بیمارستان
دروازه‌بان تیم‌ملی فوتبال بانوان ایران به استخدام بیمارستان چشم‌پزشکی نگاه درآمد. پیرو مذاکره دکتر سید ابوالقاسم موسوی، رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی چشم پزشکی نگاه و شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال، زهره کودایی دروازه‌بان تیم‌ملی فوتبال بانوان به استخدام بیمارستان نگاه در آمد و از این پس جزو کارمندان روابط عمومی بیمارستان نگاه خواهد بود.
تجمع کارگران شهرداری یاسوج
کارگران شهرداری یاسوج واقع در استان کهکیلویه و بویراحمد گفتند: پنج ماه معوقات مزدی سال جاری طلبکاریم و با اتمام دی ماه؛ این معوقات وارد شش ماه شده است. این کارگران با بیان اینکه در ادامه بی‌توجهی کارفرما به پرداخت مطالبات‌مان، صبح دیروز تعدادی از همکارانمان در مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند، گفتند: در شرایط فعلی که در آستانه سال نو قرار داریم، نگران افزایش مطالبات و تامین مخارج زندگی هستیم.
کنکور را حذف شده در نظر بگیرید
رئیس جدید سازمان سنجش گفت: طی سال‌های آینده، ما دیگر کنکور به شیوه سابق نخواهیم داشت، بلکه یک نظام سنجش ورود به دانشگاه را که شامل دو بخش است، اجرایی خواهیم کرد. عبدالرسول پورعباس افزود: نظام سنجش دو مرحله‌ای را آزمون‌های یکپارچه کشوری در آموزش و پرورش و آزمون‌های کشوری در سنجش تشکیل خواهد داد، ملاک پذیرش و ورود به دانشگاه نیز این دو سنجش خواهد بود، از این رو کنکور را حذف شده در نظر بگیرید.
روسیه از تحریم‌‌های ایران نفع می‌برد؟
در مورد روسیه همواره نگاه دوگانه‌ای در داخل کشور وجود داشته و دارد و برخی این کشور را دوست و برخی آن را رقیبی برای ایران می‌دانند. همین نگاه در حوزه تحریم‌ها علیه ایران نیز وجود دارد و بعضی می‌گویند مسکو از قبل این تحریم‌ها سود می‌برد و برعکس دسته دیگری معتقد هستند که کرملین خواهان رفع این تحریم‌ها علیه ایران است. دکتر الهه کولایی، استاد دانشگاه تهران می‌گوید که مسکو با اعمال تحریم‌ها و فشار حداکثری علیه ایران مخالف است و حتی آن را علیه منافع خود می‌بیند.
تمجید رسانه روسی از رئیسی
یک رسانه روسی در تحلیلی به دیدار آیت‌ا... رئیسی و ولادیمر پوتین در کاخ کرملین پرداخت.این رسانه در توصیف رئیس‌جمهور ایران، آیت‌ا... رئیسی را فردی متدین و تسلیم ناپذیر معرفی می‌کند و همچنین نوشته است که ولادیمیر پوتین نمی‌توانست با رئیس‌جمهور ایران دیدار نکند.کومرسانت در تحلیل میز بزرگی که روسای جمهور دو کشور پشت آن قرار گرفتند، می‌نویسد: این مساله به دلیل قرنطینه نبودن روسای جمهور و پروتکل‌های مربوط به کرونا بوده است.
تجمع کارکنان سنگ آهن مرکزی
به دنبال تغییر مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _بافق جمعی از کارگران این شرکت با اعتراض به این موضوع دست از کار کشیدند و تجمع کردند. صباغیان نماینده در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر بافق با حضور در جمع کارگران معترض به تغییر مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق به مطالبات آنان پاسخ دادند. صباغیان گفت: حقوق کارگران باید اولویت کار مسئولان باشد و مطالبات آنان نباید نادیده گرفته شود.
سردار آزمون در بایرلورکوزن
در اوج ناباوری، سردار آزمون مهاجم تیم ملی ایران به بایرلورکوزن آلمان منتقل شد. سردار آزمون که تا پایان فصل با باشگاه زنیت روسیه قرارداد داشت، حالا با قراردادی 5 ساله به باشگاه بایرلورکوزن آلمان پیوسته و از این پس در بوندس لیگا حضور خواهد داشت. نکته مهم اینکه قرارداد آزمون از فصل بعد عملی خواهد شد و او تا پایان قراردادش را در زنیت سپری می‌کند تا به صورت رایگان به لورکوزن بپیوندد.
گزینه مدیرعامل هما
در اقدامی کاپیتان حسن قاسمی از سمت مدیرعاملی برکنار و کاپیتان رامین حمزه ای به سمت رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم منصوب شد و مدیرعامل جدید بلافاصله با رستم قاسمی وزیر مسکن و شهرسازی دیدار کرد. فعالان صنعت هوایی می‌گویند محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری رایزنی‌های فشرده‌ای را برای انتصاب قاسمی به عنوان مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی آغاز بوده و حالا این انتصاب در حاله ای از ابهام قرار گرفته است.
تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون بدون ضامن
بانک‌ها مکلف شدند تسهیلات زیر ۱۰۰میلیون تومان افراد حقوق‌بگیر و مستمری‌بگیر دارای رتبه اعتباری مناسب (از بانک محل دریافت حقوق خود) را «بدون ضامن» انجام دهند. سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارائی در توئیتی از آغاز پرداخت بدون ضامن تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان از سوی بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه به افراد حقوق‌بگیر و مستمری‌بگیر دارای رتبه اعتباری مناسب خبر داد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار