| کد مطلب: ۱۰۲۲۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد

سروقامتان با عبور از دیوار چین فینالیست شدند

آرمان‌ملی: تیم‌ملی والیبال کشورمان که با کادرفنی تمام ایرانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور دارد با برتری مقابل «چین» علاوه بر رسیدن به فینال این مسابقات، جواز حضور در مسابقات جهانی والیبال را نیز به‌دست آورد.
ست اول
در شروع دیدار اولین امتیاز بازی برای ایران ثبت شد، اما در ادامه چین توانست دو امتیاز پیاپی را به‌دست آورد. با از‌دست‌رفتن سرویس چین هر دو تیم در امتیاز ۶ به تساوی رسیدند. ایران زودتر به امتیاز ۸ رسید و با نتیجه ۸ بر ۷ هر دو تیم به اولین وقت استراحت رفتند. باردیگر هر دو تیم در امتیاز ۱۰ برابر شدند. تیم ایران در امتیاز ۱۲ حریف اعتراض کرده و درخواست بازبینی دادند، اما نتیجه‌ای به‌دنبال نداشت. هردو تیم در روند امتیازگیری پایاپای عمل کرده و در امتیاز ۱۳ مساوی شدند. با پیش‌افتادن ایران در امتیاز ۲۱ سرمربی چین درخواست وقت استراحت کرد، اما بی‌نتیجه بود. در نهایت ایران ۲۵ بر ۲۲ ست اول را با پیروزی تمام کرد.
ست دوم
در «ست» 2 تا امتیاز ۲ شرایط برابر پیش رفت اما چین با استفاده از سرویس‌های خوب و البته اشتباهات بازیکنان ایران، ۴ امتیاز پیش افتاد. چین با استفاده از سرویس خوب خود 14 بر 7 پیش افتاد. وقت استراحت‌فنی با رسیدن چین به امتیاز ۱۶ و نتیجه دوم ۱۶ بر ۸ رقم خورد. در حالی چین به امتیاز ۲۰ رسید که تیم ایران تمام تلاش خود را می‌کرد تا اختلاف ۸ امتیازی خود را کم کند. سرویس‌های خوب کاظمی دو امتیاز پی‌درپی برای ایران داشت. با رسیدن اختلاف به عدد ۶ و نتیجه ۱۵ بر ۲۱ سرمربی چین وقت‌استراحت گرفت که نتیجه آن کسب ۲ امتیاز برای چین بود. در نهایت ست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به‌سود چین به پایان رسید تا دو تیم در ست‌شماری برابر شوند. لازم به ذکر است این اولین ستی بود که ایران در این دوره از رقابت‌ها واگذار کرد.
ست سوم
در «ست» سوم شرایط برای ایران بهتر از ست دوم بود و با نتیجه ۴ بر ۲ از چین پیش افتاد. در ادامه چین باردیگر با استفاده از توپ‌های برگشتی از ایران پیش افتاد. تیم ایران در امتیاز ششم خود معتقد بودند توپ داخل زمین چین خوابیده، اما داور توپ و امتیاز را به چین داد. بازبینی صحنه هم به‌خاطر مجهزنبودن سیستم ویدئوچک ژاپنی امتیازی دریافت نشد که باعث اعتراض شدید عبادی‌پور و عطایی شد. ایران زودتر به امتیاز ۸ رسید و با یک اختلاف امتیاز دو تیم به استراحت فنی رفتند. وقت استراحت‌فنی دوم نیز با حساب ۱۶ بر ۱۵ به‌سود ایران ثبت شد. ایران با استفاده از به‌هم‌ریختگی چین تواست نتیجه را ۱۹ بر ۱۶ کند. سرویس زیبای کاظمی نتیجه را ۲۱ بر ۱۷ کرد. توپ صابر کاظمی به بیرون رفت تا نتیجه ۲۲ بر ۲۰ شود. بلافاصله بهروز عطایی درخواست وقت استراحت کرد. میلاد عبادی‌پور امتیاز ۲۳ را به‌نام ایران ثبت کرد. ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ برنده ست سوم شد تا در ست‌شماری ۲ بر یک پیش بیفتد.
ست چهارم
اولین امتیاز ست چهارم برای ایران ثبت شد. همچون ست‌های قبل دو تیم بازی برابری را شروع کردند. در یک رالی زیبا، داور خطای حمل توپ عبادی‌پور را گرفت؛ که با اعتراض شدید کاپیتان ایران همراه شد و داور نیز به عبادی‌پور کارت زرد نشان داد. وقت استراحت‌فنی اول با نتیجه ۸ بر ۶ به سود ایران به پایان رسید. در وقت استراحت‌فنی دوم نیز ایران زودتر به امتیاز ۱۶ رسید. اشتباهات زیاد چینی‌ها نتیجه را ۱۹ بر ۱۳ به‌سود ایران کرد. بازیکنان ایران با استفاده از نقاط ضعف حریف نتیجه را ۲۳ بر ۱۶ کردند. در نهایت ضربه هوشمندانه صابر کاظمی، ایران به امتیاز ۲۵ رساند. ایران در ست چهارم ۲۵ بر ۱۷ به برتری رسید تا در مجموع ۳ بر یک به پیروزی دست پیدا کند و همچنان بدون‌شکست باقی بماند.
صحبت‌های عطایی
بهروز عطایی بازی شاگردانش مقابل چین را سخت توصیف کرد و گفت: پیش‌بینی یک بازی سخت را داشتیم. مقابل تیمی بازی کردیم که در لیگ‌ملت‌ها شرکت نکرد تا خود را برای حضور در قهرمانی مردان آسیا آماده کند. وی در مورد تیم چین، تصریح کرد: چین پیش‌تر تیم‌ملی ژاپن را با نتیجه 3 بر صفر شکست داده بود و بسیار قدرتمند در این رقابت‌ها ظاهر شده است. به همین دلیل سعی کردیم عملکرد این تیم را بررسی کرده و نقاط ضعف و قوت آن را پیدا کنیم. عطایی با ابراز رضایت از کار گروهی شاگردانش در بازی مرحله نیمه‌نهایی، افزود: خوشبختانه کار گروهی تیم بسیار خوب بود. همه بچه‌ها به نوعی به انسجامی تیمی کمک کردند. خوشحالم که این بازی به‌سود تیم‌ملی ایران تمام شد. تمام تلاش بازیکنان ایجاد شادی برای مردم ایران است و امیدوارم با دعای‌خیر مردم، شادی بزرگی برای ملت عزیزمان رقم بزنیم.
دیدار نهایی
تیم‌ملی والیبال ایران که در این دوره از رقابت‌ها با کادر کاملا ایرانی شرکت کرده است، یکشنبه از ساعت 13و30 دقیقه به‌وقت تهران در دیدار نهایی به مصاف ژاپن می‌رود. ملی‌پوشان والیبال ایران در حالی روز یکشنبه برای ششمین‌بار در فینال رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا حضور می‌یابد، که تاکنون 3 مقام قهرمانی در سال‌های 2011 (سرمربی ولاسکو)، 2013 (ولاسکو) و 2019 (کولاکوویچ) به‌دست آورده است. همچنین تیم ایران در سال‌های 2009 (حسین معدنی) و 2015 (پیمان اکبری تیم‌ملی ب) در دیدار نهایی حضور یافت و در هر دوره نیز با شکست برابر ژاپن، نایب‌قهرمان قاره کهن آسیا شد. بدین‌ترتیب اگر تیم ایران روز یکشنبه با شکست ژاپن به مقام قهرمانی دست یابد، والیبال ایران دو رکورد به‌نام خود ثبت خواهد کرد. نخست کسب مقام قهرمانی با کادر کاملا ایرانی و دوم شکست ژاپن در دیدارنهایی این مسابقات. گفتنی است تیم‌ملی والیبال ایران در سال‌های 2011، 2013 و 2019 به ترتیب با شکست تیم‌های چین، کره‌جنوبی و استرالیا به مقام قهرمانی دست یافت. از سوی دیگر در حال حاضر چین (3طلا، 6نقره و 5برنز) و ایران (3طلا، 2نقره و یک برنز) در رتبه‌های سوم و چهارم مدال‌آوران رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا قرار دارند و در صورت قهرمانی ایران جایگاه سوم این داده آماری با توجه به تعداد قهرمانی‌ها به والیبال ایران می‌رسد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار