| کد مطلب: ۱۰۲۷۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد

سيــلي فضاي مجازي به نفع سرباز

آرمان ملی- حمید شجاعی: اوایل بهمن ماه سال گذشته بود که ویدئوکلیپی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر، بسیار پر بازدید و به اصطلاح وایرال شد. کلیپی که در آن یک سرباز پلیس راهور ناجا از عدم رعایت قانون از سوی یک نماینده مجلس و هل دادن و سیلی زدن به صورت وی می‌گوید. انتشار همین ویدئو باعث شد تا انتقادات و واکنش‌ها نسبت به این نماینده مجلس به سرعت در فضای رسانه‌ای و مجازی گسترش یابد و افکار عمومی خواستار برخورد با آن نماینده مجلس یعنی علی‌اصغر عنابستانی نماینده سبزوار شود. در این بین نیروی انتظامی هم در حمایت از سرباز راهور خود وارد میدان شد و از نماینده مجلس شکایت کرد. هر چند که این شکایت به جز طی مراحل قضایی به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس نیز کشیده شد. در نهایت بعد از طی فرایند قضایی، چندی پیش بود با رضایت طرفین این پرونده مختومه شد. به‌نظر می‌رسید دیگر اخباری پیرامون این اتفاق و افراد ذیل آن نخواهیم شنید اما روز 16 آذر در دانشگاه شهید بهشتی که در روز دانشجو میزبان رئیس مجلس بود این پرونده دوباره گشوده شد و بهانه‌ای شد تا رسانه‌ها مجددا قضیه را پیگیری کنند. در این روز قالیباف طــــبق موضـــع قبلـی در حمایت از نمایــنده مجلس برآمد و حق را به وی داد. به این شکل که در جریان پرسش و پاسخ دانشجویی یکی از حضار از رئیس مجلس درباره توهین یک نماینده به سرباز پرسید که قالیباف در پاسخ گفت: «درباره بحث مربوط به آقای عنابستانی که به آن اشاره شد، هیات نظارت پیگیری کرد، اما معتقدم که باید محکم‌تر از این پیگیری می‌کرد. اما از طرف دیگر اشکالاتی هم در مامور نیروی انتظامی بود. ما نباید هر آنچه در فضای مجازی دیدیم، بگوییم.» قالیباف با تاکید بر اینکه اگر عنابستانی به سرباز راهور سیلی می‌زد، «حتما خطا کرده و باید تنبیه می‌شد»، ادامه داد: «اما نزد، ولی آن سرباز را هل داد.» همین رویکرد قالیباف باعث شد تا عنابستانی از رئیس مجلس در صفحه اینستاگرام خود تشکر کند اما این پایان واکنش‌ها نبود.
واکنش سرباز راهور
پس از صحبت‌‌های رئیس مجلس درباره ماجرای سرباز راهور و نماینده مجلس، سربـازی کـــه از سوی نماینده مجلس با وی برخورد صورت گرفتــه بود در پخــــش زنده اینستاگرامی خـــــود مسائلی را بیان کرد که به عبارتی ورق را به نفع خــــود برگردانـــد. عابد اکبری گفت: « اتهامی که ما به آقای عنابستانی در دادگاه کارکنان دولت وارد کرده بودیم این بود که وی به من سیلـی زده است. سیلــی به گوش بنده ثابت شده و حکمش آمده است و چیزی که ثابـــــت نـشود حکمش نمی‌آید.» وی افزود: آقـــای قالیباف می‌گوید به آن چیزی که در فضای مجازی است توجه نکنید؛ پس به چه چیزی توجه کنیم؟ به حرف آقای عنابستانی؟ سرباز راهور ناجا ادامه داد: فضای مجازی را کنار می‌گذاریم در فضای واقعی نماینده می‌گوید من از ماشین پیاده نشدم؛ مگر می‌شود فیلمی که دور بین ضبط کرده است را بی‌خیال شوم. آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است. وقتی نماینده مجلس به گوش من زده و من 2 متر به سمت راست خود پرت شدم چطور بگویم هُل بوده است؟» این صحبت‌های سرباز راهور با انتشار بسیاری مواجه شد و تمام صفحات مجازی و رسانه‌های رسمی آن را پوشش دادند.
چرخش موضع آقای رئیس
بعد از اینکه فیلم صحبت‌‌های عابد اکبری سرباز راهور در فضای مجازی و رسمی دست به دست چرخید فردای آن روز واکنش به مراتب جالب‌تری را در این خصوص از سوی رئیس مجلس شاهد بودیم جایی که قالیباف پس از دیدن فیلم صحبت‌‌‌های عابد اکبری مجبور به عقب‌نشینی از مواضع اعلامی خود در دانشگاه شهید بهشتی شد و در همین راستا در یک پست اینستاگرامی اذعان کرد اظهاراتش درباره این‌که عنابستانی سرباز راهور را هل داده و سیلی در کار نبوده، ناظر بر توضیحات چندی قبل این نماینده بوده، اما بعد از شنیدن توضیحات جدید سرباز اکبری، موضوع را ازطریــق دادگاه پی‌گرفته و دریافته که حکــم دادگاه «تشخیــص بر ضرب بلااثر (سیلی)» بوده‌است. قالیباف تاکید کرده براساس «عهد صداقتی» که با مردم دارد، خود را موظف به اصلاح گفته‌هایش می‌داند؛ نکته‌ای که شاید بتوان گفت تنها اتفاق مثبت در مجموع این ماجراست!
قالیباف سودای ریاست‌جمهوری دارد!
نماینــده سبـــزوار در مجلــــس در خصوص اظهارنظرها و تکذیبیه‌هـــــای روزهای اخیر در خصوص اتفاق سیلی خوردن یک سرباز راهور اظهار داشت: باید از آقای قالیباف بپرسید که موضوع چه بوده است. آقای قالیباف و رئیس محترم مجلس آنقدر مساله برایش مهم نبوده که برود ببیند چه کسی درست گفته چه کسی غلط و بعد در تریبون اعلام عمومی کند؟ قالیباف چندین بار به خود من گفته من فیلم را نگاه کردم و از این فیلم اصلا سیلی در نمی‌آید. مشخص است که شما هل دادید حالا تحت تاثیر فضای رسانه‌ای می‌گوید عنابستانی به من غلط گفته؟ اصلا فرض کنید من گفتم؛ ایشان نمی‌توانست رای را نگاه کند؟ علی اصغر عنابستانی گفت: من از روز ابتدایی گفتم مامور توهین کرده، من هم مامور را هل دادم. من اشتباه کردم هل دادم کار خوبی نبوده، اما مامور توهین کرده است. ضمن اینکه مامور در حال انجام وظیفه نبوده است. مامور انجام وظیفه که توهین نمی‌کند. مامور توهین کرده بنده هم هلش دادم، اشتباه هم کردم، بابت اشتباهم هم عذرخواهی کردم. وی افزود: هرچه بوده، پرونده تمام شده است. آقای قالیباف هم به جای اینکه چیزی که نمی‌داند توضیح دهد، باید می‌گفت پرونده تمام شده و سرباز به عنوان توهین‌کننده قرار مجرمیتش صادر شده و قرار مجرمیت من هم به عنوان ایراد ضرب بلااثر صادر شده. هر دو طرف رضایت دادیم پرونده تمام شده است. وی افزود: چرا آن صحنه‌ای که ادعا می‌کنند ما سیلی زدیم فیلم تار است و عقب نشسته و دیده نمی‌شود؟ خب چرا راهور این فیلم را کامل متتشر نمی‌کند؟ اگر مدعی‌اند چرا منتشر نمی‌کنند؟ عنابستانی تصریح کرد: آقای قالیباف روز اول و سه روز قبل از رسانه‌ای شدن ماجرا کامل مطلع بود. ماجرا روز اول بهمن اتفاق افتاده و ۴ بهمن رسانه‌ای شده است. قالیباف کاملا مطلع بوده چرا کسی که از روز اول از ماجرا خبر داشته در فضای رسانه‌ای در توئیتر علیه من توئیت می‌زند؟ قطعا قالیباف تحت تاثیر رسانه و فضای مجازی است. ایشان سودای ریاست جمهوری هم داشته می‌خواسته فضای افکار عمومی را طرف خودش نگه دارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار