| کد مطلب: ۱۰۲۶۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد

آزادگی در یک قـــاب

آرمان ملی - یاسمین طالقانی: خبر کوتاه اما اثرگذار بود:« آیت‌ا... سید حسن خمینی با حضور در دفتر آیت‌ا... العظمی صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید شیعیان دیدار و گفت و گو کرد». آنچه سبب اقتدار شیعه و اسلام در جهان می‌شود جز وحدت و تبادل افکار و دیدگاه میان روحانیت نیست، روحانیتی که سال‌هاست محل رجوع اقشار مختلف هستند و نه تنها پرده‌ای میان خود و مردم نکشیدند بلکه هرگاه لازم بدانند در نقش زبان جامعه در مقابل حکومت‌ها ظاهرا می‌شوند. این بخش از روحانیت تکلیف خود را خوشامد یک گروه یا جریان نمی‌دانند بلکه تکلیف خود را هدایت جامعه در مسیری می‌دانند که منجر به پیشرفت کشور و رضایت مردم شود. این دسته از روحانیت ابایی از هجمه آنانی ندارند که به اسم تامین منافع کشور درصدد تامین منافع سیاسی و اقتصادی خودشان هستند و در برابر هجمه‌ها و توهین‌ها تنها سکوت می‌کنند، چراکه می‌دانند جامعه آگاه به نیات است. چندی قبل آیت‌ا... صافی گلپایگانی به سبب اظهاراتی که داشتند مورد هجمه دلواپسان قرار گرفت. برخی هراس داشتند و از حضور در نزد این مرجع تقلید مورد وثوق جامعه خودداری کردند اما بخشی دیگر از روحانیت به دلجویی از آیت‌ا... صافی گلپایگانی پرداختند که آیت‌ا... سیدحسن خمینی یکی از آنها بود. او به‌خوبی می‌داند که چرا دلواپسان نتوانستند دلسوزی این مرجع تقلید برای کشور را تاب بیاورند و به او تاختند چراکه خودش بارها مورد چنین هجمه‌هایی قرار گرفته است.
دلجویی یادگارامام
یادگار امام در زمانی که هجمه‌ها به آیت‌ا... صافی گلپایگانی صورت گرفت هم متنی در اینستاگرامش نوشت و از او دلجویی کرد. سیدحسن خمینی 6 آبان با انتشار عکسی از آیت‌ا...‌العظمی صافی گلپایگانی و خودش، در صفحه اینستاگرامش نوشت: « در زمره عالمان بزرگی که در قید حیات‌اند، دو سه تن هستند که برای من نه تنها از جهت «علم و منزلت والای زعامت»، که از جهتی دیگر ارزشمندند: «اینکه در حضورشان احساس آرامش می کنی » و حس می‌کنی که آنچه می‌گویند، هیچ ریشه‌ای در «امنیت فردی یا محبت قبیله‌ای» ندارد. و اینکه وقتی از پیش ایشان برمی‌خیزی، احساس می‌کنی «به‌هم ریختگی‌های وجودی‌ات» نظام یافته است. هرگز از آنها «دعوت به نفس» نمی‌بینی. [و به تعبیر ما طلبه‌ها، سخنانشان «اصلِ مُثبِت» ندارد، یعنی نمی‌خواهند با لوازم سخن، فضیلتی برای خود ثابت کنند.] و یکی از آنها حضرت آیت‌ا... العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی است. به جرأت می‌توان گفت که دین برای ایشان، فقط و فقط«دین خدا» است.»
آیت‌ا... صافی حامی بیت امام
آیت‌ا... صافی گلپایگانی هم در گذشته از همراهان امام خمینی و پس از آن از حامیان بیت ایشان بوده است چنانکه این مرجع تقلید در سال 94 که صلاحیت آیت‌ا... سیدحسن خمینی برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان تایید نشد، به دفتر او در قم رفت و با آرزوی توفیق برای بیت شریف امام راحل اظهار داشتند: بیت امام معمور و آباد است و در آینده بیش از این هم معمور و آباد خواهد بود. ایشان افزودند: ارادت ما خیلی قدیمی است و شاید کسی مثل ما چنین سابقه ارادتی را به بیت شما نداشته باشد. آیت‌ا... صافی همچنین آرزو کردند که ان شاء‌ا... همواره بر ارادت مردم به بیت امام افزوده شود. ایشان سپس با اشاره به جایگاه بیت امام راحل در میان مردم فرمودند: مردم شما را می‌شناسند، مسائل را می‌دانند و همه جهات در ذهن آنها محفوظ است و چیزی باعث تقلیل آن جهات نخواهد شد. این مرجع تقلید سپس اظهار داشتند: جایگاه امام و بیت امام را اکنون مثل همیشه مردم حفظ می‌کنند و ان شاءا... بعدها هم اینگونه خواهد بود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار