| کد مطلب: ۱۰۲۴۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

ابتلای سوده نجفی به کرونا
سوده نجفی عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران دیروز در صحن شورا حضور نیافته است. مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در صحن شورا اعلام کرد:‌ سوده نجفی عضو شورا مبتلا به کرونا شده و برای همین در صحن حضور نیافته است. وی گفت: ‌از همه همکاران و دوستان درخواست دارم برای سلامتی ایشان دعا کنند.
اجازه ورود به بنادر چین را نداریم
رئیس شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به محدودیت و ممنوعیت ورود ناوگان ایرانی به چین گفت: از سال گذشته ممنوعیت ورود ناوگان شرکت کشتیرانی به بنادر مهم چین شروع شد و به همین دلیل تا ۴ ماه متوقف مانده بودیم. محمدرضا مدرسی خیابانی افزود: در حال حاضر هم امکان تردد به بنادر مهم چین را نداریم.
توضیح ضرغامی درباره یک دیدار
وزیر گردشگری و میراث فرهنگی با انتشار توئیتی به دیدار خود با یکی از فرماندهان سپاه پرداخته است. سیدعزت‌ا... ضرغامی در توئیتر نوشت: ‏یک استکان چای با سردار جمیری سپاه انصار مسئول حفاظت از اماکن حساس، از جمله فرودگاه‌های کشور است. ایشان از فرماندهان پرتلاشی است که در کنار همه‌ی ماموریت‌هایش آماده‌ی همکاری با وزارتخانه در حوزه‌ گردشگری به ویژه موضوع مهم رفع موانع ورود گردشگران خارجی، خصوصا در فرودگاه‌هاست.
حذف ۹۳ حساب کاربری وابسته به ایران
فیس‌بوک مدعی حذف حدود ۹۳ حساب کاربری «مرتبط با حکومت ایران» شد. شرکت فیس‌بوک طی بیانیه‌ای مدعی حذف حدود ۹۳ حساب کاربری «مرتبط با حکومت ایران» شد. این شرکت مدعی شده است که حساب‌های کاربری مسدود شده، سیاست‌های فیس‌بوک علیه «رفتارهای هماهنگ ساختگی» را نقض کرده‌اند. در این بیانیه آمده است که محتوای این حساب‌های کاربری، اخباری درباره مسائل جاری استان لرستان بوده است.
تجمع مخالفان واکسن مقابل مجلس
جمعی از مخالفان واکسیناسیون کرونا مقابل مجلس تجمع کردند. این تجمع کنندگان که بیشتر آنها ماسک بر صورت نداشتند با در دست داشتن پلاکاردهایی به اجباری شدن واکسیناسیون کرونا اعتراض کردند. در دست آنها پلاکاردهایی با این مضامین دیده می‌شد: «نه به واکسن اجباری»، «وظیفه ما نیست که از واکسن زده‌ها محافظت کنیم، این وظیفه واکسن است»، «طب اسلامی و ایرانی قوی‌ترین روش درمانی کرونا»، «کسی حق ندارد فردی را برای واکسن اجباری آزمایش کند»، «صدای مخالفان واکسن اجباری شنیده شود.»
‌ جشن چینی‌ها برای بلندتر شدن قد
رشد و ثبات اقتصادی در چین باعث افزایش متوسط قد مردم این کشور شده است.نتایج مطالعه‌ای جهانی، گزارش کمیسیون بهداشت چین را مبنی بر افزایش ۹ سانتی متری قد مردان تایید کرد.در فاصله سالهای ۱۹۸۵ تا ۲۰۱۹، متوسط قد مردان ۱۹ ساله در چین تقریبا ۹ سانتی متر افزایش یافته است؛ کمیسیون ملی بهداشت کشور چین نیز اخیرا اعلام کرد که میانگین قد مردان ۱۸ تا ۴۴ ساله چینی بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ تقریبا ۱.۲۷ سانتی مترافزایش یافته است.
ادعای جدید باکو علیه ایران!
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در گزافه‌گویی آشکار مدعی شد: متأسفانه وزارت خارجه ایران از کمپین توهین‌آمیز خود علیه آذربایجان دست نمی‌کشد. ما به طور قاطع چنین اتهاماتی را رد می‌کنیم. بار دیگر تأکید می‌کنیم که هیچ تروریستی در آذربایجان وجود نداشت.تهران به این اتهامات بی اساس متوسل شده است، زیرا باکو از ورود غیرقانونی کامیون‌های ایرانی به آذربایجان جلوگیری کرده و مناطق خود را از کنترل ارمنستان خارج کرده است.
تکذیب سفر سردار قاآنی به عراق
سفیر ایران در عراق ادعاهای برخی از رسانه‌ها مبنی بر سفر فرمانده نیروی قدس سپاه به این کشور همزمان با برگزاری انتخابات پارلمانی عراق را تکذیب کرد. ایرج مسجدی در توئیتی نوشت که مطالب منتشر شده در برخی از شبکه‌ها و وسایل ارتباط جمعی نادرست و دروغ است. برخی از رسانه‌های عراق از جمله خبرگزاری شفق به نقل از یک مسئول دولتی مدعی سفر سردار قاآنی به عراق برای گفت‌وگو بر سر نحوه تشکیل کابینه و ائتلاف‌ها شده بود.
ماجرای چندصد میلیون توئیت!
رئیس دانشگاه آزاد گفت: می‌خواستند دانشگاه را با اطلاعات غلط به زمین بزنند اما مومن هوشیار است و نباید اجازه دهد شعارهای فریبنده دانشگاه را زمین بزند. طهرانچی تصریح شد: فقط در ماه خرداد، ۷۲۰ هزار توئیت زدند و ریتوئیت کردند با عنوان اینکه « در دانشگاه آزاد چه خبر است». منشاء ۳۱۶ تا که برخی از آنها تا روزی ۶۰۰ توئیت می‌زدند. چند صد میلیون هزینه کردند که بگویند در دانشگاه آزاد چه خبر است تا به عزل رسیدند.
سکوت عزیزی‌خادم درباره جادوگر
رئیس فدراسیون فوتبال که در ورزشگاه آزادی حضور یافته، در واکنش به یک سؤال جنجالی تصمیم به سکوت گرفت. شهاب‌الدین عزیزی‌خادم درباره تقابل تیم‌ملی فوتبال ایران با کره‌جنوبی در چهارمین بازی مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اظهار داشت: امیدوارم به لطف خدا، مردم امروز با برد تیم ملی خوشحال شوند. وی ادامه داد: دیدار با کره از جمله بازی‌های مهم ایران در تقابل این دو تیم برای صعود به جام جهانی است و دیدار سختی خواهد بود. امیدوارم ملت ایران با پیروزی تیم ملی خوشحال شوند.عزیزی‌خادم در واکنش به سؤال یک خبرنگار مبنی بر ارتباط او با یکی از افراد رمال (الف. الف) پاسخی نداد و سکوت کرد.
تجمع فرهنگیان بازنشسته
دیروز فرهنگیان بازنشسته جلوی سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند. آنان با شعار‌هایی مانند «پاداش رنجم کجاست» اعتراض خود را بیان می‌کردند. تجمع دیروز فرهنگیان بازنشسته ۹۹ در درب شرقی سازمان برنامه و بودجه پایتخت صورت گرفت. آنها در این تجمع اعتراضی می‌گفتند که بیش از یک سال گذشته، ولی متاسفانه به‌رغم وعده‌های دروغین هنوز پاداش آنان واریز نشده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار