| کد مطلب: ۱۰۳۰۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

دانش‌آموزان «شاد» را هک می‌کنند
زهرا طاهریان، معلم ادبیات فارسی مدرسه تربیت اردستان گفت: یک‌بار بعد از گرفتن امتحان ترم، بلافاصله اکانت من هک شد و تمام برگه‌های امتحانی از بین رفت. به مدیر مدرسه و پلیس هم اطلاع دادیم که بعدا فهمیدیم کار یکی از دانش‌آموزان بوده است. سرهنگ علی‌محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا اظهارکرد: در برخی موارد هکرها با اکانت‌های جعلی اقدام به ارسال محتوای نامناسب و غیراخلاقی برای دیگران می‌کنند.
رفتارهای ضداجتماعی ترافیک مردان
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد رفتارهای ضد اجتماعی در حوزه ترافیک در مردان حدود سه برابر بیشتر از زنان است. بوق زدن‌های مکرر، ایجاد سروصدا، تغییر در وضعیت رانندگی مانند لایی کشیدن و دوردور زدن‌ها را از جمله حرکات و رفتار این افراد هستند؛ این افراد معمولا رفتار یک رانندگی رقابت جویانه را دارند و به عبارتی رفتارهای آنها خطرپذیر است.
آزادی فرزند ربوده شده نماینده تهران
فرزند اقبال شاکری نماینده تهران در مجلس که از چندی پیش توسط کردهای سوریه ربوده شده بود با تلاش نیروی قدس سپاه آزاد شد. پسر اقبال شاکری در سوریه به عنوان پیمانکار پروژه‌های عمرانی حضور داشت و در مناطق شمال سوریه که کردهای سوریه حضور دارند مشغول فعالیت بود اما از هفته‌های گذشته توسط آنان ربوده شده بود. گفته می‌شود با رایزنی نیروی قدس سپاه و در یک اقدام مبادله، فرزند اقبال شاکری از چنگال کردهای سوریه که با آمریکایی‌ها رابطه بسیار نزدیکی دارند، خارج شده است.
تکذیب جلسه ارزی قالیباف و مسئولان دولتی
سخنگوی کمیسیون تلفیق ۱۴۰۱ گفته جلسه‌ای میان رئیس مجلس و مسئولان دولتی برای تصمیم گیری در مورد ارز ترجیحی برگزار نشده است. رحیم زارع این گفته را در نشست خبری کمیسیون تلفیق اعلام کرده و آن را شایعه خوانده است. دو روز گذشته، برخی رسانه‌ها از برگزاری نشستی میان محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بررسی بسته پیشنهادی حذف ارز ترجیحی خبر داده بودند.
آذربایجان ۲۱ زندانی ایرانی را تحویل داد
جمهوری آذربایجان ۲۱ زندانی ایرانی را برای دومین بار در سال جاری با حضور جمعی از مقامات مرزبانی و قضائی از طریق گمرک آستارا به مسئولان ایرانی تحویل داد. سعید میرقربانی سرپرست فرمانداری آستارا گفت: انتقال زندانیان بر اساس موافقت‌نامه مبادله زندانیان بین دو کشور انجام شد و ۱۸ زندانی مرد برای سپری کردن مرحله قرنطینه به زندان حویق تالش و سه زندانی زن نیز به زندان لاکان رشت منتقل شدند.
سرنوشت پرونده 3 متهم آبان
وکیل پرونده ۳ نفر از متهمان حوادث آبان‌ماه از آزادی امیرحسین مرادی و قول‌های مسئولان قضائی برای عفو سعید تمجیدی و محمد رجبی خبر داد. بابک پاک‌نیا درباره آزادی امیرحسین مرادی یکی از بازداشت شدگان حوادث آبان گفت: امیرحسین مرادی یکی، دو ماه پیش به قید وثیقه آزاد شد و هنوز هم آزاد است و در این مدت هم کارهای درمانی‌اش را انجام می‌دهد، در حال رفت و آمد به بیمارستان است و خود همین آزادی هم در روند درمان بسیار کمک کرده است.
بازداشت عامل توهین به مازندرانی‌ها
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فردی که با انتشار ویدئویی اقدام به فحاشی و توهین به مردم شمال کشور کرده بود، خبر داد. سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن فردی که خود را خواننده سبک رپ معرفی کرده بود، اقدام به فحاشی و توهین به یکی از قومیت‌های مازندران کرد. ماموران با شیوه‌های پلیسی محل اختفای این فرد را شناسایی و طی عملیاتی او را دستگیر کردند.
تجمع آتش‌نشانان در بهشت
جمعی از آتش‌نشانان در مقابل ساختمان شهرداری تهران در خیابان بهشت تجمع کردند. در این تجمع مسالمت‌آمیز بیش از ١٠٠ نفر از آتش‌نشانان و برخی به همراه خانواده‌هایشان حضور داشتند و مطالباتشان را مطرح کردند. آتش‌نشانان اهم مشکلات خود را از جمله پیگیری در خصوص مشاغل سخت و زیان‌آور از مجلس، تامین مسکن مناسب برای آتش‌نشانان تهران، افزایش و ترمیم حقوق، بررسی ارتقای پست پرسنلی و.. عنوان کردند.
بازداشت شهروند ایرانی- آمریکایی
وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد: به تازگی یک شهروند دوتابعیتی ایرانی- آمریکایی در رابطه با صادرات غیرقانونی کالاهای آمریکایی، فناوری و خدمات به ایران بازداشت شده است. در این اطلاعیه ادعا شده است: کامبیز عطار کاشانی، ٤٤ ساله برخلاف «قانون اختیارات اقتصادی در شرایط اضطرار بین‌المللی» (IEEPA) قصد صادرات کالا و فناوری اطلاعات (IT) به بانک مرکزی ایران را داشته است که واشنگتن آن را یک نهاد دولتی در ایران می‌داند.
کشف ۸۶۴‌میلیون‌ریال پول توسط مرزبانان
جانشین فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی از کشف مقادیر قابل توجهی پول نقد توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد در مرز دوغارون خبر داد. سرهنگ محمود پارسافر گفت: مرزبانان هنگ تایباد پس از کنترل دقیق، ۸۶۴ میلیون ریال وجه رایج جمهوری اسلامی ایران را از سه تبعه افغانستانی که در حال خروج از کشور بودند، کشف کردند. وی افزود: این مقدار پول پس از کشف تحویل بانک ملی ایران شد و سه متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
جزئیاتی از دیدارهای روحانی و خاتمی
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: موضوع دیدارهای اخیر روسای جمهور دوران اصلاحات و تدبیر و امید و ناطق‌نوری تبادل نظر درباره مشکلات و تجربیات گذشته است و ارتباطی با بازسازی جبهه اصلاحات و انتخابات ندارد. جواد امام فعال در خصوص خبر دیدارهای حسن روحانی و سیدمحمد خاتمی دو رئیس‌جمهور پیشین و علی‌اکبر ناطق‌نوری گفت: این دیدارها هیچ ارتباطی با بازسازی جبهه اصلاحات و انتخابات نداشته است. ضمن احترام به تمام این شخصیت‌ها، این دیدارها یک بازدید معمولی است که شاید هرچند وقت یک بار انجام شود.
فرود اضطراری یک هواپیما
عصر دیروز یک فروند هواپیمای «سسنا ۲۰۸ بی» ‌در زمین‌های کشاورزی ارزوئیه سیرجان فرود اضطراری انجام داد. فرماندار ارزوئیه علت فرود اضطراری این هواپیما را مه گرفتگی و نداشتن دید در محدوده باند فرودگاه اعلام کرده است به گفته او تمام ۱۸ سرنشین این هواپیما در سلامت کامل به سر می‌برند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار