| کد مطلب: ۱۰۲۴۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

ضرورت تهیه طرح جامع مدیریت تولید و مصرف انرژی
جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت صبح روز سه‌شنبه به ریاست رئیسی برگزار شد. رئیس جمهور در این جلسه بر ضرورت تهیه یک طرح جامع درباره نیازهای کشور به انرژی‌های مختلف تاکید کرد. سید ابراهیم رئیسی همچنین ضرورت مدیریت تولید، تامین و مصرف برق کشور، استفاده حداکثری از توان داخلی برای احداث نیروگاه‌ها و پیش‌بینی‌ها برای تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌های تولید برق را یادآور شد. در جلسه دیروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، وزارت نیرو برنامه خود را برای مدیریت عرضه و تقاضای برق مطرح کرد. این برنامه شامل فصل‌های مختلف از جمله اهمیت ایجاد ثبات و امنیت در عرضه برق، بهبود فضای کسب و کار در بخش تولید برق و تمرکز بر مدیریت شبکه و ترانزیت برق، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و نوسازی صنعت برق است.
تدبیر شجاعانه برای صلح و امنیت ملی
رئیس‌جمهوری پیشین ایران گفت: هوشیاری نسبت به تحولات منطقه/جهان و ‎تدبیر شجاعانه برای صلح و امنیت ملی لازمه پیشرفت کشور است. حسن روحانی با اشاره به فرا رسیدن سی و دومین سالگرد تاسیس شورای‌ عالی امنیت ملی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «‏۲۰ مهر ۳۲ سال پیش، شورای عالی امنیت ملی تأسیس شد. سیاست «بی‌طرفی فعال» در حمله ائتلاف به عراق در سال ۶۹ و خارج کردن ایران از ذیل فصل ۷ منشور سازمان ملل در ۹۴ از تصمیمات سرنوشت‌ساز این نهاد است. هوشیاری نسبت به تحولات منطقه/جهان و ‎تدبیر شجاعانه برای صلح و امنیت ملی لازمه پیشرفت کشور است.»
اقدام تجاری ارسال سوخت به لبنان
سفیر ایران در لبنان با بیان اینکه تا زمانی که لازم باشد از طرف جمهوری اسلامی ایران ارسال محموله‌های سوخت به لبنان ادامه خواهد داشت، گفت: در لبنان معروف است که این کشتی‌ها (کشتی محموله‌های سوخت) حتی در شکل‌گیری دولت جدید در لبنان تاثیرگذار بوده است. محمد‌جلال فیروزنیا افزود: خوشبختانه در هفته‌های اخیر گازوئیل ایران به لبنان رسیده است و این گازوئیل در بیمارستان‌ها، مراکز خدمات اجتماعی، مراکز عام‌المنفعه که در ارتباط با همه مردم هستند توزیع شده است. این سوخت‌ها در مناطق و بین اقشار مختلف لبنان اعم از مسلمان، شیعه و سنی توزیع شده است و این کار در چارچوب یک اقدام تجاری بین ایران و تجار لبنانی صورت گرفته است.
آمریکایی‌ها ۶ سیلی محکم خورده‌اند
نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس ۶ عملیات موفق برابر آمریکای متجاوز انجام داده که در این عملیات‌ها، هیمنه قدرت پوشالی آمریکا در خلیج فارس شکسته شده است، چون راه ما راه حق بود و به خدا توکل کردیم، پیروز شدیم. دریادار تنگسیری افزود: ما هیچ‌گاه در خلیج‌فارس شروع کننده جنگ نبودیم و با اینکه آمریکایی‌ها نفتکش‌ها، سکو‌ها و پایانه‌های نفتی ما را هدف قرار می‌دادند ما خویشتنداری کردیم، بعد از این همه خسارتی که آنها به ما وارد کردند، ما وارد جنگ یک و نیم ساله با آمریکایی‌ها شدیم و ۶ سیلی محکم و عبرت‌آموز به آنها زدیم. سردار تنگسیری گفت: شهید مهدوی و همرزمانش در یک حماسه بزرگ، مستقیم و نابرابر هیمنه قدرت پوشالی آمریکای جنایتکار را خُرد کردند و نقطه‌عطفی را در تاریخ مبارزات ملت ایران در مقابل استکبار جهانی رقم زدند.
مردم برای واکسیناسیون اقدام کنند
وزیر کشور درباره مصوبات و موضوعات مطرح شده در جلسه قرارگاه ستاد ملی کرونا افزود: موضوع رفع محدودیت‌های هوشمند مطرح شد. یعنی به شکل هوشمند محدودیت‌ها را رفع کنیم و آن نرم‌افزاری که قبلا طراحی شده بود باید به صورت آزمایشی در چند استان اجرا می‌شد که با وقفه مواجه شده بود و تصمیم به اجرای سریع‌تر این امر گرفته شد. احمد وحیدی عنوان کرد: از یک تاریخ مشخص به بعد باز بودن اصناف مواد غذایی منوط به واکسینه شدن کسبه آنها است و لیست حدود ۳ میلیون نفر از این کسبه با تأیید وزارت بهداشت مجاز به فعالیت اقتصادی خواهند بود. مهلت تاریخ تعیین شده برای واکسینه شدن این کسبه نیز آخر مهرماه است و از تمامی اصناف می‌خواهم به سرعت برای واکسیناسیون اقدام کنند. وزیر کشور افزود: وزارت بهداشت نیز آمادگی واکسیناسیون ۳ میلیون نفر در روز را دارد. در حال حاضر نیز ۵۰ درصد اصناف واکسن زده‌اند و این مقدار کم است و حدود ۳ میلیون نفر دیگر باید واکسینه شوند.
دستگیری ۱۰ نفر از مرتبطین سرویس‌های اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه
با رصد هوشمندانه اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) مرتبطین سرویس‌های اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه مرتبط با نظام سلطه، در استان بوشهر شناسایی و دستگیر شدند. وزارت اطلاعات اعلام کرد: با رصد هوشمندانه و پیگیری‌های مستمر اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل‌ا... تعالی‌فرجه‌الشریف) در استان بوشهر، ۱۰ نفر از مرتبطین سرویس‌های اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه مرتبط با نظام سلطه، شناسایی شدند و با هدف پیشگیری از تعمیق ارتباطات و مقابله هدفمند با اقدامات ضد امنیتی آنان، دستگیر و پس از انجام تحقیقات لازم، پرونده آنها برای صدور حکم، تحویل مرجع قضایی شد. از جمله اهداف سرویس های اطلاعاتی کشورهای یادشده (با توجه به همدستی آشکار آنها با سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای متخاصم و به نیابت از سرویس های مذکور)، جمع‌آوری اطلاعات و جاسوسی از مراکز حساس کشور و بهره‌گیری از ظرفیت ایرانیان مقیم و متردد به آن کشورها است که با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل‌ا... تعالی‌فرجه‌الشریف)، با تحرکات و تهدیدات آنها مقابله و با هماهنگی دستگاه قضایی، برخورد بازدارنده‌ای با مرتبطین سرویس‌های اطلاعاتی مذکور صورت گرفت.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار