| کد مطلب: ۱۰۲۴۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد

شانس بردن توپ طلا را دارم

ستاره لهستانی بایرن‌مونیخ معتقد است که افتخاراتی که او طی دو سال گذشته به‌دست آورده، شایستگی‌اش برای کسب توپ طلای فرانس فوتبال را توجیه می‌کند. روبرت لواندوفسکی پاسخگوی سوالات مختلف بود:
سال 2021 رو به پایان است چقدر برای خودت شانس کسب توپ طلا قائل هستی؟
داشتن شانس بردن توپ طلا برای من خیلی مهم است و باعث می‌شود احساس غرور کنم. اگر تمام کارهایی که انجام داده‌ام و نه‌تنها در سالجاری بلکه سال گذشته که مراسم اهدای توپ طلا لغو شد را در نظر بگیرید، می‌بینید که من جام‌های فراوانی بردم و گل‌های بسیاری زدم. ما لیگ‌قهرمانان را بردیم، جام‌جهانی باشگاه‌ها را فتح کردیم و من هم رکورد 41 گل گرد مولر در بوندسلیگا را شکستم که بسیار تحسین‌برانگیز بود و بابت آن احساس غرور می‌کنم. همه دیدند که من چه کارهایی انجام دادم و هنوز دارم انجام می‌دهم. بنابراین دستاوردهایم به سوالی که پرسیدید پاسخ می‌دهد چون دو سال گذشته نه فقط برای من بلکه برای هر فوتبالیستی در طول تاریخ دورانی پرافتخار محسوب می‌شود. به همین دلیل برای من بردن توپ طلا اهمیت بسیاری دارد.
فکر می‌کنی که فوتبال یا تقدیر یک توپ طلا به لواندوفسکی بدهکار است؟
من شانس بردن توپ طلا را دارم و نشان داده‌ام که مهم نیست که از کجا به اینجا رسیده باشی. چیزی که اهمیت دارد این است که سخت کار کنی و به چنین مرحله‌ای برسی و من هم نشان داده‌ام که با وجود داشتن شروعی سخت در حرفه‌تان می‌توانید در ادامه راه کلی موفقیت کسب کنیم و به بالاترین جایگاه‌ها برسید.
آن شبی که رکورد گرد مولر را شکستی، آیا توانستی بخوابی؟
باید بگویم که نه، نتوانستم خوب بخوابم. خوب یادم هست که هفته قبل از بازی، می‌شنیدم که در آستانه شکستن رکورد هستم. تا آن لحظه تصور درستی از اهمیت شکستن آن رکورد نداشتم، نه فقط برای بوندس‌لیگا بلکه برای تاریخ فوتبال. آن روز در آن بازی در حالی که تلاش می‌کردم آن گل را بـزنم با خود فکر کردم که از نظر روانی باید کار سختی باشد، چون همــه داشتنــد درباره این موضوع صحبت می‌کردند. می‌دانستم که خیلی به شکستن رکورد نزدیک هستم و در یکقدمی تاریخ‌سازی قرار دارم. سخت بود اما بعداز گلزنی در آخرین ثانیه‌های بازی گفتم که این شبیه فیلم‌های هالیوودی است. من به خودم افتخار می‌‌کردم همینطور به هم‌تیمی‌هایم چون آنها به من برای شکستن این رکورد کمک کردند. راستش را بخواهید هنوز هم نتوانسته‌ام درست و حسابی اهمیت شکستن این رکورد را درک کنم، اما می‌دانم که این اتفاق برای مردم چقدر ارزشمند است و آن را تا 50 سال دیگر به یاد خواهند سپرد.
پپ گواردیولا در دوران تو چه تاثیری گذاشت؟
من همیشه دوست داشتم که بتوانم از زاویه‌ای دیگر به فوتبال نگاه کنم. بعداز کارکردن زیرنظر گواردیولا، نگاه من به فوتبال متفاوت شد، چون حالا بهتر می‌توانم ببینم که نقاط قوت و ضعفم کجاست.
لواندوفسکی فصل آینده در چه تیمی بازی خواهد کرد؟
راستش مــن به این موضوع فکر نمی‌کنم. ما تـازه فصل را شروع کرده‌ایم و تنهــا دو ماه از آن گذشته اسـت. ضمن اینکه هنوز دو ســال دیگر از قراردادم با بایرن‌مونیخ باقی مانده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار