| کد مطلب: ۱۰۲۶۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد

تمام گزینه‌های «منچستر» برای جایگزینی «سولسشایر»!

آرمان‌ملی: بازگشت «رونالدو» به «اولدترافورد» در ابتدای فصل جاری باعث نشد که تیم «منچستر» با هدایت «سولسشایر» بتواند موفق باشد. این مربی جوان روز یکشنبه برکنار شد و حالا نام‌های بزرگی برای نشستن روی نیمکت شیاطین‌سرخ مطرح می‌شود.
اخراج سرمربی
باشگاه منچستریونایتد روز یکشنبه در پی تداوم نتایج ضعیف منچستریونایتد در رقابت‌های مختلف فصل جاری که آخرینش شکست تحقیرآمیز 4 بر یک مقابل واتفورد پایین جدولی بود، به‌طور توافقی قرارداد «اولگنار سولسشایر» را فسخ کرد و به همکاری‌اش با این مربی نروژی پایان داد. این باشگاه انگلیسی، مایکل‌.کریک را به‌عنوان مربی موقت شیاطین‌سرخ معرفی کرده تا گزینه‌ای را برای هدایت موقت شیاطین‌سرخ تا پایان فصل انتخاب کند. این مربی نروژی که در ماه دسامبر 2018 جانشین ژوزه مورینیو در منچستریونایتد شد، در این مدت در 168 بازی هدایت من‌یونایتد را برعهده داشت و آمار 91 برد، 37 تساوی و 40 باخت (54.17 درصد برد) را از خود برجای گذاشت. منچستریونایتد که در حال حاضر با 17 امتیاز در رده هشتم جدول رده‌بندی لیگ‌برتر انگلیس ایستاده و با چلسی صدرنشین 12 امتیاز اختلاف دارد، باید خود را آماده بازی خارج از خانه با ویارئال در هفته پنجم از مرحله گروهی لیگ‌قهرمانان اروپا کند.
واکنش «کریس»
کریستیانو رونالدو که تابستان اخیر پس از 12 سال به منچستریونایتد بازگشت، در واکنش به قطع همکاری این باشگاه با سولسشایر، در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت: «زمانی‌که برای اولین‌بار به اولدترافورد آمدم او مهاجم بود و از زمانی‌که به منچستریونایتد بازگشتم او مربی من بود، اما فراتر از هر چیز، «اوله» یک انسان برجسته است. برایش بهترین‌ها را در آنچه که زندگی برایش در نظر گرفته است، آرزو می‌کنم. موفق باشی دوست من! تو لیاقتش را داری!».
نظر «پپ»
پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی در خصوص اخراج اولگنار سولسشایر از منچستریونایتد گفت: برای او بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. رویارویی با او بسیار لذت‌بخش بود. او بیش از آنچه می‌خواستم مرا شکست داد، اما همانطور که من می‌دانم و خودش هم می‌داند، وقتی هدایت تیمی‌ مانند یونایتد، سیتی، چلسی، تاتنهام، لیورپول را بر عهده دارید، باید برنده شوید. من هنوز اینجا هستم چون برنده شده‌ام در غیر این صورت یک نفر دیگر اینجا می‌نشست. به امید روزی که بتوانیم دوباره همدیگر را ببینیم.
عدم تمایل زیدان؟
یکی از گزینه‌های من‌یونایتد، زین‌الدین زیدان سرمربی پیشین رئال‌مادرید است، اما به‌نظر می‌رسد این مربی فرانسوی علاقه‌ای به حضور روی نیمکت شیاطین‌سرخ ندارد. براساس گزارش شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی اسپورت»، زیدان تمایلی به قبول هدایت منچستریونایتد ندارد، این در حالی است که مدیران این باشگاه انگلیسی او را به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی جانشینی سولسشایر در نظر دارند. شایعاتی درباره زیدان منتشر شده که همسرش مخالف اصلی حضور او در منچستریونایتد است. این مربی فرانسوی در ماه می‌2018 پس از کسب سومین قهرمانی‌ متوالی‌اش در لیگ‌قهرمانان اروپا با رئال‌مادرید این تیم را ترک کرد و در ادامه در کمتر از یکسال (284 روز بعد) و در تاریخ 11 مارس سال 2019 به سانتیاگوبرنابئو برگشت و در دومین دوره مربیگری‌اش در این تیم یک قهرمانی در سوپرجام اسپانیا و یک قهرمانی در لالیگا کسب کرد. گفته می‌شود زیزو به‌دنبال سرمربیگری تیم ملی فوتبال فرانسه است.
پوچتینو؟
نشریه دیلی‌میل انگلیس مدعی شد که سران باشگاه منچستریونایتد پس از پاسخ منفی زین‌الدین زیدان برای قبول هدایت این تیم، حالا پوچتینو سرمربی تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن را در صدر فهرست گزینه‌های موردنظرش برای جانشینی اولگنار سولسشایر قرار داده‌اند. این در حالیست که پوچتینو در حال حاضر هدایت پاری‌سن‌ژرمن را برعهده دارد و این مرد آرژانتینی هم تا سال 2023 با تیم فرانسوی قرارداد دارد. طبق ادعای دیلی‌میل، پوچتینوی 49 ساله نسبت به ترک پارک دوپرنس بی‌میل نیست به‌خصوص که او در پاریس زندگی راحتی ندارد و از سپری کردن زندگی شخصی‌اش در یک هتل در پاریس در حالی‌که خانواده‌اش هنوز در انگلیس به سر می‌برند، خیلی راضی نیست. در واقع خانواده پوچتینو پس از اخراج او از تاتنهام حاضر نشدند همراه با او به پاریس بروند و تحمل این دوری برای مرد آرژانتینی چندان آسان نیست. در همین حال باشگاه پاری‌سن‌ژرمن نیز خیلی از عملکرد سرمربی سابق اسپانیول راضی به‌نظر نمی‌رسد که دلیل اصلی آن ناکامی ‌او در فتح لوشامپیونه در فصل گذشته و نتایج نه چندان دلچسب تیمش در فصل گذشته و جاری رقابت‌های لیگ‌قهرمانان اروپا بوده است. از طرف دیگر روزنامه تایمز نوشت که پوچتینو به یکی از نزدیکان خود اعلام کرده است که دوست دارد هدایت یونایتد را برعهده بگیرد. تایمز نوشت: پوچتینو مشکلی با پیشنهاد منچستریونایتد ندارد اما او تا پایان فصل جاری فرصت خواسته است چرا که نمی‌تواند در شرایط کنونی پاری‌سن‌ژرمن را ترک کند.
گزینه عجیب!
SNN خبری عجیب منتشر کرد و مدعی شد که رونالدو به سران منچستریونایتد گفته که «لوئیز انریکه» را به‌عنوان سرمربی بعدی این تیم انتخاب کنند. انریکه اکنون هدایت تیم‌ملی اسپانیا را برعهده دارد و توانسته به‌صورت مستقیم راهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر شود. او در یورو ۲۰۲۰ نیز با ترکیبی جوان شاهکاری در بین ماتادورها خلق کرد و توانست به جمع ۴ تیم پایانی راه پیدا کند. اسپانیا در لیگ‌ملت‌های اروپا نیز به فینال رسید و مغلوب فرانسه شد. رسانه SNN نوشت که سرمربی سابق بارسلونا علاقه‌مند است که هدایت منچستریونایتد را برعهده گیرد. حالا مشخص شده که رونالدو نیز حامی ‌اوست و شاید این اتفاق رخ بدهد و شیاطین‌سرخ بتوانند سرمربی بزرگ مثل سرمربیان تیم‌های چلسی، لیورپول و منچسترسیتی داشته باشند. لوئیز انریکه در سال ۲۰۱۵ توانست ۳ گانه کسب کند و قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نام گیرد.
سایر گزینه‌ها
گزینه‌های دیگر فهرست یونایتد برای جانشینی سولسشایر، لوران‌بلان مربی الریان، اریک تن‌هاگ مربی آژاکس و نیز جولن لوپتگی مربی سویا هستند. اتلتیک از لوپتگی به‌عنوان جدیدترین گزینه سران منچستر نام برده است. کسی‌که زمانی سرمربی تیم‌ملی اسپانیا و رئال بود و در دو سال گذشته با سویا نتایج خوبی کسب کرده است. لوپتگی که به‌خاطر هدایت رئال، سه روز مانده به جامجهانی 2018 از تیم‌ملی اسپانیا برکنار شد، در رئال عمر کوتاهی داشت و پس از شکست سنگین در ال‌کلاسیکو جای خود را به سانتی‌سولاری داد ولی او در سویا اعاده حیثیت کرد و توانست این تیم را سال 2020 قهرمان لیگ اروپا کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار