| کد مطلب: ۱۰۳۰۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

هشدار امکان وقوع سیل
آرمان ملی: مدیرکـــل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: به دلیـــل ادامه‌دار بودن بارش‌ها، هشدارهـــای لازم را برای برخی از شهرهای نیمه جنوبی کشور صادر کرده‌ایم. صادق ضیائیان افزود: بارش‌ها همچنان ادامه دارد و در استان‌های آذربایجان غربی و کردستان به صورت برف و کولاک است. برای نیمه جنوبی کشور به ویژه در استان کرمان، هرمزگان و خراسان جنوبی به دلیل بارش بارآنکه به صورت سیلاب بوده هشدارها صادر شده است. بارش‌ها همچنان طی فردا و روز سه‌شنبه ادامه دارد و استان‌های کرمان، فارس و خراسان شمالی را در برخواهد گرفت.
دستگیری عوامل مافیای میوه!
آرمان ملی: نایب‌رئیس شورای شهر تهران از ساماندهی خیابان منصور از ماشین‌های فروش میوه و تره‌بار خبر داد. پرویز سروری با بیان اینکه از سال‌های گذشته شهرداری در تلاش بود که نسبت به ساماندهی این ماشین‌های فروش میوه و تره بار که راه بندان‌های شدید ایجاد می‌کردند اقدام کند اما با توجه به مافیای که پشت‌سر آنها بود متاسفانه حرکات موفقیت آمیز نبود گفت: اما شاهد هستیم که با شناسایی عوامل مافیا که از افراد نیازمند برای امرار معاش استفاده می‌کردند این مشکل حل شده است و تعدادی نیز دستگیر شدند.
۲۱۳فوتی براثرسوختگی
آرمان ملی: درهشـــت ماهه نخســت سال‌جاری ۲۱۳نفر به دلیل فوت ناشـی از سوختگی به مراکز پزشکی قانــــونی استان تهران ارجاع شده‌اند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ که تعداد فوت ناشی ازسوختگی ۱۳۶ نفر بود، ۵۶ درصد افزایش یافته است. از کل فوت ناشی از سوختگی از فروردین تا آبان ماه امسال ۱۵۹نفر مرد و ۵۴نفر زن بودند. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل از ۱۳۶ نفر فوت ناشی از سوختگی ارجاع شده به مراکز پزشکی قانونی استان، ۱۰۰ مرد و ۳۶نفر زن بودند.
ساخت‌ و ساز در باغ گیاه شناسی؟!
آرمان ملی: شهردار تهران در واکنش به مجوز ساخت و ساز در مجاورت باغ گیاه‌شناسی گفت: قطعا با هر ساخت و ساز غیرمجاز برخورد خواهیم کرد. علیرضا زاکانی افزود: مجموعه شهرداری تهران در چارچوب قوانین، پروانه‌های ساخت و ساز و نکاتی را که دنبال می‌کند کاملا واضح است که با ساخت و ساز غیرقانونی سر سازگاری ندارد؛ لذا هر ساخت و ساز غیرمجازی برای برخورد در دستور کار ما قرار می‌گیرد. مواردی وجود دارد که بخشی از آنها حقوق مکتسبه‌ای در راستای صدور مجوزهای دوره‌های گذشته ایجاد کرده است. در دوره ما هنوز در کمیسیون ماده پنج هیچ مجوزی ندادیم و این موارد میراثی است که به ما رسیده است.
۲۰ استان، نیازمند خدمات امدادی
ایلنا: رئیس سازمـــان امداد و نجات گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر در ۴۸ ساعت گذشته به ۵ هزار و ۹۰۶ هموطن محصور در برف، کولاک و آبگرفتگی در ۷۳ شهرستان درگیر شرایط نامساعد جوی، امدادرسانی کردند. مهدی ولی‌پور افزود: در این مدت ۱۶۴ تیم عملیاتی به استعداد ۵۲۳ امدادگر و نجاتگر توانستند ۳۹۰ خودرو گرفتار در برف و یخبندان را در محورهای کوهستانی کشور رهاسازی کنند. آن‌ها همچنین ۱۱۷ نفر را اسکان اضطراری دادند؛ ۱۳ نفر را به نقاط امن منتقل کردند و هشت هموطن را به مراکز درمانی انتقال دادند.
جزئیات استخدام ۳۴۰۰۰ نفر
تسنیم: رئیس مــــرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در آزمون استخدامی امسال ۳۴هزار نفر در استان‌های مختلف کشور جذب خواهند شد، اعلام کرد: در آزمون استخدامی امسال در شهرهای مختلف از جمله تهران استخدام نیرو داریم و در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و شهرستان‌های تهران به‌دلیل شدت نیاز موجود، سهمیه استخدام قابل توجه است. ناصر سلیمان‌زاده افزود: در آزمون استخدامی امسال، 34 هزار نفر جذب می‌شوند و از سال گذشته نیز برخی سهمیه‌های خالی باقی مانده است.
فوت ۱۵۴ نفر از عابران پیاده
آرمان ملی: رئیس پلیس راهــــور تهران بزرگ گفت: در ورودی و خروجی بزرگراه‌ها طرح جناقی صبح و عصر اجرا می‌شود. سردار حمیدی گفت: ترافیک تهران نسبت به سال ٩٨، حدود ١٠ درصد کاهش داشته است و در هنگام صبح ترافیک بیشتر است، اگر آغاز مدارس به صورت ١٠٠ درصد باشد، ترافیک بیشتر از سال ٩٨ خواهد شد مگر اینکه اتفاقات کارشناسی شده انجام شود. ما در مجموع ۱۵۴ نفر عابرپیاده معادل ٣٨ درصد، طی ٩ ماه گذشته در تهران جان خود را از دست دادند همچنین۶۷ نفر در وسیله نقلیه معادل ۱۶ درصد به دلایل مختلف آسیب دیدند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار