| کد مطلب: ۱۰۳۰۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

دستور ویژه فرمانده کل ارتش
فرمانده کل ارتش، برای کمک به مردم سیل‎زده استان کرمان دستور ویژه داد. سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش، صبح دیروز به امیرسرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی دستور داد این نیرو با امکانات مهندسی و بالگردی و با به کارگیری حداکثری تجهیزات و نیروی انسانی، خدمت‌رسانی به مردم را بر اساس نیازهای ستاد مقابله با بحران تسریع و تقویت کند. گفتنی است از نخستین روز وقوع سیل، یگان‌های نیروهای مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران، اعم از یگان‌های پروازی و زمینی، در استان‌های مختلف مشغول کمک رسانی بوده‌اند و این کمک‌ها همچنان ادامه داشته که با دستور ویژه فرمانده کل ارتش به فرمانده نیروی زمینی، از نخستین ساعات دیروز، کمک‌رسانی‌ها در مناطق سیل‌زده استان کرمان تقویت و تسریع شده است.
تغییرات در دولت کُند پیش می‌رود
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: دولت باید تلاش کند تا غول نقدینگی را به درستی به سمت تولید هدایت کند و با پرهیز از تصمیمات هیجانی و بدون پشتوانه منطقی مخصوصاً در مورد ارز به تدریج مشکلات را حل کند. مهدی شاکران اظهار کرد: تورم کنونی نتیجه چند سال بی‌تدبیری و اتخاذ سیاست‌های غلط اقتصادی است که منجر به تولید نقدینگی افسار گسیخته و در نتیجه تورم کمرشکن کنونی شده و حل این معضل یک شبه، یک ماهه و یا یک‌ساله میسر نیست، ‌اما باید دولت مسیر تحول اقتصادی را درست طی کند تا این سیکل معیوب دوباره تکرار نشود. وی افزود: آنچه از رویکرد دولت تاکنون نشان داده شده است، تلاش برای کاهش هزینه‌های دولت، فروش اموال و افزایش درآمدهای مالیاتی است که در بودجه پیشنهادی هم به چشم می‌خورد، اما نگرانی اصلی از وجود عدم هماهنگی بین تصمیم‌گیران اقتصادی و همچنین عدم نظارت کافی بر اجرای سیاست‌هاست. شاکران گفت: تغییرات در دولت کُند پیش می‌رود و همین امر باعث ایجاد یک نوع ولنگاری در بازار شده که یکی از دلایل تورم ماه‌های اخیر ناشی از همین موضوع است.
نشست مسئولان ایرانی و مصری
یک روزنامه عربی به نقل از منابع مصری به آخرین تحولات روابط میان ایران و مصر پرداخت. روزنامه العربی الجدید به نقل از منابع مصری مدعی شد که در روزهای آخر سال ۲۰۲۱ نشست ارزیابی در سطح اطلاعاتی میان ایران و مصر برگزار شد. این نشست برای بررسی و ارزیابی گام‌ها و مطالبات متقابل میان دو کشور که در نیمه سال گذشته بر سر آن‌ها توافق کرده بودند انجام شد. این منابع تاکید کردند: درحال حاضر سخن گفتن درخصوص گام‌های جدید در روابط میان دو کشور مطرح نیست و مساله‌ای که اکنون دو کشور بر سر آن توافق کردند عدم آسیب رساندن به منافع یکدیگر است.
تعرفه رایگان
مصرف آب، برق و گاز مدارس
یک عضو کمیسیون تلفیق مجلس، تاکید کرد: اعضای کمیسیون تلفیق با رایگان شدن تعرفه مصرف آب، برق و گاز تا سقف الگوی مصرف برای کلیه مدارس کشور در سال ۱۴۰۱ موافقت کردند. علی حدادی نماینده طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ در مجلس در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: ‏«بر اساس پیشنهاد بنده و موافقت اعضای کمیسیون تلفیق در جریان بررسی لایحه بودجه، مصوب شد کلیه رده‌های بسیج اعم از حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت، سالن‌های فرهنگی و ورزشی، ازپرداخت کلیه حق انشعابات اعم از آب، برق، گاز و عوارض شهرداری معاف شوند. ‏ همچنین با تصویب کمیسیون تلفیق بودجه و در حمایت از آموزش و پرورش، تعرفه مصرف آب، برق و گاز تا سقف الگوی مصرف برای کلیه مدارس کشور، در سال ۱۴۰۱ رایگان می‌شود.»
وفاداری ایران را
با خیانت پاسخ نمی‌دهیم
مشاور ویژه رئیس‌جمهور سوریه تاکید کرد: ایران همواره از حقوق سوریه و فلسطین و کشورهای عربی دفاع کرده است لذا روابط با ایران بسیار قدیمی است و در بسیاری از بحران‌ها و مشکلات مورد آزمایش قرار گرفت و هیچ‌گاه تحت تاثیر قرار نگرفت. لونا الشبل در پاسخ به این سوال که برخی کشورها خواستار روابط خوب شما با تهران نیستند و این مانعی برای ایجاد روابط شما با اینگونه کشورهاست خاطر نشان کرد: روابط با ایران برپایه وفاداری است و ایران دائما در کنار ملت و ارتش سوریه ایستادگی کرده است بنابراین سوریه وفاداری ایران را با خیانت پاسخ نخواهد داد، سوریه وفاداری را با وفاداری پاسخ می‌دهد. این غربی‌ها و آمریکایی‌ها هستند که پشت هم‌پیمانان خود را خالی می‌کنند اما پایه روابط سوریه بر اساس وفاداری است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار