| کد مطلب: ۱۰۳۰۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد

کوتــــاه

بدن‌درد نوازنده‌ها بعداز اجرا!
خبرآنلاین: یـــک آهنگساز و مدرس موسیقی با بیان این‌که جمع‌آوری چند نوازنده برای شکل‌دهی ارکستر کار پرهزینه‌ای نیست، توضیح داد: هر یک از شرکت‌های درآمدزا در کشور می‌توانند به‌راحتی با هزینه‌ بسیار اندک (سالانه ۲ تا ۳ میلیارد تومان) ارکسترهای بسیار خوبی را در کشور راه‌اندازی کنند. محمودرضا میرصیافی افزود: یک نوازنده‌ ارکستر در زمان تمرین متمرکز برای ارکستر، نباید بیش از ۳ ساعت انرژی مصرف کند. چون در این سه ساعت تمام توان و انرژی نوازنده به‌طور کامل استفاده می‌شود. بسیاری از نوازنده‌ها بعداز ارکستر به شدت خسته می‌شوند و حتی بدن‌درد می‌گیرند.
«گرگ‌های دهکده برفی» برای نوجوانان
ایسنا: رمان نوجوان «گرگ‌های دهکده‌ برفی» نوشته منصور علیمرادی (نویسنده، شاعر و پژوهشگر فرهنگ شفاهی) منتشر شد. این رمان در ۱۵۰ صفحه‌ و با قیمت ۵۹هزارتومان توسط انتشارات مدرسه منتشر شده است و در فروشگاه‌های سراسر کشور و همچنین فروشگاه اینترنتی این انتشارات در دسترس مخاطبان قرار دارد. در معرفی ناشر از «گرگ‌های دهکده برفی» می‌خوانیم: این رمان، روایت نوجوانی تک‌افتاده در برف به‌نام «مهیارسفیدکوهی» است که در یک کوهستان وحشی گیرافتاده است. برف راه‌های خروجی منطقه را بسته و مهیار تک‌وتنها در کلبه‌ای چوبین به مدت چند ماه زندگی می‌کند. او برای حفظ حیات مجبور است به شیوه‌های مختلف غذا پیدا کند، با حیوانات وحشی، خشونت طبیعت و تنهایی آزاردهنده بجنگد.
«جیغ» جای «مردعنکبوتی» را گرفت
آرمان‌ملی: با اکران پنجمین فیلم از مجموعه فیلم‌های «جیغ» این فیلم توانست در اولین شب اکرانش ۱۳.4 میلیون دلار بفروشد و فیلم نخست گیشه‌های سینماهای آمریکا شود. «جیغ» پارامونت که جمعه در ۳ هزار و ۶۶۴ سالن سینما اکران شد. با در نظرگرفتن تعطیلات چهار روزه این هفته که شامل روز گرامیداشت مارتین لوترکینگ در روز دوشنبه نیز می‌شود فروشی ۳۶ میلیون دلاری برای این فیلم پیش‌بینی می‌شود. «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» نیز در پنجمین هفته اکرانش اگر فیلم دوم گیشه‌های آمریکا شود غیرمنتظره نیست و طبیعتا شکستی برای سونی محسوب نمی‌شود زیرا این فیلم در آخر این تعطیلات آخر هفته فروش خود را از مرز ۷۰۰ میلیون دلار در آمریکا عبور می‌دهد که رقم بزرگی برای فروش است.
سی‌امین فیلم «کیمیایی» آماده نمایش
سی‌امین فیلم سینمایی مسعود کیمیایی از کنجکاوبرانگیزترین آثاری است که در چهلمین جشنواره فیلم فجر رونمایی می‌شود. «خائن‌کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه‌کنندگی علی اوجی با حضور بازیگرانی چون مهران مدیری، امیر آقایی، پانته‌آ بهرام و فرهاد آئیش قرار است علاوه بر روایت داستان خود، گذری به ماجرای ملی‌شدن صنعت نفت و محمد مصدق داشته باشد و بخشی از زندگی مهدی بلیغ، سارق و کلاهبردار ایرانی را به تصویر بکشد. در توضیح «خائن‌کشی» روی این نکته تاکید شده که فیلم داستان رفاقت و مردمداری است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار