| کد مطلب: ۱۰۲۹۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

افزایش آلودگی هوا
آرمان ملی: رئیس مـــرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به افزایش آلودگی هوای شهرهای صنعتی طی چند روز آینده، از ورود سامانه بارشی از غرب کشور از بعدازظهر دوشنبه (۲۰ دی ماه) خبرداد. صادق ضیائیان ادامه داد: سه شنبه (۲۱دی‌ماه) بارش علاوه بر این مناطق به شمال خوزستان، لرستان و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، زنجان، البرز و تهران کشیده خواهد شد. در این روز بارش در شمال کرمانشاه و غرب کردستان شدت خواهد داشت.
طرح گرافیکی سانحه هواپیمای اوکراینی
آرمان ملـــی: رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران از نصب اعلان‌های گرافیکی با موضوع سالروز سانحه هواپیمای اوکراینی در سطح شهر تهران خبر داد. عبدالمطهر محمدخانی در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «سازمان زیباسازی شهرداری تهران در آستانه ۱۸ دی ماه سالروز فاجعه تلخ سانحه هواپیمای اوکراینی با نصب اعلان‌های گرافیکی با عبارت «همه ایران هم‌درد شماست» از زبان همه مردم تهران، با خانواده جانباختگان این حادثه ابراز همدردی کرد.»
پذیرش 500000 نفر در گرمخانه‌ها
آرمان ملی: معـــاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در فصل سرد سال در گرمخانه‌های پایتخت به صورت میانگین بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ مددجو پذیرش شدند، گفت: در سال گذشته، ۵۶۷ هزار و ۵۰۳ نفر شب خدمت در گرمخانه‌ها داشتیم و در ۹ ماهه امسال، ۴۸۵ هزار و ۵۰۹ نفر در شب پذیرش داشتیم. سعید شرف‌دوست با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در گرمخانه‌ها با توجه به شیوع سویه جدید کرونا گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به الان تلاش شده که تمام پروتکل‌های بهداشتی در گرمخانه‌ها رعایت شود و تا به حال حتی یک مورد ابتلا به کرونا درمیان مددجویان گرمخانه‌ها نداشتیم.
پرداخت هزینه درمان ناباروری
آرمان ملی: مـــدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه سلامت تا پایان سال جاری همه هزینه‌های درمان ناباروری را پرداخت می‌کند و زوجین می‌توانند با ارائه فاکتور نسبت به دریافت هزینه‌های پرداختی از ابتدای سال نیز اقدام کنند. محمد مهدی ناصحی افزود: ارائه خدمات ناباروری از سال گذشته در قانون بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده و برای امسال ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این خدمات در نظر گرفته شد. از دو ماه پیش تاکنون بیمه سلامت به صورت فعال با مراکز ارائه دهنده خدمت درخصوص درمان زوجین نابارور قرارداد جدید منعقد کرده یا قراردادهای گذشته مجدد تمدید شده، از این رو درصد بالایی از این خدمات تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد.
احداث بنای یادبود
جانباختگان هواپیما
ایلنا: سخنگـــوی شورای شهر تهران درباره سرانجام مصوبه احداث بنای یادبود جانباختگان هـــواپیمای اوکراینی گفت: در جریان چنین مصوبه‌ای نبودم و اگر از جمله مواردی است که از تصویب شورا گذشته، باید بپرسیم که چرا اتفاق نیفتاده است و قاعدتا دوستان در دوره جدید مدیریت شهری میراث‌دار انجام ندادن آن در دروه قبل هستند و وقتی مصوبه‌ای در این زمینه باشد، پیگیری خواهیم کرد. علیرضا نادعلی اضافه کرد: دلهای ما همواره در کنار دلهای خانواده‌های فرزند از دست داده‌ای است که در حادثه هواپیمای اوکراینی دچار سانحه شدند.
افزایش حقوق سربازان
مهر: رئـــیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از افزایش حقــوق سربازان در سال آینده خبر داد و گفت: در کمیسیون تلفیق و ذیل تبصره ۱۴ قانون هدفمندی یارانه‌ها این افزایش را در نظر می‌گیریم. وحید جلال زاده افزود: هیچ سالی در بودجه ردیفی برای حقوق، البسه و پوشاک سربازان دیده نمی‌شود و این موضوع جدید نیست. در سال آینده افزایش حقوق سربازان را داریم. باید ابتدا منابع مشخص شود تا بتوانیم بگوییم قرار است این افزایش چه مقدار باشد.
تجمع کارکنان قوه قضائیه
آرمــان ملی: بخشی از کارکنان قوه قضائیه دیروز (۱۸ دی‌) در اکثر شهرهای کشور در اعتراض به رد طرح افزایش حقوق در مجلس دست به تجمع اعتراضی زدند. تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضائیه در هفته‌های آخر ریاست سیدابراهیم رئیسی بر قوه قضائیه با نام طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضائیه در مجلس اعلام وصول شد و در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت. میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری استخدامی کشور که برای اعلام مخالفت دولت با طرح در مجلس حاضر شده بود، در جلسه صحن علنی مجلس گفت: ما در دولت نگران مطالبه همسان سازی حقوق و تسری سایر دستگاه‌ها بوده‌ایم و امکان دارد این وضعیت به سایر دستگاه‌ها منتقل شود و مطالبات جدیدخبرای سایر دستگاه‌ها ایجاد کند که باعث ایجاد نارضایتی خواهد شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار