| کد مطلب: ۱۰۲۴۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

پرونده نماینده جنجالی به کجا رسید؟
سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس گفت: به‌طور کلی می‌توان گفت که به تعدادی از پرونده‌ها رسیدگی شده و تعدادی همچنان در حال بررسی است. برخی از موارد در راستای ایفای وظایف نمایندگی تشخیص داده شده است و برخی هم در راستای ایفای وظایف نمایندگی تشخیص داده نشده است. وی اظهار کرد: پرونده آقای عنابستانی نیز در حال طی کردن روند بررسی خود در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است.
تجمع مرغداران در چهارمحال‌وبختیاری
صبح دیروز دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ مرغداران چهارمحال‌وبختیاری از قیمت غیرکارشناسی مرغ ناراضی بودند و به نشانه اعتراض مقابل استانداری تجمع کردند. حرف مرغداران این است که هم اکنون قیمت جوجه ۱۰ هزار تومان است، اما مرغ به قیمت هر کیلویی ۱۸ هزار و ۹۰۰ به کشتارگاه تحویل داده می‌شود و این به صرفه نیست.
تعطیلی جلسات حاج منصور!
جلسات هفتگی حاج منصور ارضی در روزهای سه‌شنبه برای زیارت عاشورا و شب‌های جمعه برای قرائت دعای کمیل به مدت ۲ هفته تعطیل شد. این مراسم‌ها که روزهای سه‌شنبه در حسینیه لباس‌فروشان و روزهای پنجشنبه در مسجد ارگ برگزار می‌شد، با شروع ماه ربیع‌الاول تعطیل شد. این رویه روال برنامه‌های هفتگی حاج‌منصور در هرسال است که بعد از ماه صفر دو هفته جلسات تعطیل می‌شد.
تجمع کارگران سیمان
کارگران کارخانه سیمان جوین خراسان‌رضوی دیروز (19 مهر ماه) نسبت به بدعهدی کارفرما اعتراض کردند و دست از کار کشیدند. کارگران گفتند: پیش از تجمع اخیر، در دی ماه گذشته (سال ۹۹) نسبت به اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل اعتراض کردیم و خواهان اجرای آن بودیم. اگرچه وعده‌ها از اجرای طرح در فروردین ماه حکایت می‌کرد اما مسکوت ماند و از مزایای آن محروم شدیم. به همین دلیل بار دیگر در اردیبهشت ماه برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل دست به اعتراض زدیم و کارفرما نیز برای حل مشکلات وعده داد.
تجمع تشکل‌های دانشجویی
تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران در اعتراض به عدم دعوت در مراسم آغاز سال تحصیلی که با حضور رئیس‌جمهور در این دانشگاه در حال برگزاری است، تجمع کردند. دانشجویان در این تجمع نسبت به ادامه سیاست دولت قبل و تریبون ندادن به دانشجویان در فضای دانشگاهی در حضور رئیس‌جمهور اعتراض کردند.
تجمع کارکنان برق خوزستان
بهره‌برداران حجمی برق منطقه‌ای خوزستان روز شنبه در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات معیشتی و رفاهی از قبیل عدم دریافت انگیزه رفاهی و‌ حق مدرک نظیر سایر همکاران حجمی کشور، نداشتن بیمه تکمیلی، عدم به‌روزرسانی حقوق و پرداخت بر مبنای سال گذشته، بی‌نظمی در پرداخت حقوق، نبود نیروی رزرو و... در محل ساختمان برق منطقه‌ای خوزستان اقدام به تجمع کردند.
واکنش به یک ادعا درباره بنی‌صدر
وزیر ارشاد دولت اصلاحات به یک گزارش منتشره درباره رأی عدم کفایت سیاسی مجلس اول به سید‌ابوالحسن بنی‌صدر توضیحاتی را ارائه کرده است. عطاءا... مهاجرانی گفت: در گزارش بی‌بی‌سی فارسی، از رأی عدم کفایت سیاسی مجلس اول به سید‌ابوالحسن بنی‌صدر، به‌عنوان کودتا علیه بنی‌صدر، تعبیر شد! تعبیر و تفسیری باطل و بی‌اعتبار. مجلس اول در حقیقت مجلسی ملی و مردمی و انقلابی بود. مطابق قانون اساسی، مجلس چنین اختیاری داشت و استفاده کرد.
خودکشی پرستاری در پارک لاله
مهرماه امسال گزارش کشف جسد یک زن در پارک لاله به پلیس تهران اعلام شد. کارآگاهان پلیس و تیم جنایی پس از حضور در ضلع شمالی پارک لاله با جسد زن جوانی رو‌به‌رو شدند که براثر تزریق دارو به دست سمت راستش خودکشی کرده و یک سرنگ خالی کنار جنازه متوفی افتاده بود. تحقیقات ادامه داشت تا اینکه مشخص شد، زن جوان متاهل بوده و در بیمارستان امام خمینی تهران به عنوان پرستار کار می‌کرد.
هدایای ترامپ تقلبی است!
روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» گزارش کرد که هدایای بسیار قیمتی‌ای که خاندان سلطنتی عربستان در سال ۲۰۱۷ به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا هدیه دادند، تقلبی از کار درآمد. تبادل هدیه بین رهبران آمریکا و کشورهای خارجی که اغلب یک امری روال و منظم است، در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ به چالش‌هایی بعضاً خطرناک تبدیل شد.
آمادگی برای صادرات به عربستان
معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت می‌گوید که در صورت کاهش تنش‌ها میان ایران و عربستان‌سعودی، صادرکنندگان ایرانی می‌توانند سهمی قابل قبول از بازار این کشور در اختیار بگیرند. فرهاد نوری اظهار کرد: قطعا تجار ایرانی توان آن را خواهند داشت که در این بازار بزرگ فعال شوند و می‌توان برای آن برنامه‌ای ویژه تدارک دید.
اعتراف عجیب فدراسیون فوتبال
حسن کامرانی‌فر، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال تلاش کرد تماشاگران به ورزشگاه بیایند، همه ارگان‌ها مثل وزارت بهداشت و وزارت ورزش هم کنار ما بودند و به ما کمک کردند، اما خودمان به این نتیجه رسیدیم که دیدار ایران و کره‌جنوبی بدون تماشاگر باشد و برای دیدار بعدی زیرساخت‌ها و بعضی مسائل دیگر را رعایت کنیم. کامرانی خاطرنشان کرد: ما بایه به سمتی برویم که تماشاگران را با پروتکل‌های کامل به ورزشگاه بیاوریم.
مطهری با احمدی‌نژاد هم نظر است!
نایب‌رئیس مجلس دهم درخصوص تفویض اختیار وزارت کشور درباره انتخاب استانداران به نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان حق دخالت در امور اجرایی کشور را ندارند. این امر خلاف اصل ۵۷ قانون اساسی و خلاف تاکید بر تفکیک قوا است. علی مطهری افزود: «آقای احمدی‌نژاد در زمان ریاست‌جمهوری خود، خطاب به وزیر کشورش بخشنامه‌ای را ابلاغ کرد که به هیچ‌وجه به نظر نمایندگان مجلس در انتخاب استانداران توجه نکند.
زمان اسلامی کردن دانشگاه‌هاست؟!
معاون سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه اگر دانشگاه‌های ما اسلامی شود خروجی آن مثبت خواهد بود، ادامه داد: با توجه به شکل‌گیری مجلس و دولت انقلابی فرصت طلایی برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها ایجاد شده است. البته باید تعریف درستی از اسلامی کردن داشته باشیم. باید شاخص های دانشگاه اسلامی را درست تبیین کنیم. ظرفیت بسیج اساتید ظرفیت بالایی برای این کار است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار