| کد مطلب: ۱۰۲۴۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

واکسن آنفلوآنزای رایگان
ایسنا: مدیرکل دارو و مواد تحــت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: تاکنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار عدد واکسن آنفلوآنزا وارد شده است که شامل واکسن سه ظرفیتی و چهار ظرفیتی بوده که توزیع شده است. سید حیدر محمدی افزود: دو تولیدکننده داخلی در زمینه واکسن آنفلوآنزا داریم که قولی که به ما داده‌اند، تا سقف یک میلیون و ۸۰۰ هزار عدد واکسن است، اما احتمالا از تعداد کمتر شروع شده و به تدریج تحویل می‌شود. برای بازار مصرف داروخانه‌ای قیمت حدود 200 هزار تومان است. برای گروه‌های پرخطر هم واکسن آنفلوآنزا به صورت رایگان از سوی معاونت بهداشتی تزریق می‌شود.
تقاضای کمک از اینترپل برای شکار
آرمان ملی: رئــیس سازمـان محیط زیست به موضوع نفوذی‌ها در محیــط زیست اشاره کرد و گفت: از پلیس اینترپل می‌خواهیم در بحث شکار ما را یاری کند. علی سلاجقه اظهار کرد: همچنین تقاضا داریم از تکنولوژی‌های پهپادی و به روز برای حفاظت از محیط زیست استفاده شود. در موضوع محیط زیست کشور، امنیت حیاتی مهم‌ترین مساله است که تمامی امنیت‌های دیگر را شامل می‌شود.
شکل گیری کلونی‌های فساد
آرمان ملی: یک عضو شورای شهر تهران با انتقاد از روند طولانی صدور پروانه ساخت، این اتفاق را موجب شکل گیری کلونی‌های فساد عنوان کرد. سید احمد علوی در جریان بررسی طرح «الزام شهرداری به اصلاح فرآیندها و سامانه شهرسازی با رویکرد کاهش زمان صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی» گفت: اکنون به‌واسطه طولانی بودن روند صدور پروانه کلونی‌های فسادی شکل گرفته که بعد از گذشت ۳ ماه از شروع به کار ما در شروع اتفاق زیبایی نیست. این پیشنهادی که مطرح شده مبنی بر تاثیر متراژ بر روند صدور پروانه است، فاجعه را بیشتر می‌کند.
کدام استان‌ها بارانی می‌شوند؟
آرمان ملی: رئیس مرکــز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به حاکمیت جوی آرام در غالب مناطق کشور، از بارش ‌پراکنده باران همراه با رعد و برق از اواخر شب (۲۱ مهر) در برخی استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور خبر داد. امروز
(۲۱ مهر) در غالب مناطق کشور جوی آرام و ‌پایدار حاکم خواهد بود و از اواخر وقت به‌ سبب عبور موج از تراز میانی جو، به‌تدریج در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و بارش ‌پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد ‌پیش‌بینی می‌شود که این شرایط تا روز ‌پنجشنبه (۲۲ مهر) نیز تداوم خواهد یافت.
تردد شبانه همچنان، ممنوع
باشگاه خبرنگاران: رئیس پلیس راهور ناجا گفت: براساس مصوبه ستاد کرونا تردد شبانه ازساعت ۲۲ تا ۳ بامداد در تمامی شهر‌ها ممنوع است و افسران و دوربین‌ها اعمال قانون می‌کنند. سردار سید کمال هادیانفر اظهار کرد: همچنین تردد به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است؛ پلیس منع تردد را پلیس با جدیت دنبال می‌کند ورود و خروج از شهر‌های قرمز مشمول یک میلیون جریمه و شهر‌های نارنجی هم مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی می‌شوند البته تردد شبانه هم که ۲۰۰ هزار تومان جریمه دارد.
جذب مشمولان در نیروهای مسلح
آرمان ملی: سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامــی در اطلاعیه‌ای تسهیلات ویژه این سازمان را در هفته نیروی انتظامی سال ۱۴۰۰ گفت: جذب مشمولان غایب بالای ۳ سال غیبت در نیروهای مسلح به‌ویژه نیروی انتظامی است که این دسته از عزیزان می‌توانند به رده‌های انتظامــی استان خود مراجعه کنند. در این اطلاعیه آمده است: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریــق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی
www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ یا کانال سازمان در پیام‌رسان سروش به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.
وضعیت مخازن سدهای تهران
آرمان ملی: مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران تاکید کرد: مخازن سدهای تهران وضعیت خوبی ندارند. محمدرضا بختیاری افزود: بیش از ۱۵۰ میلیارد مترمکعب بیش از میزان مجاز از منابع آب زیرزمینی تهران برداشت می‌کنیم.‌ سال آبی گذشته بدترین سال در ۵۰ سال اخیر بود و در تهران ۳۷ درصد کاهش بارندگی و ۳۰۰ میلیون مترمکعب کمبود در مخازن داشتیم. از ابتدای سال آبی جاری نیز تنها ۴میلی‌متر بارندگی داشتیم و در حال حاضر مخازن شهر تهران ۴۵۲ میلیون مترمکعب آب دارد که در سال گذشته این رقم ۷۵۱ میلیون مترمکعب بوده و ۳۰۰ میلیون کسری مخازن را داریم. مخازن سدهای تهران وضعیت خوبی ندارند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار