| کد مطلب: ۱۰۲۹۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

جولان بیماری سالک در ساوه
آرمان ملی: معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه گفت: چهار روستا در این شهرستان براساس ارزیابی‌ها تاکنون درگیر سالک هستند. مجتبی ذکایی افزود:لازم است دستگاه‌های اجرایی مرتبط در زمینه پیشگیری از این بیماری، اقدامات لازم را انجام دهند. بعد از نمونه گیری و تایید نوع انگل مراحل درمانی آغاز می‌شود، در حال حاضر چهار روستا و حدود ۷۰ نفر در سطح شهرستان ساوه درگیر بیماری سالک هستند.
تشدید آلودگی هوا تا سه‌شنبه
آرمان ملی: در حالی کیفیت هم‌اکنون هوای پایتخت ۱۲۹ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است که کیفیت هوا در ۲۰ ایستگاه در شرایط قرمز و ناسالم برای همه قرار دارد. شهرداری منطقه ۱۵ با شاخص ۱۸۲ آلوده‌ترین ایستگاه سنجش کیفیت هوای تهران است. اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی‌رنگ نسبت به انباشت آلاینده های جوی به‌ویژه «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» و کاهش کیفیت هوا خبرداد. این وضعیت جوی از دوشنبه (۲۰دی ماه) شروع می شود و تا سه‌شنبه (۲۱ دی ماه) ادامه دارد.
سنگ قلاب وام ازدواج!
آرمان ملی: در حالی هر روز در مسیر سنگلاخی وام ازدواج بهانه‌ای جدید از سوی بانک‌ها برای نپرداختن آن به زوجین مطرح می‌شود که رایزنی‌ها برای افزایش مبلغ این وام در سال آتی به ۱۵۰ و ۲۵۰ میلیون تومان به ازای هر یک از زوجین ۱۵۰ میلیون به هر یک از زوجین بالای ۲۵ سال و ۲۵۰ میلیون به هر یک از زوجین زیر ۲۵ سال سن ـ در مجلس شورای اسلامی ادامه دارد، حال آنکه بیم آن می‌رود مشکلات فعلی با افزایش رقم وام ازدواج، چند برابر شود. شهرزاد دانشمندی، مدیر وقت اداره اعتبارات بانک مرکزی درباره تضامین وام ازدواج ۷۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی گفت: در خصوص تضامین دستور العمل خاصی نداریم و اغلب بانک‌ها از اعتبار سنجی خود به معنای بررسی اعتبار متقاضی و ضامن استفاده می‌کنند..
آغاز به‌کار قرارگاه
آسیب‌های اجتماعی
رئیس شورای شهر تهران از آغاز به کار قرارگاه آسیبهای اجتماعی شهرداری برای جمع آوری و بازپروری معتادان خبر داد. مهدی چمران افزود: از روز شنبه با شهرداری، همکاری، پلیس، دادستانی و غیره قرارگاه رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی آغاز به کار کرده است. در این راستا در نظر گرفته شده است که شهرداری حدود ۵ هزار نفر را جمع آوری، باز پروری و توانمند کند و حتی تا مدت ۶ ماه از این افراد نگه داری کند. همچنین برای ایجاد شغل برای این افراد نیز برنامه ریزی شده است.
کولاک و سرما در راه ۸ استان
آرمان ملی: سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز (دوشنبه)، نسبت به بارش برف، کاهش دما، کولاک برف و آسیب به ماشین‌آلات کشاورزی در ۸ استان هشدار داد. نفوذ سامانه بارشی باعث بارش برف، وزش باد، کاهش دما و کولاک برف در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و شمال کرمانشاه می‌شود. همچنین پدیده مه، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی، کاهش دما، احتمال آسیب به ماشین آلات کشاورزی، اختلال در عملیات عمرانی و احتمال تاخیر در پرواز، در استان‌های کردستان، کرمانشاه، زنجان و نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات در استان‌های قزوین، البرز و تهران می‌شود.
آسترازنکا نیاز داریم
ایرنا: معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: برای تهیه واکسن کرونا، مبالغ قابل توجهی ارز به سبد کواکس سازمان جهانی بهداشت واریز کرده‌ایم اما این سازمان متاسفانه نه به موقع و نه به تناسب، واکسن در اختیار ما قرار نداده است. دکتر بهرام دارایی افزود: برای مسافرت های خارجی بعضا هموطنان به واکسن خارجی از جمله آسترازنکا نیاز دارند که تهیه کرده ایم و مصرف شده و باز هم در حال تهیه این واکسن‌ها هستیم. در زمان حاضر ۱۸۰ میلیون واکسن تهیه کردیم که ۱۲۰ میلیون دُز آن در قالب نوبت های اول، دوم و سوم تزریق شده که ۱۰ میلیون دُز آن مربوط به نوبت سوم است.
اراک غرق در دود
آرمان ملی: آسمان اراک غرق در دود است که سهم آلاینده‌ها دیگر هم در این وضعیت دخیل است. اکنون این نیروگاه ۴۰ روز است که مازوت می‌سوزاند. اراک تا امروز 140 روز ناسالم را سپری کرده است. سال گذشته در چنین روزی تعداد روزهای ناسالم در اراک ۳۵ روز بود، اما امسال تعداد روزهای ناسالم این شهر بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته و متاسفانه برای این حجم افزایش هم تاکنون اقدامی صورت نگرفته است. علیرضا محرابیان، رئیس آزمایشگاه‌های اداره کل محیط زیست استان مرکزی گفت: اراک از ابتدای دی‌ماه تاکنون ۸ روز ناسالم را پشت سر گذاشته است، البته بیشترین روزهای ناسالم این کلانشهر در سال جاری در شهریور، مهر و آذرماه بوده است که در هر ماه ۱۹ روز ناسالم ثبت شده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار