| کد مطلب: ۱۰۲۲۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

یک میلیون مبتلا به آلزایمر!
آرمان ملی: وزیر بهداشـــت به منـاسبــت ۲۱ سپتامبر، روز جهانی آلزایمر پیامی صادر کرد. در متن پیام بهرام عین‌اللهی آمده است: آلزایمر از جمله عوارض دوران کهنسالی است که با بالا رفتن سن، سلول‌های بافت خاکستری مغز تخریب شده و حافظه فرد با مشکلاتی مواجه می شود. در حال حاضر نزدیک به یک میلیون نفر در ایران مبتلا به بیماری آلزایمر وجود دارند که با توجه به پاندمی کرونا و عوراض ناشی از آن بی تردید این آمار بیشتر شده است.

مرگ پرستاران صفر شد
ایسنا: رئیس کل سازمان نظام پرستاری، گفت: بعد از واکسیناسیون کرونا برای پرستاران تاکنون حتی یک مورد فوت ناشی از کرونا در پرستارانی که هر دو دُز واکسن را زده‌اند، نداشته‌ایم و مرگ و میر پرستاران بر اثر این بیماری در کشور به صفر رسیده است. محمد میرزابیگی، افزود: در مجموع متاسفانه در ماه‌های اخیر سه مورد فوت پرستار داشتیم که هیچ کدام واکسن نزده بودند و شهید شدند. واکسن قطعا در پیشگیری از مرگ کرونا موثر است. بنابراین از همه مردم می خواهیم الگویشان را جامعه پرستاری قرار دهند و قطعا واکسن بزنند.

هیات تحقیق در سازمان سنجش
آرمان ملی: رئیــس هیات تحقیق و تفحص از سازمان سنجش آموزش کشور از استقرار گروه تفحص در این سازمان خبر داد و گفت که این گروه آمادگی دریافت گزارشات مردمی و دستگاهی را دارد. احمد نادری افزود: اعضای این هیأت در راستای احقاق حقوق ملت شریف و داوطلبین و مخاطبین عزیز این سازمان، نهایت تلاش و اهتمام خود را خواهند داشت. در حال حاضر محورهای متعددی در خصوص این سازمان و عملکرد رئیس آن در دستور کار رسیدگی این هیأت و گروه بررسی مستقر در این سازمان، قرار دارد.

رتبه‌بندی متناظر قابل اجرا نیست!
میزان: عضو کمیسیــون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اجرای رتبه‌بندی متناظر با ۸۰ درصد حقوق اعضای هیات علمی به بودجه ۱۷۰ هزار میلیارد تومانی نیاز دارد و قابل اجرا نیست چرا که کل بودجه آموزش و پرورش حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان است! مهرداد ویس‌کرمی افزود: مدت‌هاست لایحه رتبه‌بندی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و کمیسیون به این نتیجه رسید که حقوق معلمان برمبنای 80 درصد حقوق اساتید دانشگاه باشد. وقتی این موضوع برای بررسی کارشناسی رفت، هیئت دولت اعلام کرد 200 هزار میلیارد تومان و مجلس نیز اعلام کرد 170 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در حالی که کل بودجه آموزش و پرورش حدود 110 هزار میلیارد تومان است و این رقم 1.5 تا دو برابر کل بودجه آموزش و پرورش است!

تردد شبانه برای این افراد
آرمان ملی: معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا درباره جریمه تردد شبانه گفت: مردم وقتی برای واکسیناسیون در ساعت منع تردد به پایگاه های واکسیناسیون مراجعه می‌کنند باید مشخصات شخصی و خودروی خود را به همکاران بهداشت تحویل دهند. سرهنگ عین‌ا... جهانی افزود: باید لیست تمام افرادی که برای واکسیناسیون مراجعه می‌کنند را به پلیس ارسال کنند تا اگر فردی در ساعت منع تردد جریمه شد، پلیس آن را حذف کند.

بزرگ‌ترین سایت واکسیناسیون
آرمان ملی: رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) از آغاز به کار بـــزرگ‌ترین سایت واکسیناسیون در استان تهران خبر داد. خسرو صادق نیت، رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) به انجام بیش از ۳ هزار تزریق واکسیناسیون در هر شیفت کاری اشاره کرد و افزود: در این مرکز ۲۴ غرفه و تیم فعال است و در حال حاضر فقط شیفت صبح به مردم خدمات ارائه می‌دهد و در حال پیگیری برای راه‌اندازی در شیفت عصر و شب هم هستیم.

اورژانس اجتماعی دانش آموزان
آرمان ملی: مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: تمامی مراکز و هسته‌های مشاوره در سراسر کشور، با بهره گیری از نیروهای متخصص، به صورت رایگان، به ارائه خدمات راهنمایی، مشاوره و روانشناختی به دانش آموزان خواهند پرداخت. مسعود شکوهی، بیان کرد: خط چهار رقمی ۱۵۷۰، از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب، آماده ارائه خدمات به دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا دانش آموزان است.

دلیل ترافیک گردنه حیران
آرمان ملی: براســاس آخریــن اطلاعات و آمارهای مرکز مدیریت راه‌های کشور تردد در گردنه حیران ۱۳۴ درصد نسبت به متوسط هفته گذشته افزایش یافته اما این خودروها عمدتا بومی بودند. سهم پلاک‌های مشاهده شده در روز جمعه ۲۶ شهریورماه در استان اردبیل و دوربین قبل از تونل گردنه حیران - اردبیل به سمت آستارا نشان می‌دهد که بیش از ۷۰ درصد خودروها مربوط به استان اردبیل بوده‌اند و خودروهای استان‌های دیگر مانند تهران، آذربایجان شرقی و گیلان سهم اندکی در این میان داشته‌اند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار