| کد مطلب: ۱۰۲۳۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

۹۰ هزار دانشجوی خارجی داریم
ایلنا: مدیرکل اداره کــل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان درباره افزایش میزان دانشجویان خارجی گفت: طبق برنامه ششم توسعه باید ۲.۱ درصد کل دانشجویان کشور غیرایرانی باشند، از همین رو تلاش می‌کنیم تعداد دانشجویان خارجی را به مبنای مورد نظر برسانیم. اکنون نزدیک ۹۰ هزار دانشجوی غیرایرانی در کشور ما وجود دارد. طبق برنامه ششم توسعه سال ۱۴۰۰ که باید ۲.۱ درصد کل دانشجویان کشور غیرایرانی باشند، تلاش می‌کنیم تعداد دانشجویان خارجی را به آن مبنای مورد نظر برسانیم.
قلعه فلک الافلاک سنددار شد
آرمان ملی: مدیــرکل ثبت اسناد و املاک استان لرستان از صدور سند قلعه فلک الافلاک خرم آباد خبر داد. علی اکبر باقری افزود: در راستای صیانت از اموال و حقوق دولتی و تعامل با تمامی ارگان‌های دولتی در سال‌جاری، سند کاداستر ششدانگ عرصه و اعیان قلعه فلک الافلاک صادر گردید. سند قلعه فلک الافلاک به مساحت قریب ۲۰۳هزار مترمربع برابر ماده ۲۱ قانون ثبت تحت پلاک ۴۰۳ اصلی به نام دولت صادر شده است. این قلعه بر فراز تپه ای در خرم آباد واقع شده که در گذشته دوازده برج درون قلعه خرم آباد قرار داشت که تنها هشت مورد ازآنها توانستند از گذر زمان جان سالم به در ببرند.
کشف ۷۰۰ کیلو گوشت فاسد
آرمان ملی: فرمانده انتظامی شهرستان ری از کشف ۷۰۰ کیلو گوشت فاسد از یک واحد صنفی خبر داد. سرهنگ دوستعلی جلیلیان افزود: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان ری حین بازدید از واحدهای صنفی، بوی نامناسب یک واحد صنفی نظرشان را جلب و به بررسی موضوع پرداختند. هرگونه موارد مشابه و مشکوک در خصوص نگهداری و توزیع مواد غذایی که سلامت جامعه را به مخاطره می اندازد به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.
پیش‌بینی بارش باران
آرمان ملی: سازمان هواشناسی از بارش باران، رعدوبرق و وزش باد تا آخر هفته در برخی استان‌ها خبر داد و اعلام کرد:‌ دما در نیمه شمالی کشور افزایش می‌یابد. در برخی مناطق استان‌های اردبیل، گیلان و غرب مازندران و دوشنبه در گیلان بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است. سه شنبه برای اکثر مناطق کشور جو پایداری پیش بینی می‌شود. چهارشنبه به ویژه در ساعات بعدازظهر در برخی مناطق غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی افزایش ابر، بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.
ورود ۱۸ میلیون دُز واکسن
آرمان ملی: رئــیس جمعیــت هلال احمر گفت: برای نخستین بار در کشــور ۱۸ میلیون دُز واکسن از نوع سینوفارم در یک هفته وارد می‌شود که نخستین محمولــه ۶ میلیونی از این ۱۸ میلیون دُز امروز به ایران رسید و تحویل وزارت بهداشت شد. کریم همتی افزود: نخستین بار در کشور 18 میلیون دُز واکسن از نوع سینوفارم در یک هفته وارد می‌شود که نخستین محموله 6 میلیونی از این 18 میلیون دُز روز گذشته (یکشنبه) به ایران رسید و تحویل وزارت بهداشت شد. از اردیبهشت ماه تاکنون 58 میلیون و 390 هزار دُز واکسن به کشور وارد کرده که با احتساب واردات دو محموله دیگر این میزان به 70 میلیون و 390 هزار دُز می‌رسد.
رکورد سفرها شکسته شد
آرمان ملی: در تــعطیلات هفتــه گذشته سفرهای مردم رکوردهای عجیب وغریبی را شکست که تاکنون در یک سال و نیم اخیر و پس از شیوع ویروس کرونا چنین آمارهایی ثبت نشده بود. از ۱۲ مهرماه دو میلیون و ۲۲۹ هزار و ۷۶۷ وسیله نقلیه در محورهای بین استانی تردد کردند که این آمار نسبت به روز قبل از آن ۱۲ درصد و نسبت به روز مشابه در سال گذشته ۳۵ درصد افزایش یافت. در روز شنبه ۱۶ مهرماه به دو میلیون و ۶۴۷ هزار و ۸۲۵ وسیله نقلیه رسید که نسبت به روز قبل از آن ۳۶ درصد و نسبت به روز مشابه در سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است.
واکسیناسیون
شرط کنترل کرونا نیست
آرمان ملی: فرمانــده عملیــات مدیــریت بیماری کرونا در کلانشهــر تهران با بیان اینکه تنها واکسیناسیون شرط کافی برای کنترل کرونا نیست، گفت: هنوز بسیاری از افراد دز دوم واکسن را دریافت نکرده‌اند و بنابراین شرایط همچنان ناپایدار تلقی می‌شود و توصیه ما رعایت صبورانه شیوه نامه‌های بهداشتی است. علیرضا زالی اظهار کرد: روند اکثر شاخص های کرونا رو به نزول است، اما عامل اصلی این افزایش آمارها را در سال گذشته عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی است، بنابر‌این باید با درس گرفتن از این تجربه تلخ، در کنار تسریع در روند واکسیناسیون برای کاهش روند بیماری تلاش کنیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار