| کد مطلب: ۱۰۲۹۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد

استقلال پس از ۱۰ سال قهرمان نیم‌فصل شد

آرمان‌ملی: رقابت‌های هفته پانزدهم لیگ‌برتر روز پنجشنبه در حالی برگزار شد که تیم استقلال با برتری مقابل نفت مسجدسلیمان توانست بعداز 10 سال به قهرمانی نیم‌فصل برسد!
برد استقلال
روز پنجشنبه نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه بهنام محمدی رودرروی استقلال قرار گرفت که درنهایت استقلال با نتیجه 3 بر صفر نفت مسجدسلیمان را شکست داد. نفت مسجدسلیمان 4 بازیکن خود را در اختیار نداشت هواداران اطراف ورزشگاه ایستاده بودند و بازی را تماشا می‌کردند. بازی تا دقیقه ۱۰ بیشتر میانه‌های میدان جریان داشت. در حالی‌که بازی بدون خطری روی دروازه‌ها دنبال می‌شد، مدافع نفت مسجدسلیمان در محوطه جریمه تیم خود دفع ناقصی داشت و حسین‌زاده با یک شوت محکم از این موقعیت استفاده کرد و استقلال را یک گل پیش انداخت. در دقیقه ۲۶ روی برخورد دغاغله و یامگا بازیکنان نفت مسجدسلیمان اعتقاد به پنالتی داشتند. سه دقیقه وقت‌اضافه برای نیمه اول در نظر گرفته شد و درنهایت این نیمه با پیروزی یک بر صفر استقلال تمام شد. در نیمه دوم بازیکنان نفت مسجدسلیمان شانس به تساوی رساندن بازی را داشتند ولی از موقعیت‌ها استفاده نکردند و آبی‌ها روی یک کار تیمی گل دوم را به ثمر رساندند. استقلال برای زدن گل‌های بیشتر فشار وارد می‌کرد، نفتی‌ها در حمله موفق نبودند. یامگا گل سوم استقلال را وارد دروازه نفتمسجد سلیمان کرد. ضربات آخر بازیکنان نفت مسجدسلیمان خوب نبود. داور سه دقیقه وقت اضافه در نظر گرفت که در نهایت استقلال با سه گل برنده این بازی شد.
صحبت‌های مجیدی
فرهاد مجیدی سرمربی استقلال پس از پیروزی ۳ بر صفر تیمش مقابل نفت مسجدسلیمان در هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر گفت: بازی خوبی بود. کیفیت چمن ورزشگاه خوب نبود اما استقلال در هر دو نیمه تیم برتر میدان بود. از بازیکنان تیمم تشکر می‌کنم چون خیلی خوب بازی کردند. نفت مسجدسلیمان هم تیم خوب و دونده‌ای بود و در کل بازی خوبی را شاهد بودیم. او درباره قهرمانی استقلال در نیم‌فصل رقابت‌های لیگ‌برتر و انتقاداتی که به‌لحاظ فنی به این تیم می‌کنند، افزود: مشکلات فنی در تیم ما وجود دارد و ما باید برای نیم‌فصل دوم آن را برطرف کنیم. من از بازیکنان تیمم، ممنون هستم و به آنها تبریک می‌گویم. هدف من در نیم‌فصل اول این بود که تیم من کمترین گل را بخورد و هیچ شکستی را متحمل نشود. من به بازیکنان تیمم بابت قهرمانی نیم‌فصل تبریک می‌گویم. چیزی که برای من مهم‌تر بود، شخصیت تیمی استقلال، کمتر گل‌خوردن و نباختن بود که محقق شد و بازیکنان تیم من سهم زیادی در این موضوع داشتند. ما باید در نیم‌فصل دوم محکم‌تر و بهتر بازی کنیم. خیلی مسائل هست که باید به آنها برسیم و خود را ترمیم کنیم تا تیم بهتری در نیم فصل دوم باشیم.
پیروزی پرسپولیس
پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان فجر شهیدسپاسی بود که این مسابقه در نیمه دوم با برتری یک گله سرخ‌پوشان به پایان رسید. سرخ‌پوشان بازی را تهاجمی آغاز کردند و در همان ابتدا توانستند در محوطه فجر خطرناک ظاهر شوند. خیلی زود با گذشت زمان مهمان توانست اعتمادبه‌نفس پیدا کرده و با برنامه حمله کند. بازی با اعتمادبه‌نفس فجری‌ها دوام زیادی نداشت و خیلی زود سرخ‌ها دوباره سوار مسابقه شدند. بیشتر حملات شاگردان گل‌محمدی روی ارسال‌ها از سمت راست خلاصه شده بود اما درخشش صادقی و نظم دفاعی فجر آنها را ناکام می‌گذاشت. به همین ترتیب ۴۵ دقیقه اول بدون آنکه توپی از خط دروازه‌ها گذشته باشد، به اتمام رسید. نیمه دوم بازهم با سلطه سرخ‌ها آغاز شد اما نقشه شاگردان کلانتری در ۴۵ دقیقه دوم، پایه‌ریزی ضدحملاتی زهردار بود که پرسپولیس را دست به عصاتر می‌کرد. بالاخره سانترهای متعدد پرسپولیسی‌ها در شست و هفتمین دقیقه جواب داد و کمال کامیابی‌نیا این تیم را پیش انداخت.
توقف سپاهان
تیم‌های آلومینیوم و سپاهان در ورزشگاه امام‌خمینی‌(ره) اراک به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. در ۱۰ دقیقه ابتدایی این سپاهان بود که بازی را بهتر آغاز کرد اما آلومینیوم کم‌کم بر بازی مسلط شد و مانند سپاهان در دقایقی بازی را در دست گرفت. با این وجود زور دو تیم در نیمه نخست بر یکدیگر نچربید و دو تیم نتوانستند موقعیت خطرناکی روی دروازه‌ها خلق کنند. در نیمه دوم دو تیم بازی را خوب و هجومی آغاز کردند و دو موقعیت خیلی خوب برای هر دو تیم در ۱۰ دقیقه نخست به‌دست آمد که درخشش دروازه‌بان‌های دو تیم مانع بازشدن دروازه‌ها شد. سپاهان در نیمه دوم بیشتر توپ و میدان را در دست داشت اما همان‌طور که از تعویض‌ها هم مشخص بود نویدکیا ترجیح داد با همان سیستم اولیه به گل برسد و از طرفی با کم‌نکردن هافبک، در فاز دفاعی هم قافیه را به حریف نبازد. با این حال سپاهان یکی دو موقعیت خیلی خوب برای گلزنی در یک ربع پایانی بازی داشت اما بی‌دقتی مهاجمان و درخشش دروازه‌بان حریف مانع گلزنی زردپوشان شد.
سایر دیدارها
در دیگر دیدارها تراکتور و نساجی با تساوی یک‌بریک رسیدند. این دیدار تقابل ساکت الهامی، سرمربی و مسعود شجاعی، بازیکن نساجی با تیم سابقشان بود. مصاف فولاد و شهرخودرو در هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ‌برتر با پیروزی ۲ بر صفر شاگردان نکونام به پایان رسید. دو تیم فوتبال هوادار و صنعت‌نفت آبادان در ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف هم رفتند که شاگردان منصوریان در ادامه روند خوب خود توانستند با برتری ۲ بر یک برابر میزبان خود به رده دهم صعود کنند. تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و گل‌گهر سیرجان با تساوی بدون گل به کار خود پایان دادند. دو تیم مس‌رفسنجان و پیکان تهران در سرچشمه و به میزبانی مسی‌ها برابر هم قرار گرفتند که ۹۰ دقیقه تلاش دو تیم بی‌فایده بود و شاگردان محمد ربیعی و مجتبی حسینی به تساوی بدون گل و تقسیم امتیازها رضایت دادند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار