| کد مطلب: ۱۰۳۰۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد

کوتــــاه

میقاتی: معامله‌ای در کار نیست
نخست‌وزیر لبنان در مصاحبه با روزنامه الشرق‌الاوسط گفت: اخبار منتشرشده درباره اینکه بازگشت وزرای شیعه به جلسات دولت به‌دلیل بیانیه صادره از جنبش أمل و حزب‌ا... است که براساس اشاره یکطرف خارجی مرتبط با تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی صادر شده، صحبت ندارد. وجود معامله‌ برای ازسرگیری جلسات در ازای تعلیق تحقیقات قضائی درباره پرونده انفجار بندر بیروت صحت ندارد. نجیب میقاتی تاکید کرد: تصمیم شیعیان برای بازگشت به جلسات دولت به این دلیل است که آنها درد و رنج و مشکلات لبنانی‌ها را احساس می‌کنند و درخواست‌ها و نیازهای آنها برای خروج از وضعیت بحران‌زده اقتصادی و مالی را پاسخ می‌دهند. ما باید همگی به مسئولیت‌هایمان برای نجات کشور عمل کنیم. فشار مردمی هیچ طرفی را مستثنی نمی‌کند به‌ویژه اینکه درد و رنج و مشکلات لبنانی‌ها محدود به طایفه مشخصی نیست. میقاتی همچنین گفت که با همکاری یوسف الخلیل، وزیر دارایی برای تهیه لایحه قانون بودجه همکاری می‌کند تا در جلسات هفته بعد وزرا آن را بررسی کنند.
خبرخوش طالبان برای دختران
ذبیح‌ا... مجاهد، سخنگوی طالبان گفت: وزارت معارف در تلاش است در سال جدید تحصیلی تمام مکاتب دخترانه را فعال سازد. مجاهد آموزش دختران را مساله‌ای مرتبط به ظرفیت عنوان کرده و گفته‌ است دختران و پسران در مکاتب براساس جنسیت ازهم تفکیک شوند. وی افزود: «بزرگ‌ترین مانع تاکنون یافتن یا ساختن خوابگاه‌های کافی است تا دختران بتوانند در حین رفتن به مکتب در آنجا اقامت کنند. در مناطق پرجمعیت، داشتن کلاس‌های درسی جداگانه برای پسران و دختران کافی نیست.» سخنگوی طالبان همچنین گفته‌است: «ما مخالف آموزش نیستیم.» مجاهد ادامه داد: «ما تلاش می‌کنیم تا سال آینده این مشکلات را حل کنیم» تا مدارس و دانشگاه‌ها باز شوند.
جانسون متهم به قطع بودجه بی‌بی‌سی
تعدادی از نمایندگان حزب محافظه‌کار بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس نیز در میان خشم رای‌دهندگان نسبت به برگزاری مهمانی مذکور، آماده‌اند تا خواستار استعفای او شوند. گزارش‌ها حاکی از آن است که ۳۵ نامه از ۵۴ نامه‌ای که برای به جریان انداختن جلسه رای اعتماد جانسون نیاز است، جمع‌آوری شده است؛ اما میزان دقیق، هنوز اعلام نشده است. همزمان با تلاش‌های داونینگ استریت برای کنترل بحران پیش آمده، نادین دوریس، وزیر فرهنگ انگلیس که یکی از وفادارترین متحدان جانسون است تایید کرد که بودجه عمومی بی‌بی‌سی در سال ۲۰۲۷ لغو شده و بودجه دو سال آینده آن نیز مسدود خواهد شد. اگرچه این اقدام بی‌بی‌سی را به بستن برخی از سرویس‌هایش و تعدیل هزاران نیرو مجبور خواهد کرد، اما احتمالا در میان اعضا و حامیان حزب محافظه‌کار و همچنین رسانه‌های دست‌راستی که هنوز خواستار استعفای جانسون نشده‌اند، محبوبیت پیدا خواهد کرد. قطع بودجه بی‌بی‌سی از مضامین مرکزی استراتژی مقابله به مثل جانسون است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار