دانشآموز، وجهالمصالحه ارتقا نیست
وزیر آموزشوپرورش از طراحی و اجـــرای طرح «ارتقای مهـــارت برنامهنویسی و سواد دیجیتـــالی دانشآموزان و معلمان دوره ابتدایی» در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و رشد یکی از ساخـــتهای تربیتی تشکر و تاکید کرد که این طرح یک فعالیت شعـــاری و تبلیغی نباشد، دانشآموز را وجهالمصالحه ارتقای خودمان نمیدانیم، باید این کار به جد و همهجانبه پیگیری شود. یوسف نوری با بیان اینکه در دنیا از روشهایی که برای دانشآموزها جذاب باشد برای این آموزشها استفاده کردهاند گفت: ما به میل خودمان دانشآموزان را سوژه، ابــژه یا کنشگر اجتماعی میبینیم، ولی امــــروز میگوینــد دانشآموز باید همراهِ پژوهشگر بوده و در دانشبنیانها حضور داشته باشد و محیط آموزشیاش، شرکتهای دانشبنیان باشد. این موارد مربوط به سال ۲۰۰۰ است و نه حالا. اکنون باید پیشبینیهای مربوط به آینده را مطالعه کرد. مرحله بعدی، فراگیری مسئولیت اجتماعی است.
ارسال نظر